Netexpres og FTP server
Fra : kba

Dato : 26-08-01 10:55

Er der nogen der ved hvordan man opsætter f.eks Cerberus FTP server på en
Netexpres, jeg har SS2601 router (lukket konfig) hvor der er tilsluttet en
Hub, den lokale ip er 192.168.1.6 hvor FTP serveren gerne skulle sidde, jeg
har ladet mig fortælle at man skal bruge IP 80.62.255.179 det har jeg prøvet
uden resultat.
Alle gode råd modtages, da jeg er kørt fast.
Mvh Keld

Fra : Brian Møller

Dato : 26-08-01 20:22

Der skal i routeren åbnes for trafik på den port du vil have din ftp-server
til at køre på. Nu kan jeg ikke lige huske om det kan lade sig gøre at kun
lade 1 ting slippe igennem, når du har valgt lukket config. Ellers bliver du
nok nødt til at ændre den til åben config og sætte en firewall på, bare for
sjov skyld :)

Mvh
Brian

Fra : H51

Dato : 27-08-01 16:29

Hej Brian
Tak for tippet, åbning af port FTP 21 er ikke nok, men jeg prøvede at åbne
for Host mapping/ NAT til den PC hvor jeg har FTP serveren. Det virker.
Mvh Keld