3 computere på stofa
Fra : Jakob Larsen

Dato : 25-08-01 19:49

Hejsa

Hvad er den nemmeste måde at få 3 computere til at dele en stofa
internetforbindelse. Kan man undgå at have en server kørende? For eksempel
ved hjælp af en hub eller noget? De tre computere skal samtidig køre i et
lokalt netværk.
Spørgsmålet har sandsynligvis været oppe at vende før her i gruppen, men jeg
kunne ikke lige finde noget om det

På forhånd tak for svaret

Mvh
Jakob

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 25-08-01 21:30

Hej

Det bedste må vøre med router, men det er også lidt dyrt. Vel omkring 2000,-

I den forbindelse vil jeg i øvrigt gerne have anbefalet er router, som kan
klare dette. Den må koste mellem 2000,- og 4000,- eller mere hvis det andet
ikke kan lade sig gøre.

/martin

Fra : Per Olsen

Dato : 26-08-01 10:29

Hej

Hvis du kan vente til stofa går i gang med deres IP-Telefoni, så bliver dit
problem formodentlig løst automatisk, da der så bliver opstat en router.

Ellers så har netgear en router til omkring 1500-2000 der virker.

Mvh. Per

Fra : Jakob Larsen

Dato : 26-08-01 21:04

"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvis du kan vente til stofa går i gang med deres IP-Telefoni, så bliver
dit
> problem formodentlig løst automatisk, da der så bliver opstat en router.

Tak for svaret, Per (og Martin)
Har du nogen ide om hvornår Stofa går over til at bruge routere? Det er i
Aalborg, i tilfælde af at der er forskel på hvornår det bliver indført i de
enkelte områder.
Mvh
Jakob

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 26-08-01 21:54

Du kan bruge en proxy server men det kræver at den PC der er opkoblet til
Stofanet kører for de andre PC´er kan koble op....
Et meget simpel program kan du finde her....(Og det er gratis og virker
MEGET fint med stofanet...Jeg bruger det selv...)

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Mvh
Rene

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 26-08-01 22:15

Hej Rene

Ja, det har du ret i. Den løsning har jeg også kørt med, men når der er
flere computere, der skal kunne komme på døgnet rundt, bliver det dyrere i
strøm at have en computer stående tændt end at ofre pengene på en router.

/martin