Hvordan hulen slipper man af med skidtet i~
Fra : Wholesome

Dato : 25-08-01 19:26

Jeg har haft ISDN i en årrække men er nu blevet velsignet med ADSL hvorfor
jeg har opsagt mit ISDN abonnement hos TDC - hvilket i øvrigt kostede mig en
plovmand

Nu er misæren blot at ingen af mine telefoner virker længere. Det eneste jeg
har gjort er at flå ledningerne ud af NT Boksen. Hvad skal jeg gøre for at
genetablere mit "analoge miljø"?

- Mens jeg havde ISDN gik der to telefontråde ind i NT boxen. Jeg
konverterede ISDN telefonen til et analogt signal i en A/B adapter som jeg
så stak ind i telefonstikket for at få analog telefon i hele huset.

Fra : 007½

Dato : 26-08-01 14:34

"Wholesome" <lauge@abildgard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har opsagt mit ISDN abonnement hos TDC - hvilket i øvrigt kostede mig

Man kunne også have valgt at beholde ISDN. Selvom du har ADSL er ISDN stadig
fint - rent telefonimæssigt...

> [...]
jeg
> har gjort er at flå ledningerne ud af NT Boksen. Hvad skal jeg gøre for at

Du skal ikke længere benytte NT-boks. Nu får du kun et analogt signal ind i
huset via hovedstikket. Dette kan du føre videre rundt i huset og tilkoble
analoge apparater

> - Mens jeg havde ISDN gik der to telefontråde ind i NT boxen. Jeg
> konverterede ISDN telefonen til et analogt signal i en A/B adapter som jeg
> så stak ind i telefonstikket for at få analog telefon i hele huset.

Du mener vel at da du havde ISDN var de analoge telefoner tilsluttet
ISDN-modemmets A/B-adaptere. Evt. rene ISDN-telefoner skal blot tilsluttes
ISDN-forbindelsen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-08-01 20:41

> [...]
jeg
> har gjort er at flå ledningerne ud af NT Boksen. Hvad skal jeg gøre for at

Når du har opsagt dit abonnement, så virker dine telefoner naturligvis ikke
mere.

Det kan være at du skal oprette et telefonabonnement.

Leif

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-08-01 22:16

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev i en meddelelse

> "Wholesome" <lauge@abildgard.dk> skrev i en meddelelse
> en

> jeg

Har du en A/B tilslutning? Har du haft en tekniker ude og montere dit ISDN i
sin tid? For så har du kun analogt signal i det stik hvor din NT er
tilsluttet. Prøv at sætte en analog telefon i det stik... Hvis det virker i
det stik og ikke de resterende, vil jeg anbefale at du får fat i en tekniker
til at tilslutte de resterende stik, hvis ikke du selv ved hvordan det skal
gøres. Der kan bestilles tekniker og oplyses priser på 80808011.

> Når du har opsagt dit abonnement, så virker dine telefoner naturligvis
ikke
> mere.

Mon ikke det er en konvertering, ellers tror jeg at Leif har ret, ingen
telefon uden abb

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Wholesome

Dato : 28-08-01 17:08

Tak for de mange svar.
1: ISDN er en finfin telefonmæssig løsning - det er bare ikke nogen særlig
økonomisk løsning

2: Yeps, de to tråde der gik ind i NT boksen er de samme som bærer det
analoge signal. Teledanmark havde blot lavet en fejl da de konverterede mig
til analogt - derfor var der ingen sovs på linjen. Det er fixet nu.