Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sjove vejnavne etc.
Fra : Lars Kruse

Dato : 25-08-01 18:48

hej...

Jeg har en speciel hobby - jeg tager foto's af skilte med sjove vejnavne
etc.
Se evt. min hjemmeside for eks. - www.larskruse.dk

Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn - gider
du da give mig en mail.

På forhånd tak.
Mvh/Lars Kruse

Fra : Anne Jensen

Dato : 25-08-01 18:55

"Lars Kruse" <larskruse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Se evt. min hjemmeside for eks. - www.larskruse.dk
>
> Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn -

Jeg har et billede fra en gade i Prag hvor jeg i ca. 2 graders frost med
halstørklæder og vinterjakke står og kysser en kæreste under
gadenavneskiltet: "Iskola kys"

Anne

Fra : Jørgen Angel

Dato : 25-08-01 20:21

anne@email.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg har et billede fra en gade i Prag hvor jeg i ca. 2 graders frost med
>halstørklæder og vinterjakke står og kysser en kæreste under
>gadenavneskiltet: "Iskola kys"

Efter vores bryllup blev vi fotograferet under skiltet Hjertensfrydsgade i
Nyboder.
En af vores venner bemærkede: "Når I har betalt regningen for denne her
fest, kan I få taget et billede på Nøjsomhedsvej"

Jørgen

Fra : Per Madsen

Dato : 25-08-01 20:57

Skæg ide, der er sikkert mange vejnavne,
der venter på dig ude i fædrelandet.

Kommer du til Aalborg, kan du lige lægge
vejen forbi "Kvindens Plads".

Vejskiltet var i nogle år forsvundet, indtil man
man fandt det i køkkenet på kollegium i byen.

Mvh

Per

Fra : Ole Lønborg

Dato : 25-08-01 22:05

Lars Kruse wrote:

> Jeg har en speciel hobby - jeg tager foto's af skilte med sjove vejnavne
> etc.

Ved Slagerup ligger Kvinderup og Manderup - lige ved siden af hinanden.
Jeg har desværre ikke nogle billeder af det.

> Se evt. min hjemmeside for eks. - www.larskruse.dk

Jeg synes billederne af skiltene er for store - de kunne sagtens skaleres ned
til mindst halvdelen.
Men ellers er jeg vild med ideen.
Selv samler jeg lidt på "stakkels personer der kun har fornavne, ingen
efternavne".

Altså f.eks. Peter Steen.
Nå - samlingen er ikke så stor endnu.

/Ole Lønborg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-08-01 22:45

Lars Kruse wrote:

> Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn - gider
> du da give mig en mail.

Er denne vej spændende nok...?

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/stenloese(1)/_carlsbergvej-31.html

Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Olsen

Dato : 25-08-01 23:01

I nærheden af Gjern ligger en vej der hedder Lille Amerika.

Claus

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-08-01 03:42

On Sun, 26 Aug 2001 00:00:57 +0200, "Claus Olsen"
<claus.olsen@cool.dk> wrote:

>I nærheden af Gjern ligger en vej der hedder Lille Amerika.

det har de også i Hobro, den hedder Amerikavej

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Anne Jensen

Dato : 26-08-01 10:32

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

> det har de også i Hobro, den hedder Amerikavej

Hmm, så har de den jo netop ikke i Hobro, men derimod en anden vej der
hedder noget med Amerika

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-08-01 19:18

"Anne Jensen" <anne@email.dk> wrote in message

> Hmm, så har de den jo netop ikke i Hobro, men derimod en anden vej der
> hedder noget med Amerika

Næh - de har skam 2! 'En Amerikavej' og en 'Gammel Amerikavej'.

mvh
jan

Fra : Morten Skov Nielsen

Dato : 26-08-01 13:35

I Århus ligger der ved havnen en gade der hedder Spanien (og en svømmehal der
hedder det samme)

M.S. Nielsen

Fra : KH

Dato : 26-08-01 19:06

"Morten Skov Nielsen" <pepsi@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> M.S. Nielsen

> I Århus ligger der ved havnen en gade der hedder Spanien (og en svømmehal

Nå, jeg troede bare, at den hed badeanstalten på Spanien.

Mvh. KH.

Fra : Morten Skov Nielsen

Dato : 26-08-01 20:07

Nej vejen hedder skam også spanien...hvis du står og kigger ned mod Spanien
(badeanstalten) hedder vejen Spanien til højre og til venstre hedder vejen (hen
forbi politistationen) Dynarken...hvilket jo egentlig også er et ret spøjts navn

M.S.Nielsen

Fra : Tom Wagner

Dato : 26-08-01 20:20

On Sun, 26 Aug 2001 21:07:25 +0200, Morten Skov Nielsen
<pepsi@mail1.stofanet.dk> wrote:

> til venstre hedder vejen (hen
>forbi politistationen) Dynarken...hvilket jo egentlig også er et ret spøjts navn

Dynkarken

Tom

Fra : Søren Straszek

Dato : 26-08-01 20:22

> [...]

> Spanien (badeanstalten) hedder vejen Spanien til højre og til venstre
> hedder vejen (hen forbi politistationen) Dynarken...hvilket jo

Det var ret sjovt da der i en perioden var vejarbejde på "spanien" - et
stor skilt oplyste at "Spanien er lukket"

--
Med venlig hilsen Søren Straszek

Fra : KH

Dato : 26-08-01 20:52

"Søren Straszek" <straszek@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ret sjovt da der i en perioden var vejarbejde på "spanien" - et
> stor skilt oplyste at "Spanien er lukket"

Ja, Århus er fyldt med sjove vej- og gadenavne.
Immervad ved Magasin, Vadestedet lige ved siden af, Sumatravej i
havneområdet osv.
Men når man har boet i mange år i Århus, så virker gadenavnene ikke så skøre
mere..
De hedder nu engang det, de hedder.

K. Hybel.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 27-08-01 15:34

"KH" <miller@lite.tastegood.dk> skrev i en meddelelse

> Sumatravej i havneområdet osv.
> K. Hybel.

Hej

Sumatra: Indonesiens næststørste ø.
Niels
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Klaus Hybel

Dato : 27-08-01 20:13

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "KH" <miller@lite.tastegood.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Sumatra: Indonesiens næststørste ø.
> --

Yepper..
Men sådan er det jo i de større byer, hvor man eksempelvis har en havn, som
besøges af skibe fra hele kloden.
I Århus N har man vejnavne med stort set hele Skandinaviens større byer
repræsenteret.
Her i byen har vi gadenavne som; Vendehalsen, Servicevej, Fladsken,
Blindeport og Udsigten.
Det kan man jo lave en hel lille historie ud af.
Der er nok at tage fat på..

KH.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 27-08-01 15:28

"Morten Skov Nielsen" <pepsi@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> I Århus ligger der ved havnen en gade der hedder Spanien (og en svømmehal
der hedder det samme)

Hej

Ifølge telefonbogen hedder den Århus Svømmehal, Spanien 1

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-08-01 16:23

Bøsserup- mellem Nykøbing Sj. og Egebjerg.
Og så har vi jo vores elskede sund 'Kattegat'

Jeppe

Fra : Michael N. Steen

Dato : 26-08-01 20:58

Nu vi er på de kanter: Landsbyen Nakke ved Rørvig.
Og så er der jo også Ramsherred i Assens og i Næstved, Støden i Roskilde,
Rosen i Holbæk, Sortelung og Musegyden i Nørre Lyndelse og Pindsende mellem
Ørsbjerg og Barløse.
Der er nok at gå i gang med.

Mvh
Michael Steen
Kollekollevej

Jeppe Møller <JeppeM@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b89144a.4428532@news.groenjord.dk...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-08-01 21:38

"Michael N. Steen" wrote:

> [...]
> Rosen i Holbæk, Sortelung og Musegyden i Nørre Lyndelse og Pindsende mellem

Ja ideen er da skide go' - en hjemmeside fyldt med sjove skilte, hvis
Lars Kruse er på dupperne, så kunne han jo invitere alle til at sende
han fotos af sjove by- og vejnavne, samt fjollet skiltning. Det kunne
blive en rigig skæg hjemmeside, som vil hitte.

Jeg kender en hel del spøjse skilte/navne, som jeg kan fotografere og
sende ham, hvad med "hampelandsskolen", det skilt er nok blevet stjållet
en halv snes gange, politiet har flere gange fundet det igen på Christiania...:)

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jeppe Møller

Dato : 27-08-01 18:21

On Sun, 26 Aug 2001 21:58:14 +0200, "Michael N. Steen"
<m.steen@get2net.dk> wrote:

>Nu vi er på de kanter: Landsbyen Nakke ved Rørvig.

og for at gøre DEN historie endnu længere...
Nakke havde i sin tid et mejeri
i kan jo selv gætte hvad osten hed
og JA
gid det var løgn!
/Jeppe

Fra : Gert Kethmer

Dato : 26-08-01 18:06

"Skidenstrædet" (ved Søllested på Lolland)

Gert

Fra : Lotte M

Dato : 27-08-01 12:12

"Lars Kruse" <larskruse@get2net.dk> skrev

> Jeg har en speciel hobby - jeg tager foto's af skilte med sjove vejnavne
> etc.

En af mine bekendte fik engang stjålet sin bil. Bilen blev fundet på
"Godt gemt" i Bagsværd og det er ganske vist

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Einar Bog

Dato : 27-08-01 12:53

Lars Kruse wrote:

> [...]
> Se evt. min hjemmeside for eks. - www.larskruse.dk
>
> Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn - gider

I Oslo har vi Kneppeskjær og Kneppebakken.

Fra : EGON STICH

Dato : 27-08-01 17:17

Einar Bog <einarbo@ifi.uio.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B8A3499.1D93E770@ifi.uio.no...

På stevns:
barmhjertigheden.
Vejs Ende
Vissemmosevej
Skæppelundsvej
Vandrigsvej
Pølsekrogen

Ingen af ovenstående slår dog den sjoveste, jeg har set. Nemlig:
Skidtinældemandsallé.
Denne lå på det gamle B&W, og fik navnet på grund af dårlig planlægning.
En afdeling havde projekteret en ny vej, samtidig med at en anden byggede en
mur tværs over hvor vejen skulle løbe.
Deraf navnet.

MVH
Egon.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-08-01 20:01

"Lars Kruse" <larskruse@get2net.dk> wrote in message
> Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn -
gider
> du da give mig en mail.

Hejsa,

Der ligger hele 3 steder i landet byer med navnet "Lem" :)

Der er også en by (et sted i jylland såvidt jeg husker), der hedder Tarm.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-08-01 19:20

"Nezar Nielsen" <nospam@fez.dk> wrote in message

> Der ligger hele 3 steder i landet byer med navnet "Lem" :)
>
> Der er også en by (et sted i jylland såvidt jeg husker), der hedder Tarm.

Klassisk plat joke: Hvor langt er der fra Lem til Tarm?

mvh
Jan

Fra : Martin Damgård

Dato : 27-08-01 22:14

Hej Lars!

Fed hobby - jeg ynder selv at knipse pudsige stednavne på min vej.

Jeg husker især Gyllemose et eller andet sted nær Faxe...

Og den ypperste: Nossebro - en by nær Malmö i Sverige.

MVH
Martin

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-08-01 07:20

I Sønderborg er der et område der hedder 'Verdens ende' og ved
Åbenrå en lille by der hedder 'Styrtom'

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-08-01 15:29

"Martin Damgård" <damme@wayout.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars!
>
> Fed hobby - jeg ynder selv at knipse pudsige stednavne på min vej.
>
> Jeg husker især Gyllemose et eller andet sted nær Faxe...
>
> Og den ypperste: Nossebro - en by nær Malmö i Sverige.

Nossebro optræder tilmed i den danske film "De største helte" og i et ca. 25
år gammelt Total Petroleum-nummer, hvor byen er nævnt som oprindelsessted
for en svensk skovhuggersang/dans, der sluttes af med at de deltagende slår
hinanden i hovedet med granrafter . Yderst underholdende!!!!

Mvh Mads

Fra : Mads Pedersen

Dato : 01-09-01 22:25

> Kender du et sted hvor der er et vejskilt eller lign. med sjovt navn -
gider
> du da give mig en mail.

Okay, nu har jeg så været et par dage i Hvide Sande og nærmeste omegn. På
vej ud og hjem kom jeg blandt andet forbi : Venner, No, Øby (ligger på
fastlandet!), Stavning og Styg Gårde. De ligger alle tæt på Ringkøbing
Fjord hvis du vil finde dem på et kort.

Mvh Mads

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 21:42

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vej ud og hjem kom jeg blandt andet forbi : Venner, No, Øby (ligger på
> fastlandet!), Stavning og Styg Gårde. De ligger alle tæt på Ringkøbing

Du glemte "Tændpibe" (meget stor vindmøllepark nær Stauning...)
Hvad med Velling ?
Kørte i ikke over Lem for at ende i Tarm ??