Musen på G4 fryser på den ene led...
Fra : Flemming

Dato : 25-08-01 18:38

Jeg er den ellers glade ejer af en PowerMac G4 400mhz som kører både OS9.1
og X. Alting kører fortrinligt bortset fra at musen en gang i mellem fryser
på den ene led, forstået på den måde at jeg kun kan bevæge markøren i enten
lodret eller vandret retning(!) Det sker både i OS 9.1 og X, så jeg antager
at det ikke er et problem i systemet. Efter en genstart fungerer alting igen
normalt indtil problemet indtræffer igen.
Er der nogen der har haft tilsvarende problem, og har fundet en løsning?

mvh

Flemming

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-08-01 20:06

Flemming <tac@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> normalt indtil problemet indtræffer igen.
> Er der nogen der har haft tilsvarende problem, og har fundet en løsning?

Hvis det er en med kugle i, så er det vist tid til en rensning.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Simon T

Dato : 25-08-01 21:33

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hvis det er en med kugle i, så er det vist tid til en rensning.

Nu ordet "mus" bliver nævnt, var der ikke engang et lignende problem
med de mus der fulgte med iMac'erne? Jeg mener at erindre noget i den
stil, men kunne ikke umiddelbart finde noget i TIL.
Er det en _mus_ eller mener du bare curseren? For hvis du bruger en
gammel iMac-mus kunne problemet da ligge her...

Med Venlig Hilsen

Simon T

PS: Jan: Fed .sig forresten...

--
Haves: Højre arm
Ønskes: Powerbook G4

Fra : Flemming

Dato : 26-08-01 12:40

"Simon T" <mac@REMOVErhk.dk> wrote in message

> [...]
> Er det en _mus_ eller mener du bare curseren? For hvis du bruger en
> gammel iMac-mus kunne problemet da ligge her...

Problemet sker både med den hockey-puk mus som oprindeligt fulgte med, og
den nye optiske mus fra Apple. Jeg går derfor ud fra at det heller ikke er
musen der er problmet.

mvh.

Flemming

Fra : J.C. Voss

Dato : 26-08-01 12:51

> [...]

> den nye optiske mus fra Apple. Jeg går derfor ud fra at det heller ikke er

Har du sat keyboardet i USB-stikket i selve G4 tårnet eller siden den i
en hub?

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Simon T

Dato : 26-08-01 13:52

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Har du sat keyboardet i USB-stikket i selve G4 tårnet eller siden den i
> en hub?

...og det var så en _Powerbook_ G4

Med Venlig Hilsen

Simon T

--
Haves: Højre arm
Ønskes: Powerbook G4

Fra : J.C. Voss

Dato : 26-08-01 14:39

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> ..og det var så en _Powerbook_ G4

....virkelig?

Flemming skrev ellers udtrykkelig at det var en PowerMac G4.

<citat class="flemming//tac@inet.uni2.dk">
Jeg er den ellers glade ejer af en PowerMac G4 400mhz som kører både
OS9.1 og X.
</citat>

Fra : Simon T

Dato : 26-08-01 14:40

> [...]

> <citat class="flemming//tac@inet.uni2.dk">
> Jeg er den ellers glade ejer af en PowerMac G4 400mhz som kører både

Whops! Min fejl... Det er ikke sådan at blive gammel.

Simon

Fra : Flemming

Dato : 26-08-01 14:23

"J.C. Voss" <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote in message

> Har du sat keyboardet i USB-stikket i selve G4 tårnet eller siden den i
> en hub?

Musen sidder forbundet til USB stikket i keyboardet som sidder tilsluttet
bag på computeren. Maskinen er en G4 af lidt ældre dato, med Yellowstone
bundkort og PCI grafik.

mvh.

Flemming

Fra : J.C. Voss

Dato : 26-08-01 14:39

> [...]

> bag på computeren. Maskinen er en G4 af lidt ældre dato, med Yellowstone

OK. Jeg havde et lignende problem med min mus når jeg havde den sat til
i hub'en på skærmen, men det problem har løst sig selv, helt automagisk.
Jeg ved desværre ikke hvad der kan være galt.

Fra : Flemming

Dato : 26-08-01 14:47

> OK. Jeg havde et lignende problem med min mus når jeg havde den sat til
> i hub'en på skærmen, men det problem har løst sig selv, helt automagisk.
> Jeg ved desværre ikke hvad der kan være galt.

Problemet er nu heller ikke større end at jeg kan leve med det. Det sker
trods alt ret sjældent. Tak for hjælpen alligevel!

mvh.

Flemming

Fra : Lars Lindgren

Dato : 26-08-01 19:33

> Problemet er nu heller ikke større end at jeg kan leve med det. Det sker
> trods alt ret sjældent. Tak for hjælpen alligevel!

Hej

Jeg har samme problem her og det er faktisk ikke nødvendigt at genstarte
maskinen - bare træk USB stillet til keyboardet ud og sæt det i igen, så
virker alt perfekt - antager at det er et system/USB-relateret
problem.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Gunnar Holse

Dato : 27-08-01 20:22

> helt automagisk.

Smukt :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-01 14:43

Flemming <tac@inet.uni2.dk> wrote:

> Yellowstone bundkort

yeikes

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København