htlm koder
Fra : Tage Klee

Dato : 25-08-01 16:45

Hej jeg hedder Tage og er ny her på FP banen - er der en der kan fortælle
mig hvor jeg indsætter ( i koden) det password der skal bruges i denne lille
password box ?? jeg har prøvet mig frem men det virker ikke ?? på forhånd
tak !
Jeg kopier den ind her:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Adgangskode</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Skriv din adgangskode i ruden og klik p&aring; OK
<P>

<!-- FORM STARTER HER -->

<FORM>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="adgang" SIZE="20"
MAXLENGTH="20">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " onClick="location=form.adgang.value+'.htm'">
</FORM>

<!-- FORM SLUTTER HER -->

</BODY>
</HTML>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-01 18:09

Sat, 25 Aug 2001 17:45:04 +0200, skrev "Tage Klee"
<image-gruppen@mail.tele.dk>:

> [...]
>password box ?? jeg har prøvet mig frem men det virker ikke ?? på forhånd

Der skal ikke skrives nogen adgangskode i scriptet (for så ville
alle kunne se den).

Meningen er at adgangskoden er det samme som sider hedder (uden
htm til sidst).

Så kald siden noget, man ikke kan gætte, f.eks. 78sy567Ax.htm, så
vil adgangskoden være 78sy567Ax og skal ligge i samme mappe som
siden man taster adgangskoden på.

Vil du have noget mere avanceret, så skal du have adgang til
noget serverside som asp, php eller cgi.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Tage Klee

Dato : 26-08-01 11:18

Hej Knud - det virker - tak for hjælpen !
Tage