katte og deresspise- og madvaner
Fra : Cindie

Dato : 25-08-01 16:54

hejsa

Igår fik jeg kartofler at spise og da jeg ved at Pjevs elsker kogte
kartofler giver jeg ham nogle. men nu er han sådan en kat der gerne tager
nogle bidder og gemmer resten til senere. Så tager han igen et bid og sadan
kan han forsætte resten af dagen. Men ved kartofler så er han anderledes.
Han slæber denne kartoffel ud på gulvet og så skal den pilles istykker og
spises ad småbidder. Og det samme idag. Jeg giver ham de sidste kartofler og
går udenfpr med skraldet og da jeg kommer in og smider sko og går ind i
køkkenet jokker jeg i en af de kartofler med bare tæer.... uff.. det var
ulækkert. Pjevs står og glor på mig som om han ville sige: hvorfor træder du
i mit mad? Og hvad skal jeg nu spise, men så går han hen og gnider sig op af
mit ben, som om han ville sige, det er iorden, smid du bare resten ud, jeg
er mæt nu og går sin vej. Skøre kat. Så nu må jeg igang med at vaske gulv og
mine tæer.
Har jeres katte også sådanne skøre mad og spisevaner? Eller er min sådan et
særtilfælde.

mvh Cindie og en slap Pjevs, som har det for varmt

Fra : Ern Yoka

Dato : 25-08-01 20:45

"Cindie" <ciwr@obel.auc.dk> wrote in message
> [...]
et
> særtilfælde.
>
> mvh Cindie og en slap Pjevs, som har det for varmt

Joeh mon ikke de fleste katte har noget "skørt" de spiser?
Banse elskede rosiner og frugtstænger, i hvert fald indtil det klistrede
stads begyndte at sætte sig fast i hans tænder, så gad han ikke mere.
Derudover elskede han chips, knas-knas.
Bøv eeeelsker majs, hvis man lukker en dåse majs op kan man være sikker på
at ZOOOOOM der står Bøv. Derudover spiser han næsten alt, bare det kommer
fra VORES tallerkner
Phumba viser sig indtil videre som en ren altæder, cornflakes, franskbrød,
havregryn, smørechokolade og grøn salat...kort sagt alt hvad et menneske kan
finde på at vende ryggen til i mere end 2 sekunder *LOL*
Og Ylle åd engang et bayonne-net... men det kan ikke anbefales som
kattemad... (heldigvis brækkede hun det selv op igen)

Hilsner
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-08-01 21:55

Jo Neo & Dixie har da også deres (u)vaner *S*

Neo er ikke så slem mht skøre spise og madvaner, men tigger dog gerne lidt,
hvis der er fisk på bordet. Han er dog en gentleman når de får deres
gærtabletter. Han sætter sig lidt bagved Dixie, lige som for at sige damerne
først

Dixie er et STORT madøre. Hun vil smage på alt, der bare ligner skyggen af
mad og man er ikke i tvivl når hun vil smage. Det fortæller hun højlydt med
sit pigemiiiiiiiiiiiiiv. Eller hvis man sidder med et eller andet spiseligt,
så sætter hun sig ved siden af og kiiiiigger med store øjne. Når man har
ignoreret hende længe nok, kommer poten frem og piller efter maden *G*

Når de en enkelt gang imellem har fået lidt dåsemad, skal hun helst spise
både fra den ene og den anden skål. I starten spiste Neo lidt af sit og
gemte så lidt til senere. Han fandt dog hurtigt ud af at madammen havde ædt
hans i mellemtiden, så nu lævner han ikke meget *G*

Så er der jo det her kattemalt....... Neo ville dæleme ikke have det før vi
fik Dixie. Men Dixie ææææælsker det og det gør Neo så også nu
Og de små guffer som hedder kattekys, dem er de begge 2 vilde med.
Når man spørger dem om de vil ha' et møs, ja så er de godt klar over hvad
der er i vente. Så har jeg 2 meget kælne og fedterøvsagtige katte over mig
*S*

Hilsen
Joan, Neo (som har travlt med at fange stankelben) & Dixie (som sniffer
frisk luft i vindueskarmen)

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 26-08-01 10:08

Hej Joan!

Jeg så lige billedet af Neo i dk.binaer - må jeg være så fri at spørge, hvor
du har ham fra? Han ligner nemlig vores Leo temmelig meget, og han havde en
rød bror...
Bare en tanke

Hilsen Birgitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-08-01 10:13

Hej Birgitte

Neo er fra Langeland. Mine svigerforældre fik ham "prakket på" , men han var
ikke noget for dem. Så vi skyndte os at tage ham til os Og det har vi
bestemt ikke fortrudt *S*

Hilsen
Joan

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 26-08-01 10:44

Hej Joan! Tak for svaret.

Leo er fra Sjælland, men det var som sagt også bare en tanke...

Hilsen Birgitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-08-01 10:53

Hej Birgitte

Men sjovt er det da at de 2 røde misbørn, hedder Leo & Neo

Hilsen
Joan

Fra : Ern Yoka

Dato : 26-08-01 12:21

Jeg har forresten helt glemt: Bøv har en svaghed for ferskner. Han spiser
dem godt nok ikke, men de skal op fra frugtskålen eller ferskenbakken og ned
på gulvet, hvor de bliver trillet lidt rundt med. Jeg regner med de må dufte
af et eller andet "spændende" for han har aldrig interesseret sig for
(andre) bolde.
Hilsen
Lisbeth, Bøv, Phumba & Jack
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-08-01 03:06

Hej alle sammen

Sære spisevaner - tjah, næh ikke så meget mere.
Ditte er gourmetkatten i vores liv der tigger med bedende øjne (jeg får
_aldrig_ mad ...) når vi spiser noget rigtigt lækkert (laks, rejer,
mørbrad...) men det er vel egentlig ikke så sært. (Jo, hun _får_ da osse en
bid Hun kan også lide en lille stump ost af og til.
Donna er mere speciel, hun er meget interesseret i lakrids, spiste det også
da hun var lille, pebermynte kan få hende til at blive ellevild, hun spiser
det dog ikke, hun "sniffer" og går i selvsving over duften Chokolade
lugter osse interessant. Som killing drak hun engang en halv kop the med
mælk (kold) - det bekymrede mig lidt, koffeinen osv. men der skete nu ikke
noget .
Wienerbrød og kiks er godt, det spiser hun stadig gerne et par bidder af
(det består vist mest af smør, mel og sukker, så det er nok ikke så
farligt.) Lakridsvanen er jeg nu glad for hun har droppet, det er nok ikke
det bedste med hendes sarte mave...
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Cindie

Dato : 27-08-01 11:29

Det er sjovt hvad katte kan finde på for at få sig en ekstra lækkerbidsken.
*smiler*.

Pjevs har goså det med at han smider sig foran mig på gulvetog lægger sig på
ryggen og nærmest træker maven ind for at se meget tynd og forsulten ud.
Skøre kræ....
Men der findes en ting som han elsker at spise, honningmelon. Da sidder han
nærmest på mit skød og holder øje med hver eneste stykke jeg putter i munden
og klager højlydt hvis han går glip af et ekstra lækkert stykke, eller jeg
får ikke får delt melonen ordenligt op. Han forlanger gern de 75% af
melonen.

mvh Cindie og Pjevs som sover under sengen i magasinet

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-08-01 11:21

> [...]
> hejsa

> Har jeres katte også sådanne skøre mad og spisevaner? Eller er min sådan

tihi... rasmine er en kat efter kammerjunker*G*
det er faktisk noget jeg først har opdaget her inden for de sidste 3 uger*G*
vi havde fået koldskål en aften hvor sommervarmen var slem.... da jeg pakker
væk falder der et par kammerjunker ud af posen og lander på bordet....
jeg bliver så optaget af andre ting.. havde en søn der skulle i seng og
glemmer alt om dem*G* smider mig på sofaen og ser fjernsyn da jeg hører
underlige lyde fra bordet..... *gnask gnask plonk*... sætter mig op og hvad
ser jeg?? rasmine i færd med at stjæle en af kammerjunkerne fra bordet efter
hun havde gnasket løs i den*G*
hun får lov at stikke af med den og hun gnasker den i sig på gulvet*G* med
krummer UD over det hele
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Meggie N Bertelsen

Dato : 27-08-01 11:47

sidder og læser med smil på læben om kattes spisevanerom insekter og
andet; ryster på hovedet for det minder jo utroligt om mine egne to rødder.

De har haft en ganske spændende week-end idet der var ret mange
forskellige kryb i luften (stuen).
Der var både dem med creme... møl , stankelben og en enkelt edderkop som
dessert.

De har haft de vildeste jagter på bytte og det har kostet mig 2
urtepotteskjulere og en standerlampe. (thats life).

Men intet overgår dog en underkop med cola - uden brus og en kiks med
creme imellem.
Mor skal dog lige åbne kiksen for man vil KUN spise cremen -resten kan jeg
godt beholde.

Mange hilsner fra:

Gizmo - Stoffer og deres mor

Fra : Cindie

Dato : 27-08-01 13:13

*griner*.. kender det godt.

Min søsters kat hedder også Gizmo og den arbejder meget hårdt for føden, da
den er meget god til at fange fluer. Og det ser så sød ud når den fanger
fluen mellem to poter og så spiser den.

min mor er ved at blive ret sur på kattende derhjemme, for de har smadret
ret mange urtepotteskjulere for hende og så gnavrer de i hendes blomster.
Det ser idær sjov ud når den ene kat nærmest er ved at sætte sig oven på en
katus bare fordi den skal se ud af vinduet.

mvh Cindie og Pjevs som er ved at undersøge indkøbstasken for katteslik

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-08-01 16:06

Jeps søndag aften var særligt god. Stuen var en snackbar uden lige *G*
Både Neo og Dixie guffede diverse langbenede, cremefyldte, bevingede væsner
i sig....... yaikz siger jeg bare. Giver dem en godbid bagefter, for at tage
den grimme smag.
Men roser skal misserne have, for jeg går i panik når jeg ser sådan et
monster.

Hilsen
Joan