usb modem
Fra : Steen Jeberg

Dato : 25-08-01 07:22

Jeg skal bruge et USB ISDN modem (ikke Lasat). Kan du nævne/anbefale et
mærke ??

MVH Steen Jeberg
sjeberg@yahoo.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-01 07:23

"Steen Jeberg" <sjeberg@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge et USB ISDN modem (ikke Lasat). Kan du nævne/anbefale et
> mærke ??

Skal der være A/B porte i?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Steen Jeberg

Dato : 25-08-01 11:43

Ja USB ISDN modemmet skal være med A/B porte.

MVH Steen Jeberg

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-08-01 12:28

On Sat, 25 Aug 2001 12:43:10 +0200, "Steen Jeberg" <sjeberg@yahoo.com>
wrote:

>Ja USB ISDN modemmet skal være med A/B porte.

Nu ved jeg ikke af hvilken grund det skal være USB - men med a/b porte
skal du have en extern strømforsyning oveni - USB kan ikke levere nok
strøm til at drive a/b port(ene).

Så hvis dette er et problem, skal du nok overveje at droppe a/b porte.

Hvad med Zyxel Omni-Net LCD Plus ? Den har både USB og a/b porte ?

Mvh.

Thomas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-08-01 20:22

Thomas Jensen wrote:

> [...]
>
> Så hvis dette er et problem, skal du nok overveje at droppe a/b porte.
>
> Hvad med Zyxel Omni-Net LCD Plus ? Den har både USB og a/b porte ?

Hvilken ekstra strømforsyning tales der om her?. Jeg har lige sat en
LASAT SPEED II op på en USB port, har tilsluttet den medfølgende
strømforsyning til modemet og har foreløbig den ene analogudgang belagt
med en analog telefon (går ud fra, at det er dét, der menes med
henholdsvis a eller b port), og alting virker tilsyneladende OK.

Dog har den svært ved i en download at holde "rytmen" hvis den er
konfigureret til BOD. Der må mange gange startes forfra. Det kan vel
ikke være meningen? Formodentlig i-net fejl?.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-01 18:12

On Sat, 25 Aug 2001 21:22:21 +0200, Karsten Jensen
<bito@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>med en analog telefon (går ud fra, at det er dét, der menes med
>henholdsvis a eller b port), og alting virker tilsyneladende OK.

Jep, og det er fordi du har tilsluttet den medfølgende eksterne
strømforsyning.

Men du kan også få USB-baserede ISDN adaptere der trækker strømmen fra
USB-porten. Og det var dem jeg hentydede til.

>Dog har den svært ved i en download at holde "rytmen" hvis den er
>konfigureret til BOD. Der må mange gange startes forfra. Det kan vel
>ikke være meningen? Formodentlig i-net fejl?.

Tjaeh - det er s'gu svært at sige noget om. Hvis din udbyder tilbyder
det, så prøv at eksperimentere med at hente nogen filer direkte på
deres server - så får du en mere reel måling på om det er forbindelsen
eller noget "ude i det store Internet" der plager dig.

/Thomas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-08-01 22:57

Thomas Jensen wrote:

> Jep, og det er fordi du har tilsluttet den medfølgende eksterne
> strømforsyning.
>
> Men du kan også få USB-baserede ISDN adaptere der trækker strømmen fra
> USB-porten. Og det var dem jeg hentydede til.

Det var jeg ikke klar over.

> [...]
> deres server - så får du en mere reel måling på om det er forbindelsen
> eller noget "ude i det store Internet" der plager dig.

Jeg beskreve måske ikke problemet helt korrekt. Det på det tidspunkt,
linie 2 sætter i gang, så hænder det ofte, at downstream simpelthen går
i stå, og genopkald må foretages. Det skete og enkelte gange med ZYXel
2864I, før den, som tidligere beskrevet, ikke overlevede et
"højspændings"angreb.

Det var sådane set ikke de forskellige downloadhastigheder under den
hastighed, vi betaler for, jeg mnente.

Udbyder - ja, det er forresten da TDC - og det har det da forresten
altid været. Jeg må vel være endten doven eller stok konservativ.

Mvh

Karsten Jensen

Fra : Zip Zap

Dato : 25-08-01 15:26

> Jeg skal bruge et USB ISDN modem (ikke Lasat). Kan du nævne/anbefale et
> mærke ??

Hvad er der galt med Lasat ??

Hos mig kører det PERFEKT med Win98, WinME, Win200 og WinXP.

Fra : Steen Jeberg

Dato : 25-08-01 21:11

> Hvad er der galt med Lasat ??

Jeg har indtil nu brugt et LASAT SPEED II modem.
Men jeg er ikke tilfreds med den hastighed der opnås via BOD.
Det kan sikkert skyldes både linien og Tiscali i den anden ende.
Men jeg har tænkt mig at prøve et andet modem for at "opleve" om det giver
en forskel.

MVH Steen Jeberg

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-08-01 22:44

> [...]
> Det kan sikkert skyldes både linien og Tiscali i den anden ende.
> Men jeg har tænkt mig at prøve et andet modem for at "opleve" om det giver

Tjaa. Jeg ved ikke, men da jeg gik fra Ericon Diva til Lasat Speed II oplevede jeg
en forbedring. Jeg mener bestemt at der var pågrund af skiftet fra seriel til usb.
Prøv at downloade DUmeter og tjekke dine forbindelser, kan også overvåge et
lannetværk.
http://www.dumeter.com/

mvh
Henning

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-08-01 01:21

Steen Jeberg wrote:

> [...]
> Det kan sikkert skyldes både linien og Tiscali i den anden ende.
> Men jeg har tænkt mig at prøve et andet modem for at "opleve" om det giver

Det er der nu ingen af os, der er. Vi får simpelthen ikke varen, og det
har egentlig ikke noget med, hvilket moden, du bruger, at gøre. Du har
husket at stille hastigheden mellem puter og modem til 230.600? Selv det
nok ikke i alle tilfælde har den store betysning. LASAT Speed II stiller
selv til den hastighed, når det tilsluttes USB-port.