"why do birds.."
Fra : Niels Hansen

Dato : 25-08-01 01:02

Hej gruppe.
Jeg leder efter en sang som pt. bliver spillet meget i radioen. På trods af
dette faktum har jeg ikke fået fat i navnet eller gruppe og kan heller ikke
finde noget på deverse playlister.
Sangen starter med:
"oh tell me.
why do birds sing when you are near me
sing when you are close to me"

Og omkved

" But I crash in my mind ....."

Gruppen er vist nok dansk.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe

--
Regards
Niels Hansen

Fra : Van Dango

Dato : 25-08-01 01:36

Every time you are near.

nej?
:)

Fra : Niels Hansen

Dato : 25-08-01 02:19

nej det var ikke den jeg tænkte på.
Den er ret ny.
men ellers tak
--
Regards
Niels-Jakob Harbo

Fra : Gizmoduck

Dato : 25-08-01 10:23

On Sat, 25 Aug 2001 02:02:04 +0200, "Niels Hansen"
<krogagre@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dette faktum har jeg ikke fået fat i navnet eller gruppe og kan heller ikke

kan det være why do fools fall in love med diana ross? der er i hvert
fald noget med why do birds sing...

den har jeg hørt i radioen et par gange på det sidste

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-08-01 13:24

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk>
> kan det være why do fools fall in love med diana ross? der er i hvert
> fald noget med why do birds sing...
>
> den har jeg hørt i radioen et par gange på det sidste

Nej. Den siger noget med:
"Why do birds sing so gay
(...) break of day
why do they fall in love"

I øvrigt en coverversion, så vidt jeg husker.
Men nu lader det til, at Søren Lundsgaard har svaret fyldest-
gørende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 25-08-01 14:22

On Sat, 25 Aug 2001 14:23:35 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk>

>Nej. Den siger noget med:
>"Why do birds sing so gay
>(...) break of day
>why do they fall in love"

det er rigtigt ja

lige et spørgsmål..."gay" betød det oprindeligt glad eller sådan
noget? der er flere sange fra den gang hvor de bruger det i den
sammenhæng, eller noget lignende.

hermans hermits - no milk today
"the company was gay, we turned night into day"

og så den der med diana ross

gay=glad? eller er fuglene og firmaet homoseksuelle ;)

Fra : Esben I.

Dato : 25-08-01 22:01

Gizmoduck wrote:
> [...]
> sammenhæng, eller noget lignende.
> hermans hermits - no milk today
> "the company was gay, we turned night into day"

Der var en gang en reggae trio, der hed the Gaylads...
nu hedder de noget andet
mvh
Esben I.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-08-01 11:38

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk>

> lige et spørgsmål..."gay" betød det oprindeligt glad eller sådan
> noget?

Ja. Og det gør det sådan set stadig - men har altså også en
bibetydning, som vel nok i dag er den dominerende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Malene

Dato : 29-08-01 05:35

> [...]
> "the company was gay, we turned night into day"
>
> og så den der med diana ross
>
> gay=glad? eller er fuglene og firmaet homoseksuelle ;)

Hvis man i dag spør "Are you gay?" (= "Er du glad?") får man nok ikke det svar
man regner med:)

Malene

Fra : Søren Lundsgaard

Dato : 25-08-01 12:27

Det er Saybia med "The day after tomorrow". ( www.saybia.dk )
- man synes jo nok man har hørt et par linier eller to før, i den tekst.
"Why do birds suddenly appear, every time you are near...
.... just like me, thay long to be, close to you´"

Søren

Fra : Niels Hansen

Dato : 25-08-01 14:17

mange tak.

--
Regards
Niels-Jakob Harbo

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 25-08-01 14:31

Fra : Eddi Delfin

Dato : 01-09-01 14:22

Det er Saybia!!!!!!!!!!!

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3b87a885$0$716$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Robin Hood

Dato : 26-08-01 12:49

Carpenters: close to you

men bliver den spillet meget for tiden?

"Why do birds suddenly appear
every time you are near
just like me, the long to be - Close to you"

Det vil være mit bedste bud

hilsen
RH