| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Tager du dig af dem som ikke kan klare sig~ Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  24-08-01 23:02 |  
  |   
            Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet, men det er ikke en
 tro, som de fleste tror det, det er et liv, at Jesus kom for at frelse og
 læge, burde være en åbenbaring for alle, så alle i menighederne ville være
 helbredte, fordi at der var hyrder til at tage sig af dem som ikke selv
 kunne klare sig.
 
 Isaiah 59
 14 Retten trænges tilbage, Retfærd står i det fjerne, thi Sandhed snubler på
 Gaden, Ærlighed har ingen Gænge;
 15 Sandhedens Plads står tom, og skyr man det onde, flås man. Og HERREN så
 til med Harme, fordi der ikke var Ret;
 16 ¶ han så, at der ingen var, og det undrede ham, at ingen greb ind. Da kom
 hans Arm ham til Hjælp, hans Retfærd, den stod ham bi;
 17 han tog Retfærds Brynje på, satte Frelsens Hjelm på sit Hoved, tog
 Hævnens Kjortel på og hylled sig i Nidkærheds Kappe.
 18 Han gengælder efter Fortjeneste, Vrede mod Uvenner, Gengæld mod Fjender,
 mod fjerne Strande gør han Gengæld,
 19 så Herrens Navn frygtes i Vest, hans Herlighed, hvor Sol står op. Thi han
 kommer som en indestængt Flom, der drives af Herrens Ånde.
 
 Isaiah 61
 1 ¶ Den Herre Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig; han sendte mig
 med Glædesbud til ydmyge, med Lægedom for sønderbrudte Hjerter, for at
 udråbe Frihed for Fanger og Udgang for dem, som er bundet,
 
 
 
 Gud er god, og han vil læge
 
 Ole
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Borge Rahbech Jensen (25-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Borge Rahbech Jensen | 
  Dato :  25-08-01 08:02 |  
  |   
            d. 25/08/01 0:02 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
 3b86d8a1$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
 
 > Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet,
 
 Det er meget uenig i. Jesus er ganske vist frelser, men han er ikke læge.
 Han er snarere konge for alle vi kristne, idet han jo købte os med sit
 jordiske liv, da han blev korsfæstet. Der foreligger altså en aftale med Gud
 om, at Jesus får alle mennesker, han vil have, som sin ejendom, han kan gøre
 med, hvad han vil. Jesus har så en holdning om, at han vil tage ansvaret for
 alle mennesker, der ønsker det - og kun dem.
 
 Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
 ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort
 tidligere. 
 
 Med venlig hilsen
 
 Børge Rahbech Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rengøringsassistente~ (25-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rengøringsassistente~ | 
  Dato :  25-08-01 08:12 |  
  |   
            
 "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:B7AD13A7.2C9A8%brahbech@post8.tele.dk...
 > d. 25/08/01 0:02 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
 > 3b86d8a1$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
 >
 > > Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet,
 >
 > Det er meget uenig i. Jesus er ganske vist frelser, men han er ikke
 læge.
 
 Hmm, Han siger ellers om sig selv at Han er den læge de syge har brugt
 for.. at Han mente "de ufrelste" i sit billede på lægen i Mark 2,17 /
 Luk 5,31 ændrer ikke dette.
 
 > Han er snarere konge for alle vi kristne, idet han jo købte os med sit
 > jordiske liv, da han blev korsfæstet. Der foreligger altså en aftale
 med Gud
 
 Ja, Han er konge, men Han er også hovedet for sit legeme, som er os!
 
 > om, at Jesus får alle mennesker, han vil have, som sin ejendom, han
 kan gøre
 > med, hvad han vil. Jesus har så en holdning om, at han vil tage
 ansvaret for
 > alle mennesker, der ønsker det - og kun dem.
 
 Hvor tager Jesus ansvaret for os?
 
 > Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
 > ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort
 > tidligere.
 
 Det er muligt at vi er enige, men dit billede om ansvar er jeg nu ikke
 sikker på at jeg forstår.. kan du ikke skære det ud i pap?
 
 
 --
 M.v.h. Niels
  Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil
 jeg forbande. I dig skal alle jordens slægter velsignes."
 1 Mos 12,3
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Borge Rahbech Jensen (25-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Borge Rahbech Jensen | 
  Dato :  25-08-01 16:39 |  
  |   
            d. 25/08/01 9:12 skrev Rengøringsassistenten på niels.stegWHO@get2net.dk i
 artiklen 8MIh7.12791$3q.447388@news010.worldonline.dk:
 
 > Det er muligt at vi er enige, men dit billede om ansvar er jeg nu ikke
 > sikker på at jeg forstår.. kan du ikke skære det ud i pap?
 
 Jeg er heller ikke selv sikker på, om jeg forstår det.
 
 I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå, hvordan
 forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse. Hvis
 Jesus har løskøbt os, er spørgsmålene naturligvis, hvem han har købt os af,
 og om det ikke indebærer, vi er Jesu ejendom. For mig er det logisk, at han
 må have ansvaret for det, han har købt og ikke leveret tilbage til sælgeren.
 
 Samtidig er der vel ingen tvivl om, at vi har forventning om nogle fordele
 ved frelsen, som er antydet i Johannes' Åbenbaring, og igen logisk set må
 det være Jesus, som giver de frelste sådanne fordele, f.eks. evigt liv uden
 nød.
 
 Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst blot ved at tro på
 Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.
 
 Med venlig hilsen
 
 Børge Rahbech Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Rengøringsassistente~ (25-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rengøringsassistente~ | 
  Dato :  25-08-01 17:31 |  
  |  
 
            "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:B7AD8DA3.2CA32%brahbech@post8.tele.dk...
 > I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå,
 hvordan
 > forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse.
 Hvis
 Dem er ellers simpel nok.. Syndens løn er døden, og Jesus tog den straf
 på sig for os.
 > Jesus har løskøbt os, er spørgsmålene naturligvis, hvem han har købt
 os af,
 > og om det ikke indebærer, vi er Jesu ejendom. For mig er det logisk,
 at han
 > må have ansvaret for det, han har købt og ikke leveret tilbage til
 sælgeren.
  
Faktisk et argument jeg kan acceptere selv om jeg nok ikke har tænkt i
 de baner
 Men samtidig med at vi er noget Jesus kar købt, bestemmer vi selv om vi
 vil købes eller ej.
 > Samtidig er der vel ingen tvivl om, at vi har forventning om nogle
 fordele
 > ved frelsen, som er antydet i Johannes' Åbenbaring, og igen logisk set
 må
 > det være Jesus, som giver de frelste sådanne fordele, f.eks. evigt liv
 uden
 > nød.
 Største fordel ved frelsen - er at være sammen med Jesus idet - vi -
 som - frelste  - allerede er overgået fra døden (som Jesus tog) til
 livet (som Jesus vandt).
 >
 > Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst blot ved at tro
 på
 > Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.
 Dæmonerne valgte engang forkert side!
 Niels
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Borge Rahbech Jensen (26-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Borge Rahbech Jensen | 
  Dato :  26-08-01 06:47 |  
  |   
            d. 25/08/01 18:30 skrev Rengøringsassistenten på niels.stegWHO@get2net.dk i
 artiklen %nTh7.22548$Ay1.521248@news000.worldonline.dk:
 
 > "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:B7AD8DA3.2CA32%brahbech@post8.tele.dk...
 > 
 >> I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå,
 > hvordan
 >> forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse.
 > Hvis
 > 
 > Dem er ellers simpel nok.. Syndens løn er døden, og Jesus tog den straf
 > på sig for os.
 
 Normalt er løn noget, man får udbetalt af en eller anden, og hvem er det i
 denne sammenhæng? Normalt slipper de skyldige heller ikke for straf, blot
 fordi vedkommende får en stedfortræder til at tage straffen. Mange har
 forsøgt, men jeg tvivler ærlig talt på, en forbryder får eftergivet sin
 fængselsstraf ved at få en anden til at tage fængselsstraffen i stedet.
 Endnu mere problematisk er det, at én person kan tage straffen for alle
 andre mennesker, herunder mennesker som først bliver født mange år senere.
 
 > Men samtidig med at vi er noget Jesus kar købt, bestemmer vi selv om vi
 > vil købes eller ej.
 
 Det skyldes vel en bestemmelse i den købsaftale, Jesus har indgået.
 
 Med venlig hilsen
 
 Børge Rahbech Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Rengøringsassistente~ (26-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rengøringsassistente~ | 
  Dato :  26-08-01 08:09 |  
  |   
            "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:B7AE5413.2CB1E%brahbech@post8.tele.dk...
 
 > > Men samtidig med at vi er noget Jesus kar købt, bestemmer vi selv om
 vi
 > > vil købes eller ej.
 >
 > Det skyldes vel en bestemmelse i den købsaftale, Jesus har indgået.
 
 Jeps
 
 
 --
 M.v.h. Niels
  Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil
 jeg forbande. I dig skal alle jordens slægter velsignes."
 1 Mos 12,3
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Willy Brochs (26-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Willy Brochs | 
  Dato :  26-08-01 01:43 |  
  |   
            
 "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i melding
 news:B7AD8DA3.2CA32%> Der står ganske vist også i Bibelen, man bliver frelst
 blot ved at tro på
 > Jesus, men samtidig står der, at dæmonerne tror - og skælver.
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > Børge Rahbech Jensen
 
 Her sikter du til Jak 2:19 vil jeg tro: D"u tror at Gud er én. Du gjør vel!
 Også de onde ånder tror det - og skjelver."
 Hva slagr tro er det Jakob taler om der? Jo, det er den tro som djevelen og
 hans engler har. Kan det kalles for tro, slik Bibelen definerer tro? Nei!
 Djevelen tror at Gud er Gud, og at Jesus er Jesus. Men vil han ønske å ha
 samfunn med Faderen og Sønnen? Nei! Så, altså, her må vi være klar over at
 Jakob ikke taler om en bibelsk tro.
 Den troen Paulus taler om, som er nok til frelse, er en tro som inneholder
 tillit til at mine synder kan bli forlatt om jeg ønsker det. Satan har ingen
 ønsker om å få sine synder forlatt.
 Derfor: Tro bygget på tillit til at mine synder er forlatt ved Jesus offer,
 er en frelsende tro, og den alene er nok for deg og meg til å bli frelst.
 Willy
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Willy Brochs (26-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Willy Brochs | 
  Dato :  26-08-01 07:48 |  
  |   
            
 "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i melding
 news:B7AD8DA3.2CA32%>
 > I det hele taget har jeg efterhånden meget svært ved at forstå, hvordan
 > forbindelsen egentlig er mellem Jesu korsfæstelse og vores frelse. Hvis
 > Jesus har løskøbt os, er spørgsmålene naturligvis, hvem han har købt os
 af,
 > Med venlig hilsen
 >
 > Børge Rahbech Jensen
 
 Jesus kjøpte oss fri fra Loven og fra syndens herredømme.
 Willy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Borge Rahbech Jensen (26-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Borge Rahbech Jensen | 
  Dato :  26-08-01 14:49 |  
  |   
            d. 26/08/01 8:47 skrev Willy Brochs på wbrochs@online.no i artiklen
 cX0i7.1537$1T5.18337@news1.oke.nextra.no:
 
 > Jesus kjøpte oss fri fra Loven og fra syndens herredømme.
 
 Hvem er synden da?
 
 Med venlig hilsen
 
 Børge Rahbech Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Willy Brochs (31-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Willy Brochs | 
  Dato :  31-08-01 23:19 |  
  |   
            
 "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i melding
 news:B7AECA69.2CB91%brahbech@post8.tele.dk...
 > d. 26/08/01 8:47 skrev Willy Brochs på wbrochs@online.no i artiklen
 > cX0i7.1537$1T5.18337@news1.oke.nextra.no:
 >
 > > Jesus kjøpte oss fri fra Loven og fra syndens herredømme.
 >
 > Hvem er synden da?
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > Børge Rahbech Jensen
 
 Det er et godt spørsmål å stille: HVEM er synden. Satan er syndens
 opphavsmann, så da er det vel ikke feil å si at Satan er selve synden
 Willy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Madsen (25-08-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  25-08-01 10:40 |  
  |   
            
 Borge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
 news:B7AD13A7.2C9A8%brahbech@post8.tele.dk...
 > d. 25/08/01 0:02 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
 > 3b86d8a1$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
 >
 > > Jesus er en frelser og en læge, det er hele evangeliet,
 >
 > Det er meget uenig i. Jesus er ganske vist frelser, men han er ikke læge.
 > Han er snarere konge for alle vi kristne, idet han jo købte os med sit
 > jordiske liv, da han blev korsfæstet. Der foreligger altså en aftale med
 Gud
 > om, at Jesus får alle mennesker, han vil have, som sin ejendom, han kan
 gøre
 > med, hvad han vil. Jesus har så en holdning om, at han vil tage ansvaret
 for
 > alle mennesker, der ønsker det - og kun dem.
 >
 > Hele evangeliet bygger på, at Jesus tager ansvaret for sit folk jvf.
 > ovenstående og sørger for, de har det godt, uanset hvad de har gjort
 > tidligere.
 
 Er det ikke det samme som at Jesus er frelser?
 
 Ole
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |