Skærme
Fijala 3554
Vertikal position i lort.
Fra : Peter Hansson

Dato : 24-08-01 18:57

Jeg har et problem med 17" monitor med OSD indstillinger.
Alle indstillinger kan køre fint undtagen V-position. Displayet viser som
den skal og kører fra 1-100. men der sker bare ikke en hujende fis.
Har prøvet i dk.edb.hardware.skaerm uden held.
Type: NO-name. Jeg har prøvet identifikation uden held. Hvis det bare er en
eller anden lyt er det måske til at klare.
PS: Jeg erhverver mig en ESR-meter fra en eller anden gut i Australien der
hedder Bob Parker. Den er fin og har en god pris. Desuden kan den måle on
curcuit.

Hvis der er nogen der kender en i Århus-området der kunne se på den vil jeg
godt ofre lidt på den.

--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.

Fra : Jes Conradsen

Dato : 25-08-01 13:13

Hej NG

Jeg har stort ser samme problem med min 6 år gamle Goldstar 15". Det er som
om der mangler en "elastik" i højre og venstre side af skærmen (jeg tror det
må være noget magnetisk der er gået i stykker). Ved at skrue
skærmindstillingen til minimum og maksimum sker intet.
Nogle eksperter der ved hvad en reperation vil koste.

På forhånd tak
Jes Conradsen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 26-08-01 10:06

> [...]
en
> eller anden lyt er det måske til at klare.

Kontroller at der rent faktisk sker noget på udgangen af den ic, der
regulerer v-pos.

Det er ikke en lyt der er defekt, da det er en variende DC der bestemmer
positionen.

> PS: Jeg erhverver mig en ESR-meter fra en eller anden gut i Australien der
> hedder Bob Parker. Den er fin og har en god pris. Desuden kan den måle on
> curcuit.

Du kan IKKE måle direkte, da der "altid" vil sidde andre komponenter der vil
ændre værdien.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Peter Hansson

Dato : 26-08-01 19:49

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@adr.dk> wrote in message

<klip>
> Kontroller at der rent faktisk sker noget på udgangen af den ic, der
> regulerer v-pos.
>
> Det er ikke en lyt der er defekt, da det er en variende DC der bestemmer
> positionen.

<<Den er jeg med på..

> Du kan IKKE måle direkte, da der "altid" vil sidde andre komponenter der
vil
> ændre værdien.
>
>Det er ikke desto mindre ser der påstås. Eller er der noget jeg har
misforstået?

> ESR & Low Ohms Meter (Jan '96) I originally designed this instrument for
my own use, to help identify partly-open-circuit electrolytic capacitors
in-circuit, which cause so many faults in switching power supplies,
camcorders, TVs, monitors, etc. If you already have one, take a look at the
ESR meter hints page, and if you're having problems with a meter you just
built, check out the ESR meter problems page.

Set her:

--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.

Fra : Jes Conradsen

Dato : 27-08-01 00:17

Tak Nicolai Boilesen.

Du var eksperten jeg ønskede at få fat i. Jeg har dog ikke rigtig styr på
hvordan man undersøger en IC der styrer verticalpositionen. Hvis ICén er
røget hvad vil det ca. koste at reparere, ellers nogle andre muligheder for
hvad det kan være gået i stykker?

Ellers tak igen.
Jes Conradsen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 28-08-01 20:44

"Jes Conradsen" <Jes@ostervold.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan man undersøger en IC der styrer verticalpositionen. Hvis ICén er
> røget hvad vil det ca. koste at reparere, ellers nogle andre muligheder

Kan du ikke prøve at illustrere problemet med en tegning og email den til
mig?

Jeg tror nemligt ikke, at det er helt samme problem i har.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Peter Hansson

Dato : 27-08-01 08:16

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 28-08-01 21:02

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> wrote in message

Klip

> misforstået?

Nej, der er ikke noget du har misforstået, men du er bare blevet
misinformeret :)

> [...]
> ESR meter hints page, and if you're having problems with a meter you just
> built, check out the ESR meter problems page.

Det er da muligt..... , men man kan ikke bruge resultatet til noget som
helst, for hvis man måler en komponent, mens den er monteret, vil der med
100% garanti sidde andre komponenter, som ændrer
induktansen/kapaciteten/modstanden af den målte komponent.

> Set her:

Uden at lyde for overlegen, det er ikke nødvendigt :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen