Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cannon G1
Fra : Popeye

Dato : 24-08-01 18:38

Hej gruppe

Jeg har set på http://studio-on-the.net/photography/G1/index.html de flotte
billeder og er meget imponeret over kvaliteten af billederne.

Det der undre mig er de panoramabilleder, er det noget Cannon G1 kan lave
eller er det efter bearbejdning med et fotoprogram ?

Mvh

Peter

"Meddelelsen er stavekontroleret.
Evt. stavefejl er opstået under transmission."

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 24-08-01 19:52

Jeg ved ikke om G1 kan men du kan finde freeware/shareware programmer på
nettet der kan lave dem , kan ikke lige huske nogle links , prøv at søge på
panorama på google

mvh
Lasse

Fra : PE

Dato : 24-08-01 20:26

> [...]
>
> Det der undre mig er de panoramabilleder, er det noget Cannon G1 kan lave
> eller er det efter bearbejdning med et fotoprogram ?

Det kan bl.a laves med software der følger med Canon G1... og vist andre
Canon digital kameraer.

Hilsen,
PE.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 24-08-01 21:27

> [...]
>
> Det der undre mig er de panoramabilleder, er det noget Cannon G1 kan lave
> eller er det efter bearbejdning med et fotoprogram ?

I Modsætning til mange andre gode digitalkameraer, så medfølger der en
rigtig god softwarepakke med G1, der i blandt et program PhotoStitch som kan
sammensætte 2 eller flere billeder efter, over eller under hinanden.

G1 har også nogle funktioner til brug for fotografering af panorama
billeder, men med ovenstående program er det ret enkelt at sammensætte et
antal billeder, men skal blot søge for at der er et overlap på billederne.
Når man bruger photostitch er det ligegyldigt i hvilken rækkefølge
billederne bliver taget, man flytter rundt på billederne indtil den rigtige
rækkefølge er opnået og herefter sammensætter man med Merge funktionen.

Denne programpakke medfølger også D30, jeg formoder at den også medfølger
Pro70 og 90.

Men bemærk, G2 er på trapperne, og indeholder nogle virkelige gode
forbedringer i forhold til G1.

Mvh Jan