Fellini update ( langt )
Fra : Maj-Britt

Dato : 24-08-01 17:10

Hej

Blot en lille advarsel dette indlæg bliver nok lidt rodet og forvirrende
at læse, fordi mine tanker er lidt kaotiske lige nu Nå men here goes...

Så er Fellini tilbage i folden efter at have tilbragt det meste af dagen hos
dyredoktoren - meget modvilligt ( og han var også godt knotten, da jeg
skulle hente ham ). Desværre var resultatet af røntgenbillederne temmelig
nedslående . Dyrlægen kunne fortælle ( og vise på billederne ), at
Fellini's højre hofte er temmelig medtaget p.g.a. slidgigt - derfor skal
han nu i 6 uger have Artro Flex, som er et naturligt kosttilskud til hunde
med nedsat ledfunktion/-stivhed ( der findes åbenbart ikke tilsvarende
medicin med samme dokumenterede effekt til katte p.t. - men hun ville
undersøge sagen nærmere ) og så smertestillende piller på de slemme dage.
Derudover foreslog hun at vi kunne prøve metoden med at indsætte 24 karats
tørsterilliseret guld i/omkring det beskadigede led, hvilket de har gode
erfaringer med på hunde - dette overvejer jeg seriøst, men vil i første
omgang se hvordan Fellini trives på kosttilskudet. Jeg fik oplyst, at der
kan foretages et kirugisk indgreb, som kan afhjælpe, men hun sagde lige ud,
at dette skulle jeg overveje meget nøje grundet Fellini's alder, da det er
et større indgreb, hvor de skærer et stykke af knoglen osv. ( hun beskrev
indgrebet meget udførligt, men lige nu kan jeg selvfølgelig ikke huske noget
som helst ..)*gys*. Næste step - udover selvfølgelig at se, hvordan
Fellini har det de næste par dage på kosttilskudet - er at han om 6-8 uger
skal have taget kontrolbilleder. Som nævnt i starten er mine tanker lige nu
temmelig kaotiske fordi jeg på den ene side er død lettet over, at han ikke
skal igennem et stort kirugisk indgreb med efterfølgende laaang
"genoptræning" men på den anden side er jeg jo død frustreret over, at der
ikke umiddelbart findes en her og nu løsning, så han i løbet af no time er
tilbage 100% - dermed ikke sagt, at han ikke er sig selv for det er han
faktisk - han løber rundt, leger og hygger med de andre katte - nogen dage
er han bare utroligt gangbesværet, hvor han så holder sig noget mere i ro
. Jeg har det bare så utroligt skidt med, at det nu bliver min vurdering
af livskvalitet, der skal afgøre det hele. Jeg ved godt at det følger med
når man har dyr *suk* men det er bare så svært nogen gange at træffe den
helt rigtige beslutning og finde den helt rigtige balance imellem fornuft og
følelser .

Håber I kan finde hoved og hale i mit indlæg og god weekend til alle

Mvh Maj-Britt

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-08-01 18:22

Stakkels Fellini.

"Guldkuren" har givet rigtig gode resultater på hunde og vist nok også
mennesker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ern Yoka

Dato : 24-08-01 18:12

"Maj-Britt" <mbrha@mail.tele.dk> wrote in message

> Derudover foreslog hun at vi kunne prøve metoden med at indsætte 24 karats
> tørsterilliseret guld i/omkring det beskadigede led, hvilket de har gode
> erfaringer med på hunde

Hej Maj-Britt

Sikke da noget

Til gengæld kan jeg måske komme med lidt opmuntring: Min mor har nemlig
prøvet det med guldet - i sit eget knæ - og det hjalp faktisk i et langt
stykke tid, så hvis dyrlægen mener det kan hjælpe her er det måske et forsøg
værd.

Jeg krydser fingre for stakkels Fellini, og Bøv, Phumba og Jack sender et
par beroligende spin.'

Mange hilsner
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Birgitte

Dato : 24-08-01 18:33

Hej Maj-Britt
Jeg har ligeledes kendskab til flere hunde der har fået sat guld ind med
kanongode resultater, jeg mener også, at min dyrlæge for et par måneder
siden omtalte en kat med rigtige gode resultater, så jeg ville ikke selv
betænke mig at prøve "guldkuren".
Held og lykke.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Maj-Britt

Dato : 24-08-01 18:49

Hej igen,

Tak til alle for opmuntringen og de søde tanker - det luner Jeg er også
super glad for at høre om jeres kendskab til positive resultater med
guldkuren - jeg vil nu kontakte dyrlæge, Anne Sørensen - som er den på
klinikken, som har foretaget disse indgreb tidligere - på mandag og høre
lidt mere detaljeret om "indgrebet" Jeg fik idag kort beskrevet det og
det lød absolut ikke spor "farligt" , hvilket jo er en fordel med
"hysdyret" Fellini.

Endnu engang tak og god weekend

Mvh Maj-Britt ( og Fellini, hvis han altså ikke liiige lå i husets bedste
stol og snorksov ...)

Fra : Kate

Dato : 25-08-01 10:34

Maj-Britt,

Det er godt andre har kendskab til "guld-kuren" for det har jeg ikke,
men jeg mindes en udsendelse hvor en jydsk (?) dyrlægen fortalte om
behandling på hunde og hvor godt det virkede.

Du har ret at den del af at ha' dyr hvor man skal til at vurdere om de
skal være her eller ej, er bestemt den værste. Vi vil jo helst bare ha'
at de er her raske og friske altid, men desværre virker verden ikke
sådan.

Jeg håber bestemt at Fellini får det bedre, allerhelst uden kirurgiske
indgreb.
--
God week end også til dig
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.