Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Er det virkelig så dårligt...
Fra : Clemmensen

Dato : 24-08-01 14:13

Fra : Per Madsen

Dato : 24-08-01 15:36

Hej Helle
Ideen er glimrende.Linierne i røret giver en fin virkning, og barnets
ansigstsudtryk
kan næsten ikke undgå at være godt, under disse omstændigheder.
Du har imidlertid været på en næsten umulig opgave her, idet lyset brænder
strukturen
i røret væk, samtidigt er der så lidt lys på barnet, at enhver tegning
drukner i
digital støj.

Jeg håber, at du har mulighed for at tage det om. Ideen er for god til at
stoppe her.
I så fald vil en blitz gøre underværker. Du vil nok blive nødt til at
eksperimentere
noget, inden du får balance i lyset.

Glæder mig til at se "Hvem er i røret II"

-Per

Fra : PJ

Dato : 24-08-01 17:46

Ja desværre! Det er ikke alt der glimrer - der er guld!

Med venlig hilsen
Pierre Jakobi
Clemmensen <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8652c6$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Henrik Boegh

Dato : 24-08-01 20:50

Clemmensen <mailto:clemmensen@mail1.stofanet.dk> wrote in dk.fritid.foto:

> Billede til kritik
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=378

Jeg bryder mig ikke om det m.h.t. motivet.
Jeg har svært ved at få øjet til at "falde til ro" noget sted på billedet
(det er en kliche - men jeg syntes det passer).
Jeg har heller ikke umiddelbart let ved at se hvad det forestiller.
Jeg tror på at billedet ville have vundet meget såfremt at 'bunden' af
billedet havde været mørk i stedet for lys og såfremt det grønne havde
været en lille smule grønnere.
Jeg kom faktisk til at tænke på nogle gamle Tuborg plakater jeg så en gang:
'Hvad er det der gør livet lidt grønnere?'.
Men personligt syntes jeg faktisk ideen bag motivet er god.

--
` H e n r i k B ø g h ^ http://henrik.boegh.net/
` **** Don't remove _nospam_ from my email address upon reply ****

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 24-08-01 21:30

Jeg vil nu ikke sige at det er dårligt, men ved første øjekast troede jeg
det var en reklame for et lyslederkabel, jeg fik altså slet ikke øje på
børnene, måske derfor er det svært at forholde sig til billedet, hvis altså
det er børnene der er hovedmotivet..

Mvh Jan

Fra : Clemmensen

Dato : 25-08-01 00:04

Hej, og tak for jeres kommentarer.
Jeg vil lige fortælle lidt om billedet. Jeg må indrømme at
det oprindelig var børnene der skulle være i focus, men
blitzen svigtede og jeg tog kun det ene billede.
Da jeg kom hjem og fik kigget på computeren, syntes jeg
at effekten med lyset og striberne og den grønne farve, faktisk
så ret godt ud...derfor blev det sådan...- måske nærmere en
grafisk effekt end et klart og godt foto.

V.H.Helle

Fra : Bjørn Johnsen

Dato : 25-08-01 13:09

Flott bilde med spennende linjeføring og fargebruk. Perfekt bruk av
bildeflaten
Mvh
Bjørn Johnsen
Fotograf