Carpenter tilbage i form !
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-08-01 12:56

http://www.suntimes.com/output/ebert1/wkp-news-ghosts24f.html

Det var osse på tide.

Jeg glæder mig til at se Ghosts Of Mars !

Thomas

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 14:58

Siden du konkluderer at Carpenter er "tilbage i form," må du jo have set
filmen. Er den noget værd?

> Det var osse på tide.

Ja, han har lavet mange glimerende film.

> Jeg glæder mig til at se Ghosts Of Mars !

Igen? Eller...ahh...du har IKKE set filmen.

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 15:10

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> wrote in message
> Siden du konkluderer at Carpenter er "tilbage i form," må du jo have set
> filmen. Er den noget værd?

Nu henviste Thomas jo til en anmeldelse af filmen. Og jeg kan da allerede nu
gætte hvad Thomas vil synes om den. Han synes det er en god film. Han
behøver ikke at have set den for at vide det. Han behøvede sikkert heller
ikke engang at have læst Ebert anmeldelse. At det var en Carpenter film, er
formentlig nok til at Thomas er vild med den. Muligvis kombineret med at en
af skuespillerne kun laver gode film?

Joakim
ps: inden jeg glemmer det:

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-08-01 16:47

Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w4th7.22044$Ay1.461022@news000.worldonline.dk...
> Siden du konkluderer at Carpenter er "tilbage i form," må du jo have set
> filmen. Er den noget værd?

Nope, jeg har ikke set den endnu. Ebert plejer dog at være temmelig kritisk
i sine anmeldelser, og hvis han kan give en Carpenter film 3 stjerner ud af
4, så er der håb for Carpenter endnu, som har taget noget af et dyk på det
sidste, siden sin storhedstid i 80'erne.

> Ja, han har lavet mange glimerende film.

Det har han nemlig. Assault on precinct 13, Halloween, The Thing er nogle af
mine favoriter.

> Igen? Eller...ahh...du har IKKE set filmen.

Nope, det har jeg jo ikke, men jeg glæder mig stadig til det. Dog får den
sikkert ikke engang premiere herhjemme, så det bliver nok DVD igen.

Thomas

Fra : KO

Dato : 25-08-01 08:22

"Thomas Mouritsen" skrev:
Dog får den sikkert ikke engang premiere herhjemme, så det bliver nok DVD igen.

Nix, se lige her: http://www.film.eon.dk/filminfo/filminfo.asp?movieid=2629

Den 16-11-2001 må du hellere sætte et kryds i din kalender

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-08-01 22:49

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.suntimes.com/output/ebert1/wkp-news-ghosts24f.html
>
> Det var osse på tide.
>
> Jeg glæder mig til at se Ghosts Of Mars !
>
> Thomas

Bare for at vi kan få flere sider af sagen, så er her et klip fra IMDB:

Movie Reviews: Ghosts Of Mars

Mars, which fared poorly with critics and audiences alike in its recent film
appearances (Mars Attacks!, Mission to Mars, Red Planet) is not doing much
better with John Carpenter's Ghosts of Mars. "Occasionally veering into that
so-bad-it's-good category," Liam Lacey comments in the Toronto Globe and
Mail, "mostly Ghosts of Mars is just so bad." Many critics simply found the
movie boring. "It's like a zombie picture directed by one of the undead,"
Elvis Mitchell writes in the New York Times. "We knew Mars was a dry planet,
but this dry?" Jay Carr remarks in the Boston Globe. Steven Rea in the
Philadelphia Inquirer disagrees -- sort of. "While this cheesy, heavy-metal
melange of horror, space hooey and cowboy shoot-'em-ups isn't exactly dull,"
he concludes, "it isn't anything to write home about either. In fact, it's
hardly worth writing a review."

Men hva', "In the Mouth of Madness" fik også en hård medfart, og det er en
af mine favoritter (siger sikkert mere om min filmsmag end om filmens
kvalitet :)

/Brian

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-08-01 09:16

Brian Nielsen <bn73@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:h_Uh7.14720$3q.484925@news010.worldonline.dk...

> Men hva', "In the Mouth of Madness" fik også en hård medfart, og det er en
> af mine favoritter (siger sikkert mere om min filmsmag end om filmens
> kvalitet :)

Jeg kan osse meget godt li' In The Mouth Of Madness. Den har en rigtig fed
atmosfære, og Sam Neill er god i den.

Carpenter skal vist lave noget mere Lovecraft inspireret film på et
tidspunkt, har jeg læst.

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 27-08-01 08:45

Thomas Mouritsen wrote:

> Carpenter skal vist lave noget mere Lovecraft inspireret film på et
> tidspunkt, har jeg læst.

Det kunne være fedt. Gad vide, om det overhovedet er muligt at lave en film, som
kan indfange den helt specielle creepy følelse, som Lovecrafts bøger indeholder.
At the Mouth of Madness var god, synes jeg, men ikke perfekt. I øvrigt synes jeg
ofte at det er personer, som i forvejen kender Lovecraft, der sætter pris på
denne film. Måske fordi kendskabet til Chthulu Mythos sætter filmens indhold -
og visse hændelser - lidt i perspektiv ....

Mvh,
Thomas

Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-09-01 10:02

Jeg fordøjer stadigvæk indtrykkene fra Ghost of Mars og ved ikke helt hvad jeg skal
synes om den. Set i lyset af mange af Carpenters senere skuffelser er den faktisk
ok og jeg er sikker på at et gensyn vil gøre den en smule bedre .... måske fordi
man vil være knap så fokuseret på den temmelig uengagerende og langt-ude-historie.
Selvfølgelig er det ikke det man kigger mest efter i en "storbudgeteret B-film",
men ihvert fald kan man konstatere at Carpenter i hvertfald ikke kan fortælle en
historie via talrige flashbacksekvenser.

Skuespillet er pulpet og ordinært som man ville kunne forvente, men stilistisk har
filmen altså nogle af de ting i sig, der gjorde hans tidligere film (som Assault..,
The Fog, Escape from N.Y) til så fascinerende film: en pulserende score, der driver
sekvenserne fremad, gode actionscener og eminent fotografering (selvom de "røde
outdoorshots" ser lidt billige ud). Carpenter kan stadig skabe stemning ... og
omend han ikke er decideret tilbage i form er han da et skridt på rette vej. Jeg
håber faktisk han fortsætter med at lave film i denne pulpede og blodige
B-filmstil. Dette sagt som en Carpenter-fan, der kan tilgive ham meget. Men
fortælletekniske eksperimetner skal han altså holde sig fra.

Jeg tror det store og brede publikum vil forkaste filmen .... og de hjemlige
anmeldelser skriver nærmest sig selv. Men hvis du er Carpenter-fan så se den da i
biffen og gå så hjem og smæk Dark Star på ....... se det er forrygende
badeboldsunderholdning :)

Konkluderende må man sige at ingen af "Mars"-filmene har været særligt vellykkede.
Ærgerligt.

mvh
Henrik

Fra : JSMadsen

Dato : 20-09-01 15:13

Henrik Rytter skrev i meddelelsen <3BA5BBFE.F2DCFD7F@hum.auc.dk>...
> [...]
>biffen og gå så hjem og smæk Dark Star på ....... se det er forrygende

Har Ghost of Mars haft DK bio-premiere?
Ellers er det mig der ikke følger ordentlig med

--
Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!

Fra : Henrik Rytter

Dato : 21-09-01 09:50

JSMadsen wrote:

> Har Ghost of Mars haft DK bio-premiere?
> Ellers er det mig der ikke følger ordentlig med

Næh som altid er de danske biografer håbløst bagefter. Adskillige lande har haft
premiere på Ghosts of Mars, men premieren herhjemme er først d. 16/11.

Missede i øvrigt Rush Hour 2 da jeg var i England i sommers og nu skal jeg vente til
d. 28/10 ..... Ævh :(

mvh

Henrik