Dungeons & Dragons
Fra : Peter Kaas

Dato : 24-08-01 11:57

Hej,

er der nogen herinde der ved hvad der skete med "Dungeons & Dragons" filmen?
Kommer den overhovedet i biografen herhjemme? Kommer den på video?

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 24-08-01 15:27

On Fri, 24 Aug 2001 12:56:36 +0200, "Peter Kaas"
<peter_kaas@mail.dk> wrote:

>er der nogen herinde der ved hvad der skete med "Dungeons & Dragons" filmen?
>Kommer den overhovedet i biografen herhjemme? Kommer den på video?

Den har været i de danske biografer:
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0190374

og er også ude på R1 DVD.

Fik forøvrigt ikke så god en modtagelse:
http://us.imdb.com/Title?0190374

--
-Jacob Blichfeldt
jacob@blichfeldt.dk

Fra : Peter Kaas

Dato : 24-08-01 21:05

> Den har været i de danske biografer:
> http://us.imdb.com/ReleaseDates?0190374

Har du set den? Er du sikker på det? Jeg kan godt se, at der stod at den
havde premiere 1/6. Meeen, jeg lagde sgu ikke mærke til det.

> og er også ude på R1 DVD.
>
> Fik forøvrigt ikke så god en modtagelse:
> http://us.imdb.com/Title?0190374

Det ved jeg godt. Men jeg havde glædet mig til at se den (go figure, jeg har
spillet D&D i mange år...), og jeg holdt netop øje med hvornår den kom
til Danmark. Meningen var nemlig at den skulle have premiere i juni. Men det
er jeg altså ret sikker på den ikke fik, desuagtet hvad der så end står på
IMDB.

Mvh
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 21:12

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> writes:

> [...]
> er jeg altså ret sikker på den ikke fik, desuagtet hvad der så end står på

Der er ingen biografdato for den på releaseplan.dk, så den er nok
trukket tilbage.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 25-08-01 11:34

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> spillet D&D i mange år...), og jeg holdt netop øje med hvornår den kom

Jeg tror du skal være mere end almindelig D&D fan for ikke at blive vildt
skuffet over denne film. Jeg er ikke selv D&D spiller, men elsker eventyr
film. Jeg havde sat mine forventninger meget ned til denne film, og troede
derfor ikke jeg ville blive skuffet, men det blev jeg. Dårlige effekter,
dårlig skuespillerer, minder lidt om derher serie som tv2 har sendt lørdag
eftermiddag, Sinbad Søfaren og Robin Hood, se den og døm selv, men sæt dine
forventninger meget langt ned, ellers tror jeg du bliver meget skuffet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-08-01 15:16

On Sat, 25 Aug 2001 12:33:30 +0200, "B. Kjeldsen"
<brauner@vip.cybercity.dk-slet-dette> wrote:

>Jeg tror du skal være mere end almindelig D&D fan for ikke at blive vildt
>skuffet over denne film. Jeg er ikke selv D&D spiller, men elsker eventyr
>film.

.... det er heller ikke min erfaring at D&D-spillere var så
begejstrede.

Tværtimod tror jeg at de allermest entusiastiske (og belastende)
D&D-spillere vil gå for meget op i regler, "Det hun laver dér er ikke
muligt" og "Det monster giver mindst så-og-så-meget-i-skade".

Egentligt slår det mig, at mange film netop _ikke_ er egnet for
entusiaster i samme genre som filmen. Jeg tror næsten kun at det
udtryk kan bruges i forbindelse med personer - altså, at man fx skal
være stor Arnold-fan for at kunne lide den-og-den film.

> [...]
>forventninger meget langt ned, ellers tror jeg du bliver meget skuffet.

Så slem synes jeg nu ikke, den var. Jeg satte også mine forventninger
ned, og ja, der er lidt uheldig skuespil og ligegyldige personer
(tyvens pseudocomic sidekick og dværgen). Jeg havde dog som gammel
nørd også håbet på at man fik flere monstre at se. Mest på samme måde
som at Dragonheart var kæmpefed, fordi man fik "en rigtig, levende
drage" at se, så havde jeg håbet lidt det samme her. Til gengæld fik
man set nogle beholders (de store, svævende klumper med en stor mund,
et stort øje og mange små øjne). De var seje :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Kaas

Dato : 25-08-01 18:03

> [...]
> film. Jeg havde sat mine forventninger meget ned til denne film, og troede
> derfor ikke jeg ville blive skuffet, men det blev jeg.

Jeg går udfra at du har set den på DVD, eller hvad? Vel ikke i biografen?!?

> [...]
dine
> forventninger meget langt ned, ellers tror jeg du bliver meget skuffet.

Jeg ville gerne se den, men jeg ved sgu ikke om jeg gider at betale penge
for den på DVD... især ikke efter hvad du og andre har sagt om den. Kan man
leje den noget sted?
Sammenlingen med Sinbad og Robin Hood lyder især slem...

Mvh
Peter

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 26-08-01 07:10

> Jeg går udfra at du har set den på DVD, eller hvad? Vel ikke i
biografen?!?

Jep, på R1, jeg har heller ikke set noget om den i biffen eller på R2.

> [...]
man
> leje den noget sted?
> Sammenlingen med Sinbad og Robin Hood lyder især slem...

Ja jeg ved det, jeg ved godt nogen synes den er ok, men jeg har endnu ikke
hørt om nogen der synes den er god. Og jeg plejer ellers at være god til at
skrue min forventninger langt ned, så jeg ikke bliver skuffet over den slags
film, men det lykkedes altså ikke denne gang. Jeg synes du skulle tage den
med ro, og så blot leje den engang når den kommer, jeg tror det ville være
en skam at bestille den. Kig da evt. på netauktion eller qxl, det kunne da
være du var heldig!!!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-08-01 13:23

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk-slet-dette> wrote in message
> biografen?!?
>
> Jep, på R1, jeg har heller ikke set noget om den i biffen eller på R2.

Man kan leje den i Blockbuster... i England, i hvert fald.

Jacob