Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af billeder hos Japan Photo..~
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 24-08-01 09:46

Hej.

Hvor lang tid behøver jeg vente på fremkaldelse af mine billeder hos
Japan Photo? Jeg indleverede dem i sidste uge og fik af vide at de
ville være der i tirsdags. Men idag er de der heller ikke!

Det er sgu sidste gang jeg indleverer film der. Første gang var de
også forsinkede i forhold til det lovede.

Det er APS og jeg har en eller anden idé om at be dem aflevere min
film tilbage og så vil jeg gå et andet sted hen for at få dem
fremkaldt - med de ulemper det så giver for mig (og Japan Photo). Kan
og må jeg det?

Mvh. Brian
Som ikke håber det er alt for OT

Fra : kls

Dato : 24-08-01 13:13

Hej Brian,

Det er da ærgeligt for dig, men det er nok mere et spørgsmål om du lærer
noget af det, hvis du før har haft problemer med Japan Foto, hvorfor
fortsætter du så med at gå derind, måske for at sparer penge, JA, hvem ved,
'KVALITET KOSTER PENGE', men hvis du ikke er interesseret i at betale for
kvalitet, så må du nøjes.

kim

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 24-08-01 13:14

On Fri, 24 Aug 2001 14:13:12 +0200, "kls" <kls@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>'KVALITET KOSTER PENGE', men hvis du ikke er interesseret i at betale for

Hej.

Jamen, hvad skal jeg sige? Du har ret. "Problemet" er bare at jeg har
købt et såkaldt klippekort som giver rabat på fremkaldelser. Det vil
jeg jo gerne have brugt. Men så er det også slut.

Hvor er det ellers bedst at få fremkaldt? Jeg tænker her mest på
kvalitet og hvor hurtige de er.

Mvh. Brian

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-08-01 14:18

Brian B. Christensen <nej@nejda.dkk> wrote in

> Jamen, hvad skal jeg sige? Du har ret. "Problemet" er bare at jeg har
> købt et såkaldt klippekort som giver rabat på fremkaldelser. Det vil
> jeg jo gerne have brugt. Men så er det også slut.

Prøv at sælge det i den blå avis.

> Hvor er det ellers bedst at få fremkaldt? Jeg tænker her mest på
> kvalitet og hvor hurtige de er.

Jeg bruger selv kun FOTO/C i Holbergsgade, Kbh. Jeg har prøvet både Merlin
og den lokale fotomand, men der er ingen der når op på deres
kvalitetsniveau når det gælder synlige resultater (fremkaldelse uden ridser
på filmen og billeder).

Jeg ved ikke om de laver APS selv eller om den skal til Kodak. De tager
AFAIR 136,- kr for fremkaldelse incl. 36 billeder ved normal 35 mm
farvefilm. Jeg kender ikke kvalitetsniveauet på de film de sender ud af
huset til Kodak.

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : I. Christensen

Dato : 24-08-01 17:09

Hej !

Er FOTO/C dyre med fremkaldelsen. Det kunne være rart at finde et godt sted
og få fremkaldt sine film.

MVH

Ivan Christensen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-08-01 11:27

"I. Christensen" <dsl28177@vip.cybercity.dk> wrote in

> Er FOTO/C dyre med fremkaldelsen. Det kunne være rart at finde et godt
> sted og få fremkaldt sine film.

Som skrevet 136,- for 36 billeder på Agfa Prestige papir 10x15. Kun
fremkaldelse koster 30,- kr.

Fra : Erik Aalund

Dato : 25-08-01 12:51

> [...]
> købt et såkaldt klippekort som giver rabat på fremkaldelser. Det vil
> jeg jo gerne have brugt. Men så er det også slut.

Det er jo også en måde at sikre sig kunder på. Gang efter gang. (10
gange)

> Hvor er det ellers bedst at få fremkaldt? Jeg tænker her mest på
> kvalitet og hvor hurtige de er.

Jeg kan anbefale Photocare.....både via nettet(digitalebilleder med en
levering på 3 dage direkte til postkassen) eller fra butikken -
ekspresslevering og alm. over et par dages tid.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 24-08-01 21:33

> [...]
> film tilbage og så vil jeg gå et andet sted hen for at få dem
> fremkaldt - med de ulemper det så giver for mig (og Japan Photo). Kan

Måske er det den lokale JapanPhoto du bruger der er "dårlig" jeg har selv
lige over nettet bestilt billeder på jpg filer som jeg har sendt ind,
billederne er afhentet til den lovede leveringstid og kvaliteten er perfekt.

Mvh Jan

Fra : Erik Aalund

Dato : 25-08-01 12:49

> [...]
> Japan Photo? Jeg indleverede dem i sidste uge og fik af vide at de
> ville være der i tirsdags. Men idag er de der heller ikke!

Jeg har oplevet det samme flere gange fra butikken i
Esbjerg.....desværre. Før det blev til Japan foto, var butikken én af
esbjergs fremkaldersteder.
Jeg har flere gange oplevet at få besked om at billederne var klar på et
bestemt tidspunkt....hvorefter jeg forgæves besøgte butikken uden held.
Sådan kunne det godt forløbet op til 3-4 gange for billederne var kommet. En
enkelt gang var billeder helt forsvundet i flere uger, og en anden gang
kunne de efter ca. 14 dages loven om at de snart kommer, ligepludselig ikke
lave billederne alligevel.(prints efter cd-rom)

> Det er sgu sidste gang jeg indleverer film der. Første gang var de
> også forsinkede i forhold til det lovede.

Ja det lader til at det er et generelt problem.

--
Erik Aalund
Esbjerg