VBA Function
Fra : old

Dato : 24-08-01 00:05

Kære Harald! Jeg når dig vist på denne måde?
Det der bragte mig ud af den er Cronberg skriver
Dim Resultat
Resultat = BeregningAfRente(50000,12,50),Når dim resultat skal stå i
proceduren og testen hedder ? BeregningAfRente(50000,12,50)
Det kører noget rundt i hovedet på mig,så hvis jeg ikke har forstået dig
helt rigtigt,så hæng dig ikke i det.
For at se om regnestykket(functionen)giver resultat skal den
testes forstår jeg
I sub kan man anbringe og boxe og hvad ved jeg
Dim og Tybetegnelser har noget med hukommelsen at gøre,der skal
være orden i tingene.Dine ting og vejledning virker perfekt,jeg er meget
taknemlig
Venlig Hilsen Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Harald Staff

Dato : 24-08-01 09:05

Ole

Dim og typer har med hukommelse å gjøre, ja, og dermed også hastighet. Om
applikasjonen hele tiden skal ta høyde for at noget kan være hva som helst,
så tar det megen ram, og det tar tid å finne ut av hva noget egentlig
inneholder slags data.

En velskrevet funksjon er som nevnt en "sort boks" som mottager og
returnerer. Skriv da intet annet inne i funksjonen, men send den verdier
"fra utsiden", fra sub' er eller andre funksjoner.

(... dette er /egentlig/ litt mer kompliseret; en funksjon kan gøre alt hva
en sub kan også, og noen ganger er det klogt å benytte en funksjon
istedetfor en sub. Men det er for viderekomne, så hold tingene separat
inntil du mestrer det grunnleggende.)

Beste hilsen Harald