Problem med Word97
Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-08-01 21:57

Jeg er blevet rodet ind i et problem på en gammel maskine med Word 97.

Hvis man opretter et nyt dokument, eller åbner et eksisterende, og gemmer
det kommer der nogle undelige linjer i dokumentet, hvis man åbner det igen.
Jeg sidder her med en udskrift af et dokument. Det begynder fint, med det
der oprindelig er skrevet, derefter kommer dette.

Normal
Normal
Standardskrifttype i afsnit
Standardskrifttype i afsnit
Conny Clausen (brugeren af computeren)
Conny Clausen
C:\Dokumenter\navn.doc
Times New Roman
Times New Roman
Symbol
Symbol
Her kommer det oprindeligt skrevne igen
Og en gang til her
Conny Clausen
Conny Clausen
Conny Clausen
Conny Clausen
Endnu engang den oprindelige tekst
Conny Clausen
Normal
Conny Clausen
Microsoft Word 8
Endnu engang den oprindelige tekst
_PID_GUID
[0ECBA960-97E9-11D5-B7C8-92FF1B568F12]
[0ECBA960-97E9-11D5-B7C8-92FF1B568F12]
Root Entry
<@1Table
<@1Table
WordDocument
WordDocument
SummaryInformation
SummaryInformation
Og en del linjer mere i samme stil

Hvis man sletter de ekstra linjer kommer de bare igen, når man gemmer
dokumentet, og åbner det igen. Når man vil gemme et ændret dokument spørger
den, om man vil gemme i Word format. Det er den selvfølgelig sat til at
gøre som standard. Jeg har også prøvet at gemme i andre formater, fx Word
Perfect, stadig samme resultat.
Vi har prøvet, at slette Normal.dot og lade Word oprette en ny. Det hjalp
tilsyneladende i første omgang, men problemet kom igen efter få dage. Der er
ikke nogen makroer at se nogen steder. Maskinen er tjekket for virus. Word
har været afinstalleret og installeret igen. Hvad er det lige der sker? Det
ligner jo en del af Words interne koder, men hvorfor pokker er den kommet på
den ide, at de skal kunne læses.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : pre

Dato : 24-08-01 15:07

Kan det tænkes, at der bruges en "gammel" skabelon, eller måske ligger der
noget i Startop folderen, som så bli´r indlæst automatisk? Prøv at finde
Winword.Exe og klik den for at starte direkte.

pre

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-08-01 22:26

"pre" <send@ingen.mail> wrote in message
> Kan det tænkes, at der bruges en "gammel" skabelon, eller måske ligger der
> noget i Startop folderen, som så bli´r indlæst automatisk? Prøv at finde
> Winword.Exe og klik den for at starte direkte.

Jeg tror ikke det er nogen af delene. Alle skabeloner på computeren er
blevet slettet, og Word fik lov selv at oprette en ny normal.dot. De første
mange gange den blev brugt var der ikke nogen problemer. De kom først efter
nogen dage igen. Der ligger ikke noget i startfolderen. Jeg har lige, via
telefonen, guidet de uheldige mennesker, der har problemet igennem så de
kunne finde Winword.exe. Stadig samme resultat. Jeg fik dem til at sende et
dokument med fejlen i. Når jeg åbner det med min egen Word 2000 ser det helt
normalt ud. Det er videresendt til Jens Claudius, som selv frivilligt har
tilbudt, at prøve det i Word97, så må vi se, om det samme sker hos ham.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.