Re: Thomas er ankommet
Fra : Ern Yoka

Dato : 23-08-01 11:17

Grit skrev:
>Ja, der er faktisk to fra bandet, der er sorte. Både Skatkat (på >trompet)
>og
>så også ham på bas (som jeg ikke ved hvad hedder)
>...ja, man kan vel sine Disney klassikere (jeg samler

Har du så ikke tænkt på hvorfor der er så stor forskel på Disney's katte?
Perser/angorakatte som Duchesse og "almindelige" katte som O'Malley er de
"gode" og siameserkattene i Lady & Vagabonden er pænt sagt nogen skurke. I
det hele taget er siamesere ikke ofte set i "helteroller", når endelig der
er siameserlignende katte med i film (som Den Store Hjemrejse (hedder den
vist nok...)) er det stadig siameserens langhårede fætter og ikke en
"rigtig" siam. Har siamesere et dårligt ry? Spørg en ikke-kattekender om
hvad en racekat er og 9 ud af 10 vil svare en "angora". Direkte adspurgt vil
de fleste også kunne nævne en siamser som "de der skeløjede nogen med tynde
haler"

Faktisk var vi endda også selv ramt af det, da vores OKH nedkom med en
siameser var den første tanke "ØV en siameser"
- Og så er de endda så søde!!! Tænk hvis vi havde SOLGT Bøv, som planen
var!!!

Nå det var en strøtanke... undskyld at den blev lidt lang.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com - Nye killingebilleder

Posted from [195.97.164.98] by way of f50.law11.hotmail.com [64.4.17.50]

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-08-01 12:39

d. 23/08/01 12:17 skrev Ern Yoka på ernyoka@hotmail.com i artiklen
F50xYS0qPzg9uV54Ogd0000748d@hotmail.com:

> [...]
> vist nok...)) er det stadig siameserens langhårede fætter og ikke en
> "rigtig" siam. Har siamesere et dårligt ry?

Jaeh, måske. Hvad ved tegnere om kattesjæle *gg*. Jeg har også hørt folk
sige at de blå øjne ser "djævelske" ud... fjolser *g*
Men jeg har da set en enkelt Disneyfilm med en (ægte levende) siameser i
hovedrollen - den var absolut en helt! Det var noget med at den levede et
dobbeltliv som sød skødekat hjemme (jeg har aldrig set en kat blive båret så
meget på - og finde sig i det *g*) og detektiv ude i storbyjunglen. Den
løste selvfølgelig også mysteriet og afslørede (menneske)skurken. Hvad hed
den? Agent Cat er mit bud, men er ikke sikker..
Katten i Den Store Hjemrejse har jeg altid regnet for en Hellig Birma - er
det ikke det?
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 23-08-01 13:42

In article <F50xYS0qPzg9uV54Ogd0000748d@hotmail.com>, "Ern Yoka"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

      Hej :)

> [...]
> siameser var den første tanke "ØV en siameser" - Og så er de endda så
> søde!!! Tænk hvis vi havde SOLGT Bøv, som planen var!!!

   Bemærk at skurkene i folk med mennesker altid er sådan nogen spinkle
spidsnæsede nogen - og tænk så på hvilke race i katteverdenen der ligner
mest Det har jo noget at gøre med typer i film. Man skal kunne kende
skurken fra helten - sådan er reglerne

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-01 18:40

I gamle dage (LOL) da jeg var ung var der både
persere og angora katte i DK, men spørg mig ikke
hvad forskellen var, det kan jeg ikke huske (alderen
i ved)

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-08-01 12:49

> Perser/angorakatte som Duchesse

Jeg ved ikke hvad Duchesse er, men perser er hun i hvert tilfælde ikke. Der
er ikke noget i DK, der hedder en angora, men i england er en angora det vi
i Danmark kalder en javaneser (en langhåret orientaler) - og sådan en, er
hun da heller ikke. - måske er hun "bare" en huskat?

> [...]
> vist nok...)) er det stadig siameserens langhårede fætter og ikke en
> "rigtig" siam. Har siamesere et dårligt ry?

Der er faktisk også en siameser med i O'Malleys band, og den er da ikke
nogen skurk - men ja, heller ikke nogen helt En "bi-rolle"

> Spørg en ikke-kattekender om
> hvad en racekat er og 9 ud af 10 vil svare en "angora".

Det er ikke min erfaring. Normalt kender folk persere og siamesere, og ikke
andre.

> Direkte adspurgt vil de fleste også kunne nævne en siamser som "de der
skeløjede nogen med tynde
> haler"

De HAR altså tynde haler! Og de var faktisk også skeløjede de fleste af dem
en gang. Men det har man avlet væk.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-08-01 17:56

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in message news:3b84ed11$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke hvad Duchesse er, men perser er hun i hvert tilfælde ikke. Der
> er ikke noget i DK, der hedder en angora,

Jooooo, vi har da tyrkisk angora i Danmark - det
er ikke den samme type, som den i UK. "Vores"
angora er ikke iblandet orientaler, men er langt
tættere på den originale tyrkiske angora.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/