Killingernes vaccination
Fra : Helle Andersen

Dato : 22-08-01 23:27

Killingerne skulle have deres første vaccination i
dag. Fint...... Stresse hjem fra arbejdet - kaste de
små kryb i en transportkasse, ringe efter en taxa,
ned på gaden, vente......vente.........

Snif........snif........snif ? Neeeeej ! Jo, Kesto havde
med sin sædvanligt veludviklede
situationsfornemmelse, at få tynd mave - i
transportkassen - og de andre killinger havde
trampet rundt i det og STANK. Op ad trapperne til
4. sal igen, pustende og stønnende forsøge at
ringe til taxa og annullere taxaen: "De er nu
nummer 8 i køen" efterfuldt af elevatormusik.........
Da jeg var nummer 7 i køen holdt min taxa der og
jeg droppede at rende ned af alle trapperne igen
og forsøge at forklare ham om min prekære
situation.

Nå, alle killingerne ud af transportkassen og vaske
poter til deres store misfornøjelse. Alle killingerne
ned i en anden, ren transportkasse. Ned af alle
trapperne igen. Snif.....snif........ Hmmmmm.......
den vask blev vist ikke så grundig som jeg gerne
ville have den.......... Af hensyn til alle andre
københavnske katteejere og vores fremtidige
rygte blant byens taxachauffører, valgte jeg derfor
nu at tage bussen og sidde som om at det var den
naturligste ting i verden at sådanne 3 små søde
killinger, lugtede så fælt. Ringe til Raiku på vejen
og fortælle at fruen blev 5 minutter forsinket, fordi
killingerne skulle have vasket tæer og at de for i
øvrigt lugtede. Bruge endnu et par minutter til at
høre på Raiku's fnisen i telefonen........

Nå, men de blev vaccineret og tjekket - uden at
Raiku måtte have klemme for næsen, men hun
kiggede streng på dem og udbrød: "Ka' I så holde
op med at lugte i min konsultation". Alle killinger
sunde og raske og i fin form og Boogaloo spandt
så hele konsultationen vibrerede. Selv hystade-
missen, Namacoola, tog det hele meget, meget
flot, var ikke bange eller sur - måske var hun bare
et sted, hvor hun ikke kunne nåes pga.
"aromaen"

Da de kom hjem blev de alle 3 puttet i bad -
bvadr..... Tænk engang - både vaccination og bad
på samme dag ! de har sovet siden - og det har
jeg nærmest også........

Det var lige et lille kig ind i min verden -
skræmmende, ikk' ?

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 23-08-01 00:39

he he .. Tak, Helle for et godt grin her på sengekanten..

Knus fra Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Maj-Britt

Dato : 23-08-01 07:04

*gys* Udfra den rædselshistorie er det svært at vurdere hvem der er mest
traumatisk efter den omgang - dig eller killingerne Hvordan gik det btw
med at bade dem - hvem blev mest våd - dig måske??

Mvh Maj-Britt

Fra : Henriette

Dato : 23-08-01 07:38

Helle Andersen <katte@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9m1bo2$78h$1@sunsite.dk...

> Det var lige et lille kig ind i min verden -
> skræmmende, ikk' ?

Jo, men tilgengæld også meget, meget morsomt......

Tak for morgengrinet.

----
Henriette

Fra : Kate

Dato : 23-08-01 09:38

<klip historie om vacc. af killinger>
> Det var lige et lille kig ind i min verden -
> skræmmende, ikk' ?
>
> --
> Hilsen Helle
> http://home19.inet.tele.dk/kat/
> Killinger til salg

Puha, stakkels små miseebørn, både at blive vaccineret, køre med bus og
blive vasket på een og samme dag. Nå, men nu er det da
"fremtidssikrede"

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 23-08-01 11:03

In article <9m1bo2$78h$1@sunsite.dk>, "Helle Andersen" <katte@mail.dk>
wrote:

      Hej Helle

> [...]
> Da jeg var nummer 7 i køen holdt min taxa der og jeg droppede at rende
> ned af alle trapperne igen og forsøge at forklare ham om min prekære

   Ack ja, vores missekræ har lige været til 2. vaccination i dag (En måned
for sent men nu har de i hvert fald fået den :) og Oscar nåede med vanlig
god stil at få dårlig mave _og_ tisse i kassen på vej til dyrlægen - og
selvfølgelig fik hun osse dårlig mave ude i dyrlægens entre hvor vi stod
og skulle betale _og_ klarede at gøre det sådan at hun osse ramte gulvet!
*Suk*
   Der er vist ikke nogen hemmelighed i at hun ikke kan li at køre i bil.
Og så er der jo så det sjove ved dyrlægen at der tilsyneladende altid er
en anden "fremmed" kat med - 1. gang havde vi vores egen Nala med som de
jo ikke kender (Hun bor - for dem der ikke ved det :) - hos min
svigermor) og denne gang havde vi en af svigermors egne med der havde
haft poten i klemme den lille (store) stakkel.
   De har forresten boet hos svigermor mens vi har været ude og rejse - de
indtog huset som om de ejede det - og så ku de andre forresten rende og
hoppe

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-08-01 12:39

d. 23/08/01 0:27 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
9m1bo2$78h$1@sunsite.dk:

> Nå, men de blev vaccineret og tjekket - uden at
> Raiku måtte have klemme for næsen, men hun
> kiggede streng på dem og udbrød: "Ka' I så holde
> op med at lugte i min konsultation".

Nåeh, så var det derfor. Min mand var der i går aftes for at købe Aloe Vera
til Donna og han sagde osse, at der lugtede - hm - sært *fnis* )
Tak for historien Helle - som at være der selv!
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-08-01 12:52

> Tak for historien Helle - som at være der selv!

Ja, bare uden den fæle lugt ;-D

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Ann K.

Dato : 23-08-01 22:49

Hejsa.
>Det var lige et lille kig ind i min verden -
skræmmende, ikk' ?

<>Og alle gentager efter mig: Jeg ææælsker katte, jeg ææælsker katte, jeg
æææælsker katte *LOL*
Mvh Ann