Skærme
Fijala 3554
Sony G400 vs G420
Fra : Tom K.

Dato : 22-08-01 21:10

Hvad er forskellen på Sony's G400 og G420

-Tom-

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-08-01 00:05

"Tom K." <tombk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på Sony's G400 og G420

G400 er en nu udgået model, G420 er den nyeste model. Rent
specifikations-mæssigt er der ikke meget andet end USB-hub'en i G420, der
adskiller de to modeller fra hinanden. Designet på G420 er efter min mening
lidt grimmere end G400, men jeg har selv haft begge nævnte modeller, og det
er kun G420 jeg er tilfreds med. De G400 jeg havde var enten uskarpe eller
havde dårlig geometri.

Derfor vil jeg anbefale dig at se nærmere på G420, selvom den måske er et
par hundrede kroner dyrere.

mvh
Peter

Fra : Tom K.

Dato : 23-08-01 15:04

Tak for oplysningen....og så lige til noget andet.

På flere skærme med flat billederør, også incl. TFT skærme, oplever jeg at
skærmen ligesom buer indad. Hvor udpræet er dette optiske fænomen på Sony
G420? Jeg har set det på LG's skærme og sågar på en Compaq TFT fladskærm var
det meget synligt nederst på billedet. Dog er det ikke så slemt på Samsung
900NF. Men hva' med G420'eren?

-Tom-

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-08-01 23:42

> [...]
var
> det meget synligt nederst på billedet. Dog er det ikke så slemt på Samsung

Billedet på G420 er HELT fladt. Men fordi dine øjne er vant til at se på
buede billedrør, vil det flade billedrør på G420 måske i starten synes at
bue indad - dette er altså kun synsbedrag, fordi øjnene prøver at
"kompensere", for den buede skærm, der altså ikke er buet. Først efter et
par dage i selskab med et fladt billedrør, vil du ikke længere føle at de
buer indad!Forklaringen er god nok, selvom det måske lyder langt ude.

mvh
Peter

Fra : Eivind Olsen

Dato : 26-08-01 19:49

øh - har du tjekket det du siger ?

Hvis man kigger fra toppen af billedet og ned mod bunden, kan man se at
glasset er tykkere midten
end det er i sidderne. Prøv selv at kigge efter
Det skyldes sikkert at det er møj svært at lave en flad skærn, da der jo som
bekendt er 0 atm tryk inde i
"pæren".

mvh

Eivind

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 27-08-01 01:05

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> øh - har du tjekket det du siger ?
>
> Hvis man kigger fra toppen af billedet og ned mod bunden, kan man se at
> glasset er tykkere midten
> end det er i sidderne. Prøv selv at kigge efter

Tjekker lige igen.... Jeps! Det er HELT fladt.

mvh
Peter

Fra : Rene H. Larsen

Dato : 28-08-01 00:52

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> writes:

> [...]
> kigge efter Det skyldes sikkert at det er møj svært at lave en flad
> skærn, da der jo som bekendt er 0 atm tryk inde i "pæren".

Her vil jeg da lige påpege at frontglasset på LG's Flatron skærme
faktisk er fuldstændig fladt både på indersiden og ydersiden (og
dermed lige tykt over hele skærmfladen). Til gengæld er det så lidt
tykkere end på de fleste andre skærme på markedet.
--
#!/usr/bin/perl -w
for(0..12){$b[$_]="|".($_==6?"-":" ")x78}for(0..78){substr($b[-