Poraccess w2k/w98 deling af internet
Fra : Bent Sørensen

Dato : 22-08-01 20:53

har lige fået proaccess i dag - mit normale netværk mellem 3 pc´r virker
fint, men jeg kan ikke komme på nettet fra de to.

den der virker er en w2000 - de andre w98 - det har virket fint med isdn2
indtil nu

speedstrean 5781 routeren er tilsluttet en hub og derfra går det videre til
de andre pc´r

hvad er galt? - jeg har prøvet at tildele faste ip adresser til de to andre,
men der er ikke rigtig noget der ændre sig og har også prøvet dynamisk
tildeling!

hilsen
Bent

Fra : Per Münster

Dato : 23-08-01 13:33

Kontroller din netværksopsætning - Proaccess routeren kører med DHCP og har
hele identifikationen i sig med hensyn til DNS.
Kontroller at du ikke har specifikke ip-numre fra en tidligre tid. Du skal
bruge automatisk ip-tildeling. Jeg har både w98,95 og NT40 og w2k kørende på
en proaccess og det kører upåklageligt. Kan dine PC'er se hinanden?

Nummerintervallerne er således at 192.168.0.1 - 5 er reserveret routeren og
specifikke serveropgaver (ftp, http, mail og ét nummer er allokeret til
fremtidige muligheder - her kan du f.eks. sætte en isdn-router op, hvis du
skal have en backup forbindelse. Fra nummer 6 og op skal du vente at få dine
computere ind.

mvh

Per Münster

Bent Sørensen <medvind@medvind.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b840da5$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bent Sørensen

Dato : 23-08-01 14:17

der manglede et flueben i DHCP WINS fortolkning!!!
Bent