Skærme
Fijala 3554
Underlige farveting med ny skærm?!
Fra : Diesel

Dato : 22-08-01 20:19

Hej,

Har lige fået mig en ny skærm. Philips 19'' 109B.

Udemærket såmænd.

Men jeg har opdaget noget underligt:

Hvis jeg tager et screendump at en folder f.eks. og paster den
over i Photoshop, så er farverne helt anderledes end originalen?

Hvis jeg så gemmer billedet som GIF og ser det bagefter , så er
det som det skal være!

I kan se her:

Lige når det er pasted ind i Photoshop:

Og når jeg så gemmer det som GIF:

Dette er først kommet efter at jeg har plug'et den nye skærm til?!

Any clues?

--
Diesel

Fra : Louise & Frederik

Dato : 23-08-01 13:45

Er det Photoshop 6 du bruger?

Fra : Diesel

Dato : 23-08-01 16:59

> Er det Photoshop 6 du bruger?

Jep. Og jeg har fundet fejlen!

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-08-01 17:13

hmmm, og det mener du ikke rager os andre

Fra : Diesel

Dato : 23-08-01 17:59

> hmmm, og det mener du ikke rager os andre

JO jo jo jo Je ghader når andre gør det samme.

Spørger, og siger de har fundet ud af det uden at forklare
hvad det var. He he..

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/photoshop.gif

Det var:

EDIT --> Color Setting...

Under working spaces --> RGB, kunne jeg angive min skærm og tilhørende
gamma correction.

Det gjorde jobbet

Men tak for interessen.