IPX/SPX og CP report
Fra : mikael

Dato : 22-08-01 23:26

Jeg har adsl og når jeg ringer op så kommer Network protocol connection
results op. De siger så TCP/IP CP successfully, men IPX/SPX or compatible Cp
reported error 733: Your computer and the remote computer could not agree on
ppp control protocols.

Men jeg kan godt gå på nettet

Accept or hang up.

Jeg hved ikke helt med IPX/SPX men det sku da ikke have noget at gøre med
min ADSL. Hvordan for jeg det til at stoppe?

Fra : Palle Lyckegard

Dato : 23-08-01 07:48

In article <3b83b4d5$0$9228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "mikael"
<harboarts@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg hved ikke helt med IPX/SPX men det sku da ikke have noget at gøre
> med min ADSL. Hvordan for jeg det til at stoppe?

En PPP-forbindelse kan transporterer IP samt IPX over samme link.
Når PPP-forbindelsen etableres finde begge ender af forbindelsen ud af
hvilke protokoller (IP eller IPX) der ønskes anvendt.

Din (Windows?) maskine er sikkert konfigureret, så den forsøger at
etablere IP samt IPX over den pågældende PPP-forbindelse. Check din
konfiguration - der må være en eller anden checkbox under konfigurationen
hvor IPX er valgt - fravælg denne.

mvh. Palle