Glenstrup Sø
Fra : Enrico

Dato : 22-08-01 12:26

Jeg skal med båd tilGlenstrup Sø først i september. Jeg ved, den er meget
dyb, men...

Hvilke fisk er der i søen?
Er der nogen, der har et kort over søen?
Gode tips evt.?

Hilsen Enrico

ps: Jeg skrev om søen med en flink fyr fra Randers. Jeg har fået nyt
styresystem og har mistet al tidligere post.
Du må gerne give dig til kende, så vi kan tage tråden op igen

Venlig hilsen Lars (Enrico) Guldager

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 22-08-01 18:23

>Hvilke fisk er der i søen?
Gedder, aborre, skalle, søørred, helt, smelt, hork og ål, dog er ålefiskeri
forbudt, dvs. forbeholdt lodsejerne.
Jeg ved ikke om der er brasen i søen.

>Er der nogen, der har et kort over søen?
Ja, det har jeg, i kraft af at jeg har Danske Fiskevande til windows i
seneste opdatering. Desuden var der et kort i Fisk&Fri for et par år siden.

>Gode tips evt.?
Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal fiske efter, nogen siger
geddesæsonen har været dårlig i år indtil nu, jeg har kun været på søen 3
gange fra båd i år, sidste tur var i søndags hvor vi fangede 3 aborrer på
ca. 4 m. vand inden et kraftigt regnvejr satte ind, så vi nåede kun at fiske
i 1½ time. Men ellers har jeg bedst erfaring med aborrefiskeriet ud for
Glenstrup Odde på 10-15 m. vand og desuden i "højre side" af søen målt fra
når du står inde ved bådebroen, på 2-8m vand.

Mvh
Brian Kristoffersen

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 23-08-01 07:14

<klip>

> Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal fiske efter, nogen siger
> geddesæsonen har været dårlig i år indtil nu
....det håber jeg, eller er det kun mig der ikke kan finde ud af det...

<klip>

> Men ellers har jeg bedst erfaring med aborrefiskeriet ud for
> Glenstrup Odde på 10-15 m. vand og desuden i "højre side" af søen målt fra
> når du står inde ved bådebroen, på 2-8m vand.
Fra hvilken bådebro?

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 23-08-01 12:38

Kåre Kjeldsen skrev i meddelelsen <9m276e$3qg$1@sunsite.dk>...
><klip>

>...det håber jeg, eller er det kun mig der ikke kan finde ud af det...

Ja, man må håbe der kommer gang i den i efteråret!

><klip>

>Fra hvilken bådebro?

Den bådebro i vestenden hvor Hobro Sportsfiskerforening har deres både
liggende og man selv kan sætte båd i.

Mvh Brian

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 24-08-01 07:33

<klip>

> Ja, man må håbe der kommer gang i den i efteråret!
...det skal i hvert fald prøves af!

> Den bådebro i vestenden hvor Hobro Sportsfiskerforening har deres både
> liggende og man selv kan sætte båd i.

Jeg kender ikke vestenden så godt, da jeg lejer båd ved Jonna Nielsen i
østenden. Det er en ret lang sø med en 4Hk motor...
I frustration sejlede jeg dog ret langt op i vestenden, hvor jeg har hørt at
det er lettere at finde gedderne. Men når man lige kommer til et nyt sted,
og man ikke har et ekkolod, så bliver det til en gang tilfældigt
blindfiskeri. (og jeg fangede iøvrigt intet, så intet, hørte intet på hele
turen (7 timer...))

Kåre

Fra : Enrico

Dato : 24-08-01 12:23

Tak for oplysningerne!

Det er spændende at begive sig ud på en ny sø.

Hilsen Enrico