Signe og Gina (Langt)
Fra : Praxis©

Dato : 21-08-01 22:17

I foråret overtog jeg en rød hunkat via gruppen her. Hun er så vidt vides
lige blevet 2 år, og har aldrig haft killinger før. Hun er opvokset i
lejlighed uden ret meget adgang til udendørs, hvilket var grunden til at
ejerne ville af med hende.
Hun faldt hurtigt til hos mig og elsker det udendørs liv.
Jeg ønskede at få et kuld killinger efter hende, så hun har ikke fået
p-piller mens hun har boet her.
For ca. en måned siden mente jeg at kunne se at hun vist nok var drægtig.
Hun er blevet tungere de sidste uger, men ikke fået sådan en kæmpe mave som
de viser i Politikens kattebog.
Hun plejer at være nede i kløften eller i skoven næsten hver dag, men nu har
hun været hjemme i 3 døgn. Og især de sidste to døgn ændret adfærd.
Igår snakkede hun bare meget og ville gerne ind og ligge i mit klædeskab,
hvor hun så lå længe.
men idag har hun været underlig. hendes patter er vokset, men er lidt hårde
i det, og der er nærmeste lidt skorpe på dem. Hun ligger meget gerne på
ryggen, og viser at hun ønsker at jeg nusser hende på maven/patterne.
Hun vil hele tiden være tæt på mig...enten her på skrivebordet eller ved
mine fødder. Og hun virke lidt urolig. Alt det ville jeg konkluderer var et
tegn på snarlig fødsel.
MEN:
jeg kan ikke mærke noget i maven på hende, når jeg forsigtig palperer. Men
hun ser heller ikke tom ud. men der er max 2 killinger i hende, HVIS der er
nogen.
Jeg købte jo forrige weekend Signe (perser blanding) som er født 3 maj, og
er rimelig stor. Og Gina render hele tiden efter Signe. ikke for at tæve
hende, men for at nusse hende, lægge tæt sammen med hende. Siger Signe et
lille miav mens jeg sidder med hende, så kommer Gina straks løbende for at
se hvad der sker. i det hele taget opfører Gina sig som om Signe er hendes
killing. Signe protesterer for det meste, men finder sig dog i det engang i
mellem.

men hvad er der sket?? Har Gina mon tabt sine killinger?? Har hun mon født
udendørs og der er sket noget med dem?? (Siden hun ikke vil ud)
Eller er det bare mig der ikke kan finde ud af at hun stadig er gravid og
det er lige oppe over??? Eller er hun falsk drægtig???

Jeg har tilberedt hendes fødekasse og hun viser interesse for den, og har
oxo ligget en del i den i dag.
(Der er billede af både Signe og Gina på min HP)

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Fie

Dato : 21-08-01 23:25

Hej Pernille

Hvis jeg var dig, ville jeg smutte en tur forbi dyrlægen og få lidt info om
Gina....

Ud fra det du skriver kan der vist være mange løsningsmuligheder, men en
dyrlæge vil kunne se om Gina
1. Er gravid
2. Har været gravid og født eller
3. Er falsk gravid og leger mor med Signe

Hilsen
Fie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-08-01 00:37

En rigtig god ide at gå til dyrlægen, da det måske også kan være en
begyndende livmoderbetændelse.

Ellers har tyder hendes opførsel på at fødslen er nært forestående.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats