Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tage gode billeder
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-01 20:58

Hejsa!

I min FDF-kreds (en slags spejder) har vi efterhånden haft
digitalkamera i nogen tid. Desværre ser jeg tit og ofte, både i vores
blad og på vores hjemmeside nogle ret dårlige billeder.

Vi har været på sommerlejr her i sommers, og der blev taget godt 550
billeder. Langt størstedelen er taget af den leder som stod for
opdateringen af websiden, og desværre er der nogle voldsomme kiks
imellem, som sagtens kunne være blevet til gode billeder.

Så NU må det være...

Jeg husker engang jeg har set et par A4-siders forklaring på hvordan
man tager gode billeder - altså en håndfuld gode huskeregler.

Jeg mindes det var tekst med små tegninger til, så det var ret nemt at
forstå hvad der mentes.

Nogle der ligger inde med sådan noget materiale, så vil jeg printe ud
til hele lederflokken, for det er jo slet ikke så svært at tage
'ikke-dårlige' billeder, hvis man bare lige tænker lidt inden man
trykker på udløseren.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-08-01 00:20

Lasse Hedegaard spurgte blandt andet:

> [...]
nemt at forstå hvad der mentes.

> Nogle der ligger inde med sådan noget materiale, så vil jeg

Hvis du går op, hen, over, ud eller ned til dit lokale bibliotek
vil du se adskillige hyldemeter bøger om fotografering. Mange af
dem kan også fås for en slik på loppetorve og kræmmermarkeder. I
de fleste af bøgerne er der også et par håndfulde huskeregler.

--
Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VII:

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-08-01 09:57

"Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk> wrote in

> [...]

> dem kan også fås for en slik på loppetorve og kræmmermarkeder. I
> de fleste af bøgerne er der også et par håndfulde huskeregler.

Nu er det jo en Internettid vi lever i så her er et par links:

http://www.kodak.com/US/en/nav/takingPics.shtml
http://www.google.com/search?q=top+ten+tips+better+photographs&hl=da&lr=

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-08-01 10:21

Kenneth Darling Soerensen gjorde opmærksom:

> Nu er det jo en Internettid vi lever i så her er et par
links:
(klip)

Nå ja. Om igen: sure. Altså: of course!

--
Hilsen fra Hamigen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XIX:

Fra : Brian Schelde

Dato : 22-08-01 11:10

> [...]
> til hele lederflokken, for det er jo slet ikke så svært at tage
> 'ikke-dårlige' billeder, hvis man bare lige tænker lidt inden man
Du kan prøve at kigge her:
http://www.pictureit.msn.com/content/TenTipsForGettingBetterSnapshots.asp
http://www.betterphoto.com/exploring/tips.asp
http://www.netspeed.com.au/sgskelt/tips.html
http://www.quicksilverdirect.com/toptentips.html
http://www.mashell.com/~parr5/10tips.htm
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/feature/-/111822/002-4509956-7174420

Nogen af siderne henvender sig til folk med almindelige kameraer, hvor
f.eks. valg af film jo nok ikke er så interessant i dit tilfælde.

Mvh.
Brian Schelde
FDF Århus 2.