kat i salvie
Fra : Nynne

Dato : 21-08-01 19:24

Hej igen!

Da jeg kom hjem, havde min kæreste noget af en gyyyyyyser at fortælle....

Vi bor i en høj stuelejlighed i Odense centrum, og har vinduer både til
gaden og gården/haven. Der er 2½ meter ned fra vinduerne til fliserne i
gården.

Lige ved Michaels computerbor er det ene vindue, hvor han lader Rikke og
Ronja sidde for åbent vindue en gang imellem - under skarp bevogtning.
Nå. Manden sidder og tjekker mail, med den ene hånd på begge katte. Der
bliver lige pludselig lidt tomt - han hører kradselyde ned ad muren, og da
han kigger ud, ligger Ronja til hans store rædsel nede i min kæmpe
salvieplante, som står i en stor plastpotte lige under vinduet *pyhha*
Fluks-lukke-vindue-Rikke-op-i-vindueskarmen-igen-så-hun-kan-følge-med-og-i-s
karpt-trav-ned-og-ud.........da han kommer ned sidder det stakkels missekræ
og kigger forvirret rundt i den stoooooooore verden. Og da han nærmer sig
forsvinder hun fluks om bag vores blomster og krydderurter dernede -
fuldstændig ude af sig selv og dødbange
Lokke-lokke.....og et himmelhenrykt udtryk bredte sig i hendes åsyn, da hun
lugtede til ham - "jaaaaae, den her lugt kender jeg - det er hjemme!!!!"

Og så ville hun gerne med hjem igen! PUHA si'r jeg bare......og TAK gamle
Salvieplante, fordi du stod lige der - ellers havde hun slået sig slemt. Der
skete heldigvis ikke noget - ud over forskrækkelse! Men NU skal jeg havde
fabrikeret de rammer med hønsetråd til vinduerne, så vi kan få noget frisk
luft ind, uden at de søde små flyver ud af vinduet på sommerfuglejagt!

Knus og miauwwww

Nynne, Rikke og Ronja - den flyvende kat

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-08-01 20:50

Hej Nynne

Man skal ikke tage øjnene fra de små kræ i mange sekunder, før det kan gå
galt.
Dejligt at høre, at Ronja slap med forskrækkelsen!
Trådnet for vinduerne er en hammergod ting, jeg har selv net for i både
stue, køkken og soveværelse.

Giv Ronja et lille trøstekram (og så lige et til Rikke også, så hun ikke
bliver jaloux)

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 21-08-01 21:55

> [...]
> på sommerfuglejagt!
>
> Knus og miauwwww
>
> Nynne, Rikke og Ronja - den flyvende kat

Puhaaa, sikker nu noget med de misser Jeps jeg har også trådnet for
mine vinduer, indrømmet jeg er ikke meget af en håndværker og kønne er de
ikke men de virker.

Godt Ronja ikke kom til skade.

Kate.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 22-08-01 10:59

"Nynne" <nynne@nynnesen.dk> wrote in

> [...]
>
> Vi bor i en høj stuelejlighed i Odense centrum, og har vinduer
> både til gaden og gården/haven. Der er 2½ meter ned fra

Det har været sagt, men jeg siger det alligevel....

Trådnet for vinduerne...

Og så lige: En kan "behøver" ikke at brække noget, ved 2½ meters
fald, vores katte springer 2,85 ned af kradsetræet, og der er 4 til
5 meter op i toppen af den Japanske Kirsebær i haven, den tager de
da også til tider.....

Godt der ikke skeete noget, og at Michael trods alt var så hurtig,
og at Ronja hurtigt kom hjem i folden igen.

--
MvH
Henrik