Newbie - deling af printer/filer
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-08-01 18:28

Min kæreste og jeg flytter til et kollegie, hvor de har et netværk med
adgang til Internettet. Jeg har fået at vide, at for vi kan benytte 2
computere samtidig, skal jeg have en switch/hub. Mit spørgsmål går på:

Hvordan kan min kæreste og jeg dele printer og filer, uden at alle har
adgang til dem. Kræver det en router?

Mvh

Peter

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-08-01 19:10

I kan bare sætte kode på dem.

mvh

Kasper

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 21-08-01 19:12

Hej Peter

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse news:3b829a2b$0$46559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvordan kan min kæreste og jeg dele printer og filer, uden at alle har
> adgang til dem. Kræver det en router?

Sæt passsword på sharet.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 21-08-01 19:35

> [...]
> computere samtidig, skal jeg have en switch/hub. Mit spørgsmål går på:
>
> Hvordan kan min kæreste og jeg dele printer og filer, uden at alle har

nej, det kræver ikke en router. Det er kun hvis i fx. har en internetudbyder
som teledanmark. PC'erne kan sikkert konfigureres individuelt, således at
den ene pc ikke skal være tændt for at den anden kan være på nettet, men det
er jo heller ikke det du spørger om

Jeg går ud fra du har win '98. for at kunne dele printere, skal du gå ind i
kontrolpanel --> netværk og klikke på knappen fil- & udskriftsdeling hvor du
i det følgende skærmbillede afkrydser begge felter.
Efter genstart kan du nu højre klikke på printere, drev eller mapper. I
menuen der kommer frem vælger du "deling..." og angiver share-navn og evt.
kode.
Og så kan filer, mapper og printere tilgås af dem som kender koden.

Skriv hvis du har problemer eller andre spørgsmål.