parametre i forms - begynder
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 21-08-01 18:17

når jeg nu har en form med diverse inputfelter

<FORM ACTION="fidus.htm" METHOD="get">
og en submitknap:

<INPUT TYPE="submit" NAME="submitknap" VALUE="indsend">

så aktiveres filen fidus.htm

hvordan får man overført de forskellige inputfelter til fidus.htm - altså
jeg vil gerne have fidus.htm (eller evt. fidus.cgi) til at skrive inputtene
i en fil.

finn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-01 21:46

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> hvordan får man overført de forskellige inputfelter til fidus.htm - altså
> jeg vil gerne have fidus.htm (eller evt. fidus.cgi) til at skrive inputtene
> i en fil.

Du skal bruge en eller anden serverside teknologi. Det kan være
JSP,PHP,ASP,CGI,ColdFusion eller hvad du ellers har adgang til. Spørg i
dk.edb.internet.webdesign.serversid.asp,
dk.edb.internet.webdesign.serversid.php eller
dk.edb.internet.webdesign.serverside alt efter hvilken serverside
teknologi du har adgang til.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 21-08-01 21:49

"CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvordan får man overført de forskellige inputfelter til fidus.htm - altså
> jeg vil gerne have fidus.htm (eller evt. fidus.cgi) til at skrive

Prøv at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside hvor der
diskuteres cgi...

--
/Kasper

Fra : CykelSmeden fra Aalb~