HJÆLP!!! Søger godt uploade program til at~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-08-01 16:29

Hej.
Jeg søger et godt uploade program til at chmodde filer med.
Jeg har prøvet at bruge Ws-ftp le, men den ændrer i alle filerne!
HJÆLP::: HURTIGT!!!

Hilsen Morten Jørgensen
PS: JEG VED IKKE HVOR JEG ELLERS KAN SPØRGE HENNE

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-08-01 16:43

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Jeg søger et godt uploade program til at chmodde filer med.

Et uploade program? Hvad hulen er det? Et ftp-program?
Så er det dk.edb.internet.software.

> Jeg har prøvet at bruge Ws-ftp le, men den ændrer i alle filerne!

Det lyder som om du ikke kan finde ud af at bruge programmet.

> HJÆLP::: HURTIGT!!!

Du kan fx. bruge mit favorit ftp-program: ftp
På samtlige maskiner jeg har prøvet med, er der installeret et program, som
hedder "ftp", og det fungerer enda rimeligt ens på alle maskiner.

Jeg gætter på at du Bruger windows. Så kan du gøre sådan her:

Start -> Kør... -> "ftp ftp.eksempel.dk" -> OK

Så beder den om brugernavn, og derefter password.

Så kan du skifte den mappe du vil med kommandoen "cd". Fx:

ftp> cd /home/niels/public_html/mappe

og så kan du "chmod" alt det du vil. Måske understøtter din klient chmod:
ftp> chmod 755 fil.sh
Ugyldig kommando.

Det gjorde min ikke. Så tager vi den besværlige måde:
ftp> literal site chmod 755 fil.sh
200 SITE CHMOD command successful.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-08-01 16:55

Det der kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har langt over 100 filer at jeg
skal have chmoddet.
Ok, så siger vi bare at det hedder et ftp program, men så kunne det jo være
at i troede at det var en ftp server jeg snakkede om.
Hvad er det normale for f.eks index.html filen at være chmoddet med?
Jeg kan ikke kun bruge de tal der. Det der er i windows kan man næmlig ikke
se noget tal ved.

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-08-01 17:21

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Det der kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har langt over 100 filer at jeg
> skal have chmoddet.

"chmod 755 *" ?

> Ok, så siger vi bare at det hedder et ftp program, men så kunne det jo
være
> at i troede at det var en ftp server jeg snakkede om.

Så kalder vi det en ftp-klient. Så er der slet ingen tvivl.
Men man chmod'er jo nu altså ikke med en server. :)

> Hvad er det normale for f.eks index.html filen at være chmoddet med?

Data-filer har normalt 644.

> Jeg kan ikke kun bruge de tal der. Det der er i windows kan man næmlig
ikke
> se noget tal ved.

Windows? I Windows kan man slet ikke "chmod"...
Men jeg kan da godt fortælle hvad tallene betyder:

755 svarer til rwxr-xr-x.
644 svarer til rw-r--r--

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-08-01 18:08

Er du sikker på at det plejer at være 644?
Prøv min hjemmeside og se den fejl der kommer: www.starwayonline.com de er
lige sat til 644.
Jeg skulle jo prøve at installere et script og så skulle jeg chmodde nogle
filer, men jeg havde glemt at skifte mappe så jeg kom til at chmodde min
index.html fil til 666 eller 777.
Og nu virker den altså ikke mere.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 21-08-01 18:38

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filer, men jeg havde glemt at skifte mappe så jeg kom til at chmodde min

Hej Morten,

Er du sikker på at det ikke er MAPPEN du har chmod'et til 644 ? hvis mappen
er sat til 644, så har webserveren ikke mulighed for at læse indholdet i
mappen(i din ftp-klient skal du sætte det sådan at Other har lov til disse
to: Read & Execute (hvilket svarer til et femtal)

Du kan roligt uden at ødelægge noget sætte permissions til 755(rwxr-xr-x) på
alle dine mapper(medmindre de selvfølgeligt er HEMMELIGE).
Hvis ikke du kan få det til at virke, så giv os lige outputtet, når du laver
en 'ls -la' i en dos-ftp klient, så kan vi se hvordan dine permissions ser
ud.

Derudover må du gerne lige læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Mvh. Nezar Nielsen