Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hallo Hallo...... til kritik
Fra : lehd

Dato : 21-08-01 15:09

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=347

Jeg kan godt lide dyrefoto's men syntes det er svært at finde dyr i naturen,
men var dog heldig med dette nysgerrige egern.

--
Kirsten Lehd
www.slaegt.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-08-01 21:11

"lehd" <lehd@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=347
>
> Jeg kan godt lide dyrefoto's men syntes det er svært at finde dyr i
naturen,
> men var dog heldig med dette nysgerrige egern.
****************

Et meget mørkt billede.
....selvom jeg savner funktionen med
at ha' en skarp forgrund og en diffus
baggrund, så synes
jeg efterhånden, mængden af billeder
taget med denne teknik tar' overhånd...

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-08-01 16:08

"lehd" <lehd@post5.tele.dk> wrote in message

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=347

Teknisk:
Det virker som om billedet ikke er helt skarpt. Specielt skal dyreportrætter
have knivskarpe øjne og i dette tilfælde også knurhår.
Den meget lyse baggrund gør det svært at få kræet korrekt belyst med mindre
man bruger en temmelig kraftig udfyldningsflash - hvilket selvfølgeligt også
havde haft den fordel at den udbrændte hvide flade ikke var blevet belyst
helt så meget.
Komposition:
Jeg tror jeg ville have beskåret det lidt tættere, så noget af det alt for
meget alt for hvide var reduceret - eller simpelt hen havde valgt en anden
kameravinkel.
Indhold:
Et sødt billede.

mvh