Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ny billedsøgemaskine
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-08-01 14:15

Ny billedsøgemaskine

Min log-fil afslørede lige en ny billedsøgemaskine, der i gang med at
indexere alle billederne i mit fotoarkiv.

Den har basis i Sverige og den er faktisk ret god, så tjek lige følgende
link, og se om I kan finde Jeres egne billeder.

http://www.picsearch.com

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-08-01 14:31

> Den har basis i Sverige og den er faktisk ret god, så tjek lige
følgende
> link, og se om I kan finde Jeres egne billeder.
>
> http://www.picsearch.com

Tak for linket.

Den er faktisk ret fed, mange af mine billeder var der allerede
:)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-08-01 14:56

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Den er faktisk ret fed, mange af mine billeder var der allerede
> :)

Programørerne bag http://images.google.com/ er også nået dertil, hvor
man nu får preview oversigter.

Og Google kan noget som de færreste søgemaskiner kan, den forstår at vi
bruger ae, oe og aa som erstatning for æ, ø og å, og den opfatter en
grundlinestreg og et punktum som et ordmellemrum.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Pia

Dato : 21-08-01 14:40

hvad søger & indekserer de egentlig på, metatags, alt tags, filnavne?

:Pia

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-08-01 14:50

Pia wrote:

> hvad søger & indekserer de egentlig på, metatags, alt tags, filnavne?

Filnavn........:)

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Pia

Dato : 21-08-01 14:56

ja så tror jeg ikke jeg behøver lede efter mine - de er ikke særlig
hensigtsmæssigt navngivet...

:Pia

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-08-01 15:36

Pia wrote:

> ja så tror jeg ikke jeg behøver lede efter mine - de er ikke særlig
> hensigtsmæssigt navngivet...

Nej - bill_nr.001.jpg, for lange navne, og navne med æøå duer ikke, os
der i mange år har har taget højde for de ting, er et hestehoved foran,
det ville jo være lidt af et projekt at rette 6.500 fil-navne...:)

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus

Dato : 21-08-01 16:04

søreme så om der ikke var nogle af mine billeder :)

Claus