S: Strømafbrydelse
Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-08-01 09:31

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål.
Mit kollegie slukker for strømmen i 4 timer imorgen, jeg har 2 indvendige
Eiheim filtre, dør bakteriekulturen på så kort tid og forurener akvariet.
Eller kan jeg roligt lade dem sidde i ?
De har været rengjort for 4 dage siden, hvor jeg lod lidt af det oprindelige
filtermateriale sidde i.

På forhånd tak.

Mvh. Michael

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 21-08-01 09:55

4 timer betyder ikke noget mht bakteriekulturen, hvad er det for nogen fisk
du har?

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-08-01 10:35

Tak for svaret.

Bestanden er:
Ps. Lombardoi.
Kribensis.
Ancistrus.
Violin smerling.
Alm. Neon.
Titteya barber.
Sommerfugle Chiklider.

Fordelt på 2 akvarie.

Mvh. Michael

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 21-08-01 14:32

"Michael Sørensen" <ms@hco.kollegienet.dk> skrev

> [...]
> Eller kan jeg roligt lade dem sidde i ?
> De har været rengjort for 4 dage siden, hvor jeg lod lidt af det

Hej du ...
jeg ville heller ikke gøre noget i det tilfælde, at pumpen just er gjort
ren. Men ellers ville jeg ikke risikerer døden for dine fisk, fremfor at
beskæftige mig med dem yderligere et kvarter, til rensning af pumper.