ActiveX
Fra : Melchiorsen

Dato : 21-08-01 08:43

Jeg har lavet de første par ActiveX kontroller, så erfaringen ligger et godt
stykke ude i fremtiden.
Når de skal bruges på en web-side er der to problemer:
1) De er for store - cab-filerne fylder over 1 MB. Er der nogen, der har et
alternativ til cab-filen, hvis man vil anvende en ActiveX kontrol på nettet?
Kan de evt. komprimeres?
2) Objektet er ikke signeret. Jeg er ikke helt klar over, hvad det betyder.
Men resultatet er at man skal bruge et lavt sikkerhedsniveau i sin browser,
for at se kontrollerne. Er der en vej ud af dette? Signering - ligger det i
et alm. VB-udviklings program -eller skal det købes ved siden af?

Hej fra Poul

Fra : Jan

Dato : 21-08-01 11:33

"Melchiorsen" <km-p_melchiorsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at se kontrollerne. Er der en vej ud af dette? Signering - ligger det
> et alm. VB-udviklings program -eller skal det købes ved siden af?

1. Når du laver CAB-filen, skal du angive om VB6 filerne skal ligge i CAB'en
eller hentes hos Microsoft. Sæt den til at hente dem fra MS. Du kan ikke
komme uden om at brugerne første gang skal installere VB6 filerne, men du
kan på denne måde gøre, at det kun sker en gang. På denne måde bliver din
CAB meget lille.

2. Prøv at gå ind på Verisign (www.verisign.com). Du kan købe et certifikat
for $ 400. De kontrollerer dit firma (at det eksistere m.v.) og derefter får
du dit certifikat. Dette betyder at du skal pakke din CAB-fil med et program
kaldet CODESIGN (mener jeg) og derefter kan man installere med mellemste
sikkerhedsnivau. Der findes andre firmaer, men vi har brugt Verisign.

mvh

Jan