Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blade i skovbunden - foto til kritik
Fra : Aagaard

Dato : 21-08-01 05:39

Blade i skovbunden.
http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php

Kritik modtages gerne.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php - Foto til kritik
http://ditte-marie.dk/billedkomprimering/ - Om jpeg kvalitet

Fra : SEB

Dato : 21-08-01 20:09

Aagaard skrev:

> Blade i skovbunden.

Dette billede er jo ikke voldsomt originalt og fremstår meget
grønt i grønt.

Jeg ville have taget billedet i næsten modlys og med en lidt
lavere kameraposition. Så ville baggrunden fremstå mørkere og
planten træde mere frem.

Skulle du nu gøre det rigtig godt, tog du ud i skoven - eller
er det din baghave? - tidlig fra morgenen, mens der endnu
var dug på vegetationen. Så ville der være kommet et mere
dekorativt "skud" ud af det.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 22-08-01 16:40

Tue, 21 Aug 2001 21:09:06 +0200, skrev SEB <seb@wanadoo.dk> :

>Dette billede er jo ikke voldsomt originalt og fremstår meget
>grønt i grønt.

Jeg synes netop, at det er grønt-i-grønt effekten, der gør dette
billede mere originalt end så mange andre billeder. Det er kun
dybdeskarpheden der gør, at man kan se motivet, og det synes jeg
absolut er et plus !! . . . men sådan er vi så forskellige

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Aagaard

Dato : 23-08-01 07:34

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det din baghave? - tidlig fra morgenen, mens der endnu
> var dug på vegetationen. Så ville der være kommet et mere

Jeg har nu gjort baggrunden mørkere, så bladene fremstår mere klart.

Tidlig morgen ... nyt skud. Ja, det må prøves hvis vejen falder forbi skoven
igen.

Aagaard

Fra : SEB

Dato : 23-08-01 19:33

Aagaard skrev:

> Jeg har nu gjort baggrunden mørkere, så bladene fremstår mere klart.

Jamen, det er jo rørende Aagaard! Jeg kommer med en kritik, som
går på ønsket om en mørkere baggrund - og straks laver du et
(næsten) nyt billede.

Personligt synes jeg "Blade i skovbunden" er blevet langt bedre
efter en tur i Photoshop. Det første billede faldt jo i god
smag hos Gitte Sørensen. Nu kunne jeg så godt tænke mig at få
din helt ærlige mening: Er billedet efter det har fået en mørkere
baggrund blevet bedre?

> Tidlig morgen ... nyt skud. Ja, det må prøves hvis vejen falder forbi skoven
> igen.

Nu kan jeg jo se, i nogle af din meddelelser, at du er tidlig på
færde. Så mon ikke der kommer "dugfriske" billeder fra dig en
dag
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 24-08-01 07:29

> Jamen, det er jo rørende Aagaard! Jeg kommer med en kritik, som
> går på ønsket om en mørkere baggrund - og straks laver du et
> (næsten) nyt billede.

Jeg plejer at forsøge at følge den kritik, som kan gøre et billede bedre, og
dit forslag var indlysende.

> [...]
> smag hos Gitte Sørensen. Nu kunne jeg så godt tænke mig at få
> din helt ærlige mening: Er billedet efter det har fået en mørkere

Jeg synes bedst om det med den mørke baggrund, men at Gitte synes bedst om
det lyse understreger jo blot alsidigheden.

> Nu kan jeg jo se, i nogle af din meddelelser, at du er tidlig på
> færde. Så mon ikke der kommer "dugfriske" billeder fra dig en
> dag

Det kunne sagtens tænkes!

> Venlig hilsen
> SEB

Mange tak for at du gav dig tid til at kommentere billedet, og stille
forslag til forbedringer.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 24-08-01 17:11

Fri, 24 Aug 2001 08:28:40 +0200, skrev "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> :

>Jeg synes bedst om det med den mørke baggrund, men at Gitte synes bedst om
>det lyse understreger jo blot alsidigheden.

Ja, heldigvis er smag og behag jo forskellig.
Hvis vi allesammen var enige, var der jo slet ingen mening i at sende
billeder til kritik, men det hele ville i stedet ende som én stor
ryg-klapper-klub, hvor alle var rørende enige om at det hele var så
evigt godt

P.S. Jeg er spændt på, hvad du finder på af motiv næste gang - dine
billeder har godt nok været meget alsidige ind til nu !!

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 24-08-01 17:08

Thu, 23 Aug 2001 20:33:00 +0200, skrev SEB <seb@wanadoo.dk> :

> [...]

Jeg kan stadigvæk bedst lide det oprindelige billede, men det med den
mørkere baggrund er nu slet ikke så tosset