Sagem 900 problem.
Fra : Per Vinther

Dato : 20-08-01 22:31

Jeg har en Sagem 900 hvor jeg har modtaget en besked som ikke kan slettes!!!

Siger jeg ok til at slette meddelsen så slukker mobilen og beder påny om min
adgangskode.

Det er kun denne besked som jeg ikke kan slette og det er forresten også
noget mærkeligt noget som beskeden indeholder, den starter med at skrive en
masse aaaaaaaaaaaaaaaaaaa rigtig mange og der er ikke hoved og hale på
indholdet.

Kan det være en form for virus eller har det noget med telefonens memory at
gøre.

Svar venligst til min emailadresse.

På forhånd tak.

Per

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-08-01 12:51

Der her hersket en virus til Nokia telefoner som gjorde det samme..

Prøv at sætte en andet simkort i og så sætte dit eget i bagefter..

Morten

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 22-08-01 14:03

Morten Jensen skrev:

> Der her hersket en virus til Nokia telefoner som gjorde det samme..

Ahhh, der er hvis ikke noget der hedder er virus til telefon... det skulle
da lige være til en Nokia 9XXX, men ikke til alt under...

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig,ellers så kig på

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-08-01 14:18

Tror ikke dit svar hjalp den stakkels mand ret meget...

Den går nu under daglig tale som en "SMS Virus"

Fra : Fischer

Dato : 22-08-01 14:54

> Tror ikke dit svar hjalp den stakkels mand ret meget...
> Den går nu under daglig tale som en "SMS Virus"

At den i "daglig tale" kaldes noget, gør det absolut ikke mere rigtigt!
Men jeg ved da godt at der lige før sommerferien løb en masse fjolser rundt
og troede at deres mobiltelefon kunne få "virus".

Der findes ikke en SMS-virus. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at lave
en sådan til almindelige mobiltelefoner.

Den lettere destruktive SMS der er i omløb udnytter en SW-bug i Nokias
telefoner, og jeg tvivler da på at det er den samme som er på spil ved
Sagem-telefonen. Måske er der bare en velmenende person der har sendt vores
ven et Nokia operatørlogo.

*Fischer