"Lidt om mine katte - og spørgsmål om kiru~
Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 19:27

Hej gruppe.

Jeg har nu igennem længere tid kigget/læst med fra sidelinien og har i den
grad nydt de mange gode indlæg Men nu syntes jeg alligevel, at jeg vover
at springe ud som skribent

Jeg er selv ejet af 4 smukke men lidt buttede (ups ;-(... )
kastrerede/sterilliserede huskatte, som nyder tilværelsen som indekatte på
3. sal i København - ræverøde Fellini er the "grand old man", men stadig min
"baby" fordi han er altså udpræget killinge klodset og fuldstændig clueless
mht. sin egen størrelse - er overbevist om, at han kan mase sin fede mås ned
i skotøjsæsker, brødkurve m.m..Hans største last er dog, når han ved
minatstide syntes de andre katte er lidt små kedelige og derfor går rundt i
lejligheden og bræger som en rigtig lystig hankat for at sætte lidt gang i
den
. Husets kælepotte Sille på 6 ½ er hvid med grå "kalot" ( hun bliver
generelt mobbet af venner/bekendte, fordi hun har en ganske forfærdelig
umelodiøs stemme, som hun ynder at bruge højlydt når der skal kæles - første
gang dyrlægen hørte hendes "smukke" røst testede hun fluks for døvhed
... ) Hittekatten Ninja er 1 år - en smuk sort/hvid kat, som har været
svær at komme ind på livet af, da han er temmelig sky og reserveret overfor
mennesker ( især "fremmede" uanset hvor tit de kommer på besøg ) men det er
heldigvis blevet bedre med tiden - og nu kan han da bestikkes med godbidder
Han har dog endnu ikke "nedladt" sig til at spinde når han bliver nusset
( selvom han absolut ser ud til at nyde det ) - dette sker udelukkende, når
han bliver vasket af Fellini og Sille . Seneste skud på stammen er
"lille" Valentino ( Tino ) på 11 måneder, som også er sort/hvid - han har
bare den lækreste silkebløde pels, som er genial at "nusse" fødder i,
hvilket han heldigvis ikke har noget imod Tino er familiens snot
forkælede baby, som Ninja har taget sig kærligt af siden ankomsten - han
forsøgte såmænd også at opdrage lidt på "krybet", men har sidenhen opgivet
og hjælper ham nu i stedet med at finde på nye unoder - great! ;-( Tino er
en meget social kat og vil gerne være med til det hele - inklusive at skulle
med på toilettet, hvilket medvirker en blandet respons fra mine gæster ( de
fleste påstår at han sidder og nedstirrer dem med foragt i blikket *fnis* )
Fælles betegnelse for mine misser er, at de er nogle slemme madører som
suger maven ind ( svært efterhånden ...) og miaver hjerteskærende hver
gang jeg bevæger i nærheden af køkkenet. Yndlingsbeskæftigelse er at spise
og sove på et lunt blødt sted - helst hele dagen!

Nå men det var "lidt" om mine katte - håber ikke at I alle er faldet i søvn
Jeg har i dag været til dyrlæge med Fellini, fordi han i gennem længere
tid har haltet/trukket lidt på venstre bagben - jeg har hidtil forholdt mig
lidt afventende, da han dels havde dage, hvor han næsten ikke haltede og
dels fordi han er klodset og nemt kommer til at lande forkert på benene. Nå
men her til morgen var det rigtig slemt, så jeg drog afsted med ham.
Desværre måtte dyrlægen meddele mig, at hans halten kunne skyldes enten
hofteskade eller korsbåndsskade *gys* Han ( dyrlægen ) kunne derudover
mærke, at Fellini stort set ingen benmuskler har i venstre bagben - det var
løs hud det hele . Vi blev enige om, at tage røntgenbilleder af hans
Fellini's altså ... ) ben, hofte og ryg for at finde den præcise årsag -
heldigvis kunne dyrlægen berolige mig med, at der kan foretages kirugiske
indgreb, der kan forbedre om ikke helbrede. Alternativt skal han være på
smertestillende medicin i resten af hans liv, hvilket jeg ikke umiddelbart
er indstillet på . Mit spørgsmål er så, om der skulle være nogen her i
NG'en, der kan fortælle mig lidt om disse indgreb - hvor omfattende er
indgrebet, hvor lang tid efter vil katten eventuelt være generet af sår og
forbinding osv. og er der nogen, der har erfaring med denne slags indgreb?
Jeg vil nemlig gerne være lidt forberedt til på fredag, hvor der skal
træffes afgørelse om det videre forløb.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Maj-Britt

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-08-01 19:48

Hej Maj-Britt

Velkommen til gruppen, det er altid rart med nye.
Tak for beretningen om dine dejlige katte, man kan jo genkende meget af det
fra sine egne. Jeg har også et værre madøre, Nikita sort huskat på 2 år. Hun
står og vræler om morgenen, at hun er ved at døøøø af sult og hvis hun ikke
får mad inden alt for længe, ja så svinder hun ind til ingenting. Jeg har
prøvet at forklare den lille dame, at selv flere uger på skrump knapt ville
kunne ses, men det preller af! Man har nu mange glæder af dem, det er
sikkert! (jeg har 2 katte mere, de hører heller ikke til de tyndeste, suk).
Desværre kan de jo altså også komme til at fejle noget som din Fellini. Jeg
har ingen erfaring om operation, men andre i gruppen kan garanteret hjælpe.
Håber det bedste for ham.

Mange venlige hilsner til både dig og katte fra Eva

Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 21:01

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Maj-Britt
>
> Velkommen til gruppen, det er altid rart med nye.

Hej Eva

Tak for velkomsten Det var såmænd helt rart, at "komme ud af skabet"
efter at have kigget med så længe *fnis*

> [...]
> kunne ses, men det preller af! Man har nu mange glæder af dem, det er
> sikkert! (jeg har 2 katte mere, de hører heller ikke til de tyndeste,

Ja mon ikke - din Nikita lyder fuldstændigt lige som en af mine En
typisk morgen hos os vækker mitterne mig 4-5 minutter inden vækkeuret
-( men oftest bliver de groft ignoreret indtil Tino begynder at klatre i
persiennen, hvilket får mig ud af fjerene ( og det ved de jo så udemærket
godt *suk*) - men dette er dog at foretrække fremfor hans forrige metode,
som var ganske enkel: find pelsmus, transporter den ind i soveværelset og
ind under "mors" dyne og leg voldsomt indtil fruen viser tegn på liv! - og
så vanker der morgenmad til de stædige bæster P.t. fodres de med light
tørfoder fra Hills, hvilket de ikke er udelt begejstrede for og det bli'r
jeg hver gang gjort opmærksom på ved at de kaster sig over madskålene,
snuser til indholdet og kigger fortørnede på mig - "skal vi nu virkelig have
det hundeæde IGEN!!! - hvornår får vi noget lækkert?" Meeen ned kommer
det da og efter 5 minutter slutter Tino sig til mig på badeværelset og så
skal der leges med vatpinde eller mine tæ'r

> [...]
Jeg
> har ingen erfaring om operation, men andre i gruppen kan garanteret

Tak skal du have Fellini sender kindgnid som tak.

Også mange venlige hilsner til dig og dine katte

Maj-Britt

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-08-01 08:13

Hej Maj-Britt

Det lyder til, at du også har morgenfriske katte!!
Jeg bliver altid så småt misundelig på de katteejere, der fortæller, at
deres misser først vågner, når de selv står op og sommetider endda senere!
Den slags har mine med garanti aldrig overvejet at prøve. At sove til
klokken 6, er efter deres mening rigeligt og at jeg insisterer på, at den
ihvertfald i week-enden godt må være 7-7.30 betragter de som det rene
slendrian! Næ, bare se at få lettet dig, så vi kan få noget i skålene, er
deres motto. Og selvom man ihærdigt prøver at ignorere dem, så er det lidt
svært, når man har en kat kravlende rundt i hovedet, en der står og hviner,
at hun er SULTEN og en tredie, der lystigt kradser løs på et eller andet,
for ligesom at være med! Man kan godt tage sig selv i, at spekulere over,
hvad der egenligt er så charmerende ved de små pelsklædte terrorister!! Men
når man først har fået øjne og er kommet på højkant, så vil man jo ikke
undvære dem!
Mine er også på light-foder, det hedder Nutro og det kan de vældig godt
lide. Selvom Nikita som sagt er et madøre, så er hun samtidig utroligt
kræsen. Jeg har prøvet flere slags light-foder og også decideret slankefoder
fra dyrlægen, men hun nægtede pure at sætte gebisset i noget af det. Og
katte kan virkelig være stædige, hvis der er noget de ikke vil, det kender
du og andre, sikkert alt til!
Skriv endelig mere og fortæl om dine katte, det er så hyggeligt at høre om
hinandens små "møgunger".

Mange hilsner fra Eva

Sabina, Ferina og Nikita sender hilsen til Fellini, Sille, Ninja og Tino og
håber, at de finder på skarnsstreger i løbet af dagen! De ønsker også
Fellini god bedring!

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-08-01 09:26

Hej Eva

Yes jeg er desværre også plaget af morgenfriske katte - men de bruger
heldigvis ikke samme grove vække metoder som dine ( Jeg havde en sort
kastrat Dizzy, som desværre ikke lever mere som hurtigt fandt ud af, at
en effektiv måde at få liv i konen var, at lægge poten på min kind og så
kramme poten sammen. Denne metode blev udviklet efter den oprindelige blide
metode, som var at vaske mig med en meget ru tunge i panden blev ignoreret)
Eller dvs. mine katte er morgenfriske indtil de har fået morgenmad serveret
og fortæret, så luffer de stille og roligt rundt indtil de har udset sig det
helt perfekte slumrested, hvor de oftest befinder sig det meste af
formiddagen - hvilket jeg midsunder dem grusomt når jeg skal afsted på
arbejde Det hænder dog, at Tino futter rundt og brokker sig højlydt,
hvis ikke jeg ( eller en af de andre katte ) fluks enten nusser med ham
eller finder noget passende legetøj herren gider at lege med F.eks. her
til morgen har Tino nærmest raseret badeværelset fordi han fandt en
bordtennis bold, som var hysterisk morsom at trille rundt med derude - især
rundt på afløbsristen, fordi det er _så_ sjovt at risten bliver løftet hvis
poten hænger fast og han eeeelsker åbenbart den lyd når den falder på plads
. (Det lykkedes ham faktisk også en gang at få smidt en pelsmus ned i
afløbet, hvorefter kræet hylede indtil jeg fik den fisket op igen *bvadrr*)
Lige p.t. går han i armgang inde under sofaen, som "dygtige" Ninja har lært
ham *suk* En anden yndlingsbeskæftigelse er at sidde i en varm vindueskarm
og tjatte til persiennesnorene - det kan han få tiiiimevis til at gå med,
hvis han ellers ikke får lyst til at kravle igennem lamellerne, hvilket de
ikke bliver så vanvittigt kønne af Men nej selvom jeg brokker mig
højlydt, når de endnu engang gør alle de ting de så udemærket godt ved de
ikke må, ville jeg så absolut aldrig undvære de "små" pelsdyr. For alt
bliver tilgivet når man sidder og hygger i sofaen og en kat hopper op på
skødet, ruller sig om på ryggen og med en højlydt spinden og hyggeøjne si'r
" så er det nussetid" *smelte* ( Det sker bare ikke så tit, fordi de har
travlt med at opfinde nye finurligheder ) Desuden kan jeg desværre heller
ikke rigtigt stå for de banditstreger de finder på ind i mellem - så er det
altså svært at holde masken og se bestemt ud, når man er ved at dø af grin
og det misbruger de vist på det groveste .

Nå men nu insisterer Tino altså på, at få lov til at ligge på kontorstolen
og det er vist mit hint om, at det er tid at smutte på arbejde

Mvh Maj-Britt

P.S. Fellini & Co. sender bløde potedask til Ferina, Sabina og Nikita og
lover, at de nok skal udtænke nogen go'e narrestreger

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 21-08-01 11:58

In article <3b820946$0$77012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Eva
Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

      Hej Eva :)
> Det lyder til, at du også har morgenfriske katte!! Jeg bliver altid så
> småt misundelig på de katteejere, der fortæller, at deres misser først
> vågner, når de selv står op og sommetider endda senere!

   Vores står sikkert skide tidligt op -sidst jeg hørte til dem var de i
hvert fald oppe allerede omkring 4.30....

> [...]
> week-enden godt må være 7-7.30 betragter de som det rene slendrian! Næ,
> bare se at få lettet dig, så vi kan få noget i skålene, er deres motto.

   Tørfoder - og det ad libitum - helst serveret inden sengetid - det er
mit motte

> [...]
> hvad der egenligt er så charmerende ved de små pelsklædte terrorister!!
> Men når man først har fået øjne og er kommet på højkant, så vil man jo

   Se her er grunden til at jeg _nægter_ at sove sammen med vores katte -
jeg _vil ikke_ have at de skal bestemme hvornår og hvor længe jeg skal
sove (Medmindre de er syge og sådan :). Ej heller vil jeg have dem til at
stjæle min hovedpude og lignende - jeg kan godt klare at få ondt i ryggen
uden at skulle slås om min pude og lignende hele natten! Faktisk må
de ikke engang komme i entreen mere om natten - de skal ikke stå og gave
op i sprækken under døren....Godt nok elsker jeg de små kræ og de får lov
til at komme ind og hilse på om morgenen (Når vi står op samtidig eller
er vågne begge to) men alså - min seng og min nattesøvn er hellig (Vi
skal heller ikke ha børn med det første ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-08-01 22:17

Hej Trine

Somme tider kunne jeg da godt ønske, at jeg kunne lukke mine katte ude af
soveværelset (især tidligt om morgenen!!). Men som jeg bor, kan det ikke
lade sig gøre.
Det er nu kun 1 af dem, der sover i sengen og hun ligger pænt i ben-enden,
så der er ingen slåskamp om hovedpuden.
Som fortalt er de fra smårund til småfed, så derfor er mad ad libitum ikke
lige sagen hos os. Så jeg må nok leve med, at de er morgenfriske!!

mvh Eva

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 22-08-01 00:26

In article <3b82cf19$0$46600$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Eva
> [...]

> smårund til småfed, så derfor er mad ad libitum ikke lige sagen hos os.
> Så jeg må nok leve med, at de er morgenfriske!!

   Øv, øv og øv Så må du som du siger leve med det .... Men det går vel
nok når de så laver tåssestreger og vil kæle og alting ikke? ;)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-08-01 08:27

Hej Trine

Jo, det er kun lige om morgenen, når man bliver vækket før en vis herre får
sko på, at man kan blive lidt knotten på de små pus. Resten af dagen er de
højt elskede, for de ER nu dejlige!
Jeg ved ikke, om de har luret lidt af denne diskussion, for i dag fik jeg
lov at sove til 7.45 og det er store sager, når det gælder dem! Så måske er
der håb forude.

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 22-08-01 20:20

On 22 aug 2001, you wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> [...]
> Jeg ved ikke, om de har luret lidt af denne diskussion, for i dag fik
> jeg lov at sove til 7.45 og det er store sager, når det gælder dem! Så

Uhh jeg begynder altså at blive helt nervøs for min nattesøvn, eller skulle
jeg sige morgensøvn, nu hvor Johan skal ha' en slags mad og Sofie en anden.
De har altid haft fritfoder, nu må jeg jo ændre den livsstil på en eller
anden måde.
Nå, fordelen er måske så at jeg kan begynde at møde tidligt på arbejde i
stedet for som nu at strække flexen til sidste dråbe

Kate

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-08-01 20:25

Hej Maj-Britt

Velkommen til. Bor du i Københavns området er du velkommen til træf i
september.

P.t. har jeg 3 somalikillinger og 2 voksne plus 1 voksen bengal. 2 af de
voksne er også lidt for runde, men de spiser også killingemad for tiden.

Lara (min ældste somali) er også et madvrag, men hun vræler aldrig på mad,
til gengæld sørger hun for at jeg får jordens dårligste samvittighed, hvis
skålen er halvtom.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 21:14

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Maj-Britt
>
> Velkommen til. Bor du i Københavns området er du velkommen til træf i
> september.

Hej Nina,

Tak for invitationen Det vil jeg da meget gerne, hvis jeg har mulighed
for det. Jeg var faktisk med til det første træf ( tror jeg nok ) hos Helle
engang sidste sommer og det var rasende hyggeligt

> P.t. har jeg 3 somalikillinger og 2 voksne plus 1 voksen bengal. 2 af de
> voksne er også lidt for runde, men de spiser også killingemad for tiden.

Oh oh Ja det kan jeg godt forestille mig - de gange jeg har haft killing
i huset voksede de andre katte voldsomt i størrelse, hvis jeg ikke
overvågede måltiderne - killingen ville helst have det de andre fik og de
var naturligvis mere end villige til at bytte Jeg smuttede lige ind på
din hjemmeside og kiggede billeder - de er meget smukke allesammen

> Lara (min ældste somali) er også et madvrag, men hun vræler aldrig på mad,
> til gengæld sørger hun for at jeg får jordens dårligste samvittighed, hvis
> skålen er halvtom.

Er du en af de heldige, der kan have mad stående fremme hele tiden? Her går
det altså bare ikke, fordi skålene bliver støvsuget hele tiden Så der to
faste måltider om dagen ( + de godbidder de får lokket ud af mig lidt for
tit ..), men jeg kunne godt tænke mig, at mine kryb kunne administrere at
have adgang til mad hele tiden.

Med venlig hilsen Maj-Britt

Fra : Grit Wessel

Dato : 20-08-01 21:39

> Jeg var faktisk med til det første træf ( tror jeg nok ) hos Helle
> engang sidste sommer og det var rasende hyggeligt

Hej Maj-Britt

Jo, det var det første kattetræf. Men så har vi jo mødtes Det var dig,
der havde Chabel et stykke tid, ikke? (og så vidt jeg husker, har jeg også
en hilsen fra dig i min gæstebog )

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 22:13

Hej Grit,
Ja det er da rigtigt - jeg kan huske, at du havde masser af gode billeder
med af dit første kuld killinger Og jov jeg var heldig at have Chabél i
en periode, men desværre gik det skidt p.g.a. min dominerende kat Dizzy's
sygdom, som han senere døde af . Men heldigvis har jeg besøgsret til
Chabél og han kan da genkende sin "madmor" endnu for han tror straks, at der
vanker mad eller godbidder når jeg kommer *fnis*.

Mvh Maj-Britt

Fra : Fie

Dato : 20-08-01 20:47

Hej Maj-Britt

Velkommen til Det er tit skægt at tænke på helt præcist hvor mange, der
er med på en kigger herinde, og som efterhånden skriver også. Gudskelov
behøver der ikke at være noget galt med ens katte, før man skriver indlæg,
fortællinger fra hverdagen er altid hyggelige at læse

Det lyder som om du har nogle dejlige katte med skønne personligheder! Må vi
ikke se nogle billeder *fedte fedte fedte*, der er ikke noget bedre end at
se billeder af smukke katte

Mht. til Fellinis evt. operation må jeg erkende, at de eneste operationer,
som jeg har direkte personlige erfaringer med er steriliseringer, og der
kommer de små kræ sig jo hurtigt Min eneste erfaring med større
operationer kommer fra Animal Planet's programmer, bla. Animal Doctor og
Emergency Vets, og det hjælper nok ikke så meget i denne sammenhæng Lad
mig dog fortælle at dyrlæger kan mere end man umiddelbart tror, og hvis du
føler dig i vildrede mht. Fellini og hans operation/smertestillende piller,
vil jeg absolut anbefale dig at få 2 meninger. Nu du siger du bor i
København, så bestil evt. en tid hos den dyrlæge, der hedder Raiku Sarvå,
som holder til på Frederiksberg (lige overfor Frederiksberg Hospital). Jeg
siger ikke at din dyrlæge ikke er god nok, men i lidt mere alvorlige
tilfælde er det nogen gange betryggende at få 2 meninger, og Raiku Sarvå er
knaldende dygtig

Held og lykke med Fellini, og lad os endelig høre hvordan det går med ham

Hilsen
Fie

Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 21:51

"Fie" <fiehein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøver der ikke at være noget galt med ens katte, før man skriver indlæg,
> fortællinger fra hverdagen er altid hyggelige at læse

Hej Fie,

Tak skal du ha' Ja der er efterhånden mange, der er gode til at fortælle
om deres dejlige firbenede venner og det er jo skønt at høre om andres
oplevelser med "de kære små". Jeg har også fældet "et par" tårer, når man
læser om problemer og svære beslutninger, der jo desværre engang i mellem
skal tages - især din triste slutning på Tilde's historie gjorde ondt,
da jeg selv for 3 år siden måtte tage samme beslutning af fuldstændig
identiske årsager men kunne til trods herfor slet ikke finde "de rigtige
ord" at skrive - men lidt forsinket stort trøstekram herfra. Jeg håber du
snart finder en lækker legekammerat til Tulle

> [...]
vi
> ikke se nogle billeder *fedte fedte fedte*, der er ikke noget bedre end at

Kattene bukker og siger tak Jeg har desværre ikke nogen scanner
herhjemme - øv men vi har vist en der virker inde på arbejdet, så jeg
vil da hjertens gerne vise mine kryb frem når jeg har fået scannet et par
stykker Jeg har et par fyldte fotoalbums at tage af ( Sidst jeg fik
fremkaldt 3 film var det kun af kattene *fnis* fotohandleren har vist lidt
ondt af mig for han tror, at jeg ikke har noget liv ... )

> [...]
> siger ikke at din dyrlæge ikke er god nok, men i lidt mere alvorlige
> tilfælde er det nogen gange betryggende at få 2 meninger, og Raiku Sarvå

Tak for tippet Jeg havde faktisk tænkt nogenlunde det samme - også fordi
jeg tidligere har haft Raiku som fast dyrlæge inden jeg flyttede tættere på
Fasanvejens Dyreklinik, som jeg p.t. bruger

> Held og lykke med Fellini, og lad os endelig høre hvordan det går med ham

Tusind tak Jeg skal nok gi' lyd fra mig med forhåbentlig godt nyt
*fingers crossed*

Venlig hilsen Maj-Britt

Fra : Katrine

Dato : 21-08-01 07:05

"Maj-Britt" skrev d. 20-08-01 21:51 dette indlæg :

> [...]
lidt
> ondt af mig for han tror, at jeg ikke har noget liv ... )

Hej

Jeg har heller ikke nogen scanner, så når jeg får fremkaldt film af
kattene, plejer jeg udover parpir kopi at bestille en CD med billederne.
Det koster 50 kr. ekstra og så har jeg alle billederne på digetal form
til senere brug.

Hilsen
Katrine, Blip og Josefine, som fræser rund i lejligheden, Blip først ...
Nej undskyld Josefine først ... nej ... never mind. De fræser :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-08-01 07:58

"Katrine" <Katrine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattene, plejer jeg udover parpir kopi at bestille en CD med billederne.
> Det koster 50 kr. ekstra og så har jeg alle billederne på digetal form

Hej Katrine,

Tak for tippet Det er da rigtigt at den mulighed har man - det har jeg
også fået tilbudt i MiniBingo, men havde fuldstændigt svedt det ud Det
vil jeg huske fremover når jeg får fremkaldt billeder af misserne ( som
desværre ikke altid er lige vellykkede - især fordi fruen her ikke helt har
styr på, hvornår der skal bruges blitz ..)

> Hilsen
> Katrine, Blip og Josefine, som fræser rund i lejligheden, Blip først ...
> Nej undskyld Josefine først ... nej ... never mind. De fræser :)

*lol* yeps den kender jeg alt for godt - sådan foregår det hver nat, når
jeg har slukket lyset og skal sove

Mvh Maj-Britt og kattene, der har puttet sig i sengen efter at indtaget den
serverede morgenmad ( man sku' være kat ...)

Fra : Inger Marie Skadhaug~

Dato : 28-08-01 14:51

hej

Fra : Grit Wessel

Dato : 20-08-01 21:13

Hej Maj-Britt

Dine spørgsmål ang. operationen kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men
jeg ville bare lige takke dig for din beskrivelse af dine katte - det var
meget morsomt
Held og lykke med Fellini!

MVH Grit

Fra : Maj-Britt

Dato : 20-08-01 21:55

Hej Gritt,

Tak for de venlige tanker Det var skægt at skrive om dem, men svært at
begrænse sig for de laver ved gud mange unoder - heldigvis

Med venlig hilsen Maj-Britt

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-08-01 22:53

Hej Maj-Britt

Tak for historien om misserne - og velkommen til!

Jeg har kun "2-hånds info" om en knæ- (albue... må det vel være på en
kat...) operation via min veninde, hvis kat blev opereret på Fasanvejens
Dyreklinik (den samme som du bruger, kan jeg se af en anden post).
Operationen var ikke vanvittig kompliceret, men heller ikke "piece of cake",
og min venindes kat skulle holdes i ro i ca. 3 uger, hvor den også havde
forbinding på. Hun havde den så i bur - det var en ret ung kat, som ikke
kunne holdes i ro med mindre den blev holdt "indespærret"! - hvis din kat er
mere rolig burde det ikke være nødvendigt...

Jeg er i øvrigt ret sikker på, at Johan - som du har talt med om din kat -
er udmærket til den slags lidelser, ellers er Anne Sørensen rigtig dygtig!
Raiku er selvfølgelig også dygtig (hun er min faste dyrlæge), men jeg bruger
også Fasanvejens Dyreklinik i week-ender, sene nattetimer osv., hvor Raiku
ikke har åbent...

God bedring med missen!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-08-01 07:50

Hej Camilla,

Tusind tak for svaret Det var rart og beroligende at høre om din
veninde's vellykkede operation af hendes kat - og så ovenikøbet samme sted,
som Fellini skal under kniven Jeg gyser lidt ved tanken om, at skulle
holde Fellini i ro så længe, for selvom han absolut er en magelig anlagt kat
har jeg to yngre modeller, som eeeelsker at lege fræs med netop Fellini
*suk* Heldigvis har jeg masser af ferie tilgode, så jeg kan holde fri efter
operationen hvis det bliver nødvendigt med en tilsynsførende

Mvh Maj-Britt ( og brummen fra en lettere utilfreds Fellini, som er mobset
over at der er så langt imellem madskåle og de gode sovesteder).

Fra : Kate

Dato : 21-08-01 21:40

Hej Maj-britt

ja, de er jo dejlige. Skøøøn historie.

Jeg må nok hellere skynde mig at blære mig . Jeg har to syvsovere, hihi.
Faktisk står Johan helst ikke op før jeg er daffet på arbejde. Når jeg er
hjemme kan jeg se at han sover til langt op ad formiddagen. Sofie står som
regel op fordi hun mener at mit morgentoiletbesøg er det bedste tidpunkt
til en nussetur, hun hopper dog som regel i kanen igen inden jeg er gået
hjemmefra.
Apropos det Trine skrev om katte der stjæler hovedpuder, det kan jeg slet
ikke genkende. Sofie sover lige ved siden af min hovedpude, og hvis jeg en
sjælden gang vågner om natten ligger hun der stort set altid. Johan ligger
oftest i min benende, dvs det har han gjort i ca. 4 måneder, da Oliwer
levede lå de aldrig i sengen, mest fordi jeg ikke ville ha' Oliwer liggende
på mine ben. Derfor gik de begge ind i sofaen istedetfor.

Jeg kan kun krydse fingre for at Fellini kommer godt igen. Du skriver han
er jeres "grand old man" hvor gammel er han?

Kate

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-08-01 23:09

Hej Kate,

Tak for hilsnen og de krydsede fingre Fellini er kun et "bette" pus på 7
år, så han er jo kun en forvokset teenager (af sind om ikke andet ..) i
forhold til den flotte alder Sofie og Johan kan præstere - held og lykke med
senior eftersynet i morgen - jeg håber de klarer tjekket med bravour .

Jeg midsunder dig godt nok dine to syvsovere så jeg kan sagtens forstå
at du føler trang til at blære dig lidt Det må dælme være rart at kunne
få lov til at snue i fred - selvom jeg til tider sover så tungt, at jeg
tvivler på at 3. verdenskrig ville kunne vække mig *fnis* Heldigvis har jeg
heller aldrig haft problemer med at have mine hovedpuder i fred - Fellini
parkerer sin brede mås midt i mellem de 2 puder og så skal han nusses indtil
jeg bliver skeløjet af træthed og så rykker han klogeligt ned i kattehulen i
benenden ( jeg vil tro han er træt af at blive forvekslet med en dejlig blød
plyspude når jeg sover ..), hvor også de andre 3 sover, når de ellers
gider være i soveværelset. ( Heldigvis har man jo den fordel som single, at
der altid er en ekstra dyne man kan stikke tæerne ind under, hvis krybene
fylder for meget på den ene dyne .

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 21-08-01 23:46

> [...]

> ..) i forhold til den flotte alder Sofie og Johan kan præstere -
> held og lykke med senior eftersynet i morgen - jeg håber de klarer

Jeps, 11 år er en roolig alder Jeg håber da bestemt også at dine vil
opnå en høj alder. Desværre blev Oliwer ikke mere end 8½ år men han blev
altså vældigt syg og så er det jo svært.
Lige en ting jeg blev meget imponeret af. Jeg havde faktisk slet ikke været
hos Centrum før det med Oliwer. Jeg valgte Finn pga den gode omtale og
fordi jeg mente at det med Oliwer var alvorligt. Min egen dyrlægen er sød
nok, men virker noget uerfaren hvad katte angår, derfor valget. Idag da jeg
kom med J&S, 4 måneder efter aflivningen af Oliwer, var det første Finn
spurgte om om jeg havde det bedre. Imponerende at han slet ikke var i
tvivl om hvor jeg hørte til selvom jeg ikke har været der siden.
jeg håber og tror de nok skal klare checket, det er mest for at få ro i mit
sind jeg gør det, men tro mig, det er bestemt ikke tilfredse med mig. De
skal faste så de har ikke fået mad siden kl.20.30

Kate.

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-08-01 07:42

> On 22 aug 2001, you wrote in dk.fritid.dyr.kat:
> Jeps, 11 år er en roolig alder Jeg håber da bestemt også at dine vil
> opnå en høj alder.

Gosh det lyder sørme tiltrækkende Bare mine også når dertil engang, men
det skulle de nu også meget gerne - og helst lidt til Faktisk blev en
veninde og jeg forleden dag rørende enige om, at det ville være utroligt
passende hvis kattene døde samme dag som os selv - pkt. 1 fordi vi så ikke
behøvede at savne dem i laaaang tid efter og pkt 2. fordi vi så heller
behøvede at være nervøse for hvad der skulle ske med dem, når vi ikke kunne
tage os af dem længere

> Desværre blev Oliwer ikke mere end 8½ år men han blev altså vældigt syg og
så er det jo svært.

Det er forfærdeligt når de bliver alvorligt syge og især når der ikke
kan findes en happy ending. Jeg tror aldrig jeg vænner mig til, at det jo
også er en del af at have kat Min 4½ årige kastrat Dizzy måtte jeg
desværre få aflivet sidste år ( han døjede "hele" sit liv med
urinvejsproblemer og tilsidst sagde nyrerne stop ) og jeg savner ham stadig
forfærdeligt, men et eller andet sted hjælper det trods alt at vide, at man
gjorde det eneste rigtige for ham i den situation.

> [...]
> spurgte om om jeg havde det bedre. Imponerende at han slet ikke var i
> tvivl om hvor jeg hørte til selvom jeg ikke har været der siden.

Wow - imponerende Jeg har også kun hørt gode ting om Finn fra min
veninde Helle, som bruger ham til sine ildere, og hun siger fuldstændigt det
samme ( korriger mig venligst Helle, hvis det ikke er i overensstemmelse med
sandheden ...)

> [...]
> sind jeg gør det, men tro mig, det er bestemt ikke tilfredse med mig. De
> skal faste så de har ikke fået mad siden kl.20.30

Det tror jeg også de gør De lyder som nogle dejlige sunde mislinger, men
jo det er rart at få det bekræftet af en professionel og dermed kan tage det
lidt med ro *Gys* jeg gruer også for at skulle faste Fellini torsdag
aften - må vist hellere få indkøbt ørepropper til lejligheden

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 22-08-01 20:16

> [...]
> veninde Helle, som bruger ham til sine ildere, og hun siger
> fuldstændigt det samme ( korriger mig venligst Helle, hvis det ikke er

Jeg fik også lige stillet et spørgsmål mht til min hunkanin som døjer en
del med dårlig mave, hvilket er meget skidt for en kanin. Finn bad mig med
det samme tale med én af de andre dyrlæger, fordi han havde mere kendskab
til kaniner. Også denne dyrlæge, Lars, var meget rar og svarede helt
tilfredsstillende på mine spørgsmål. så det kan godt være at min søde
lokale dyrlæge har mistet en kunde for jeg er generelt imponeret af deres
professionalisme og venlighed inde i Centrum. Puha, man skulle jo næsten
tro at jeg har en aktiepost i firmaet med al den ros (Måske skulle man
købe en *grin*)

Kate

Fra : Maj-Britt

Dato : 23-08-01 07:09

> [...]
> professionalisme og venlighed inde i Centrum. Puha, man skulle jo næsten
> tro at jeg har en aktiepost i firmaet med al den ros (Måske skulle man

*fnis* I så fald er både du og Helle vist storaktionærer Men det er da
godt, at man via denne gruppe kan få en anmeldelse af diverse dyrlæger, så
man ikke er i tvivl om, hvor man finder den gode service til kattene

Mvh Maj-Britt

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-08-01 22:55

"Maj-Britt" <mbrha@mail.tele.dk> wrote in message news:9lvjs4$hu0$1@sunsite.dk...
> [...]
> samme ( korriger mig venligst Helle, hvis det ikke er i overensstemmelse med

Finn er Gud

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Maj-Britt

Dato : 23-08-01 06:58

Hejsan Helle,

*lol* tak for opbakningen.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 22-08-01 00:29

In article <_Gzg7.840$bX5.108464157@news.orangenet.dk>, "Kate"
<oliwer@wanadoo.dknoget> wrote:

      Hej Kate :)

> Apropos det Trine skrev om katte der stjæler hovedpuder, det kan jeg
> slet ikke genkende.

   Vores gamle kat vi havde da jeg boede hjemme forsøgte sig med det der
trick hos min mor.... Hun smed resolut den ene af sine hovedpuder og
katten ned i benenden og forklarede ham i højrøstede vendinger at han
satme havde at blive der hvis han sku være i soveværelset! Og der blev
han så i alle de år vi boede der ... Nok var han ikke meget af en
musefænger og han fandt sig i alting - var faktisk nok egentlig lidt
smådum efter kattenormer - men det forstod han!

Fra : Kate

Dato : 21-08-01 23:51

> musefænger og han fandt sig i alting - var faktisk nok egentlig lidt
> smådum efter kattenormer - men det forstod han!
>
> /Trine.
> What We Do in Life Echoes in Eternity.

Haha, jeg må indrømme at selvom jeg elskede Oliwer uendeligt meget og
stadig efter 4 måneder savner ham, så faldt han også ind under den
kategori. Han havde bestemt ikke opfundet noget som helst men han lærte
også det med sengen. Alle katte lå i sengen hvis jeg læste eller så tv, men
så snart jeg slukkede lys/tv så rejste Oliwer og Johan sig og gik ind i
stuen. Oliwer kom dog tilbage på meget kolde morgener for at ligge under
dynen sidst på natten/morgenen. Det vidste han at jeg syntes var hyggeligt.

Kate

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-08-01 20:44

> [...]
> dels fordi han er klodset og nemt kommer til at lande forkert på benene.

> men her til morgen var det rigtig slemt, så jeg drog afsted med ham.

Jeg fik Buller opereret for samme slags skade i januar. Skaden var gammel,
og dyrlægen kunne ikke love mig at han blev smertefri. Vi aftalte derfor, at
hvis han kunne se, at Buller ikke kunne blive rask, så skulle han aflives i
stedet for.
Heldigvis sad den ødelagte busk således at den kunne skæres væk, og ledet
blev helt rent. Buller er nu så rask og rørig som aldrig før, men han
"vipper" stadig lidt med hoften selv om hans klodsethed er gået af ham. Han
har tydeligvis ingen smerter, og jeg har ikke fortrudt de godt 5000 kr,
operationen kostede. Jeg fik den foretaget i Valby, på dyrehospitalet, og
det kan varmt anbefales, hvis du bor i nærheden.

Mvh Maria

Fra : Maj-Britt

Dato : 24-08-01 06:43

> [...]
at
> hvis han kunne se, at Buller ikke kunne blive rask, så skulle han aflives

*suk* Johan ( dyrlægen ) mente også, at skaden kunne stamme fra dengang jeg
boede i en stuelejlighed ( 1994 - 1998 ), hvor Fellini ustandseligt
( næsten ) hoppede ud af vinduerne Og så er det jeg kan banke mig selv,
fordi jeg ikke dengang anså det for at være et problem, der ku' løses ved at
sætte net for vinduerne! Det er en svær beslutning, men jeg er også nået
frem til ( tror jeg - det er jo lettere at sige nu inden "dommen" er
faldet ), at såfremt at Fellini's operation ikke kan gøre ham smertefri og
der er stor risiko for at han på et senere tidspunkt skal igennem samme
procedure, skal han ikke udsættes for mere Men jeg vil naturligvis tage
dyrlægen med på råd og lytte til hans anbefalinger

> [...]
> operationen kostede. Jeg fik den foretaget i Valby, på dyrehospitalet, og
> det kan varmt anbefales, hvis du bor i nærheden.

*Pyha* Det var godt nyt Jeg er glad for at Buller blev 100 % rask igen -
sikke en lettelse hva'? - også at han ikke længere er så klodset, så du
forhåbentlig undgår nye uheld af den karakter Jeg håber ved gud Fellini
har samme "held i sprøjten" *fingers crossed* Tak for anbefalingen af
Dyrehospitalet her i Valby men jeg har nu været nede på Fasanvejens
Dyreklinik så mange gange med Fellini ( og de andre *suk*) og jeg vil helst
ikke gå til en fremmed dyrlæge i denne situation - selvom jeg har kraftigt
overvejet at få en second opinion

Mvh Maj-Britt ( og kattene, som er _meget_ fortørnede over, at der ikke
vanker noget morgenmad )