deling af internet !?!
Fra : MB

Dato : 20-08-01 16:51

Jeg står overfor et problem, som jeg er sikker på en eller flere herinde kan
hjælpe mig med!

Jeg har en almindelig computer stående i mit soveværelse med adgang til
internettet via et almindeligt k56 modem, så har jeg en lille computer
stående i stuen godt 15 meter væk. Disse to computere er forbundet med et
netkabel. mit spørgsmål er så!
ken jeg fra min computer i stuen connecte til nettet via det modem som er
koblet til min pc i soveværelset? hvis ja hvad skal jeg så bruge?
computeren i soveværelset kører win98 se og den i stuen kører win 95

på forhånd tak for hjælp !

mvh
Morten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-08-01 16:54

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3b8131fa$0$326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har en almindelig computer stående i mit soveværelse med adgang til
> internettet via et almindeligt k56 modem,
>
> computeren i soveværelset kører win98 se og den i stuen kører win 95

Se her (ICS):
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : MB

Dato : 20-08-01 20:40

Mange tak for hjælpen

mvh
Morten

Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-08-01 17:04

Hej Morten,

> [...]
>koblet til min pc i soveværelset? hvis ja hvad skal jeg så bruge?
>computeren i soveværelset kører win98 se og den i stuen kører win 95

Win98se har en mulighed for at dele en Internet forbindelse. Det er
normal ikke instaleret så du skal lige ind under Windows installation
i installer programmer - windows - internet

Når du har gjort dette vil der inde under Internet forbindelse være en
knap der hedder noget med deling. Der kommer så en guide du kan følge.
Jeg har ikke lige nu adgang til Win 98 så der kan være nogle fejl

Hilsen
Tue Hellstern