Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Presning af film ?
Fra : A.H.

Dato : 20-08-01 15:34

Hejsa.

Er her en kvik sjæl der ved hvad der sker hvis jeg presser feks. Agfa/Fuji
100/200 farvefilm(ikke s/h)op til en 1600 ?
bliver den kornet som bare fanden eller ?
hvad er det højeste man kan presse en film ?

Den bliver selvfølgelig fremkaldt som det den er persset til.

Hilsen
Anders

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-01 16:58

A.H. skrev

> [...]
> 100/200 farvefilm(ikke s/h)op til en 1600 ?
> bliver den kornet som bare fanden eller ?
> hvad er det højeste man kan presse en film ?

Generelt må rådet være, ikke

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-01 17:02

> A.H. skrev

> Agfa/Fuji
>
> Generelt må rådet være, ikke
Den røg lidt for hurtigt afsted :)

Der skulle have stået: Generelt bør en film ikke presses mere
end een til to blænder. Hvis du presser en 200asa til 1600
vil du antagelig opleve at, foruden korn, er farvebalancen gået
fløjten og kontrasten helt i skoven.
Hvis du har brug for 1600asa vil jeg nok anbefale en 800asa
eller som minimum en 400asa.
--

Venlig hilsen

Peter