Generere Excel dokument fra VB!
Fra : Torben

Dato : 20-08-01 14:36

Hejsa, jeg søger lidt hjælp til at generere et Excel-dokument fra VB.

Jeg har brug for at skrive en funktion, der tager nogle værdier som
argumenter og smider ned i et Excel-dokument!

På forhånd tak!
mvh
Torben

Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-08-01 14:54

Hej Torben

>Hejsa, jeg søger lidt hjælp til at generere et Excel-dokument fra VB.
>
>Jeg har brug for at skrive en funktion, der tager nogle værdier som
>argumenter og smider ned i et Excel-dokument!

Her er et eksempel på noget kode der lægger værdien af feltet txtTal
ned i den aktive celle.

Private Sub cmdExcel_Click()
Dim appExcel As New Excel.Application
'Oprettelse af en variabel Husk referencen til Excel

appExcel.Workbooks.Add
'Tilføjer en ny mappe

appExcel.ActiveCell = CSng(txtTal)
'Skriver indholdet af txtTal ned i den aktivecelle.
'Funktionen CSng konvertere indholdet til et tal, her af typen singel,
hvis det skal være af en anden type så søg på CSng her kommer der
flere alternativer frem.

appExcel.ActiveWorkbook.SaveAs "C:\TueTest.xls"
'Her kan du skrive det navn du vil bruge

appExcel.ActiveWorkbook.Close
'Luk Excel
End Sub

Jeg håber du kan bruge det
Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Harald Staff

Dato : 20-08-01 18:30

Torben

Langt det nemmeste er å fjernstyre Excel. Men om du vil generere dokumentet
også uten at Excel er kjøpt og betalt av brukeren, prøv disse:

http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.22638/lngWId.1/qx/vb/scri
pts/ShowCode.htm

http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.11132/lngWId.1/qx/vb/scri
pts/ShowCode.htm