Visd nummer.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-08-01 12:11

Hej.

Før havde jeg en EICON DIVA T/A med 2 analoge porte.

Nu har jeg en 3Com ISDN LAN router, også med 2 analoge porte.

Forskellen mellem de to er bl.a., at DIVA'en fint viste 'vis nummer'

Det gør 3Com routeren ikke på min mini logger samt min Beocom trådløs
telefon.

Er der nogen, der kender årsagen hertil ??.

mvh, Erik Jakobsen erik@urbakken.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 20-08-01 14:46

"Erik Jakobsen" <erik@urbakken.dk> skrev
> Er der nogen, der kender årsagen hertil ??.

Det skyldes at din 3Com Router ikke har "Vis nummer" indbygget.

For at "Vin nummer" skal virke på din analog telefon som du har sat på via
din Router kræver det at routeren har "Vin nummer" indbygget.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-08-01 14:49

On Mon, 20 Aug 2001 15:45:32 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>
>For at "Vin nummer" skal virke på din analog telefon som du har sat på via
>din Router kræver det at routeren har "Vin nummer" indbygget.

Tak for info Søren. Det var dog træls, men fakta

mvh, Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 21-08-01 17:33

wrote:

> [...]
>
>For at "Vin nummer" skal virke på din analog telefon som du har sat på via
>din Router kræver det at routeren har "Vin nummer" indbygget.

Hej igen Søren.

Jo men på min skærm vises det nummer, der kalder op, så der må være et
eller andet alligevel.

3Com siger, at routeren blot lader opkald gå lige igennem til analog
siden.

Men så må der være indbygget et eller andet i mit EICON DIVA T/A.

3Com siger endvidere, at det er noget, man skal bede sin udbyder om,
men jeg har jo abonnement på 'vis nummer', og TDC supporter ikke
routere

mvh, Erik Jakobsen

Fra : Jens Fallesen

Dato : 21-08-01 20:05

Erik Jakobsen wrote:

> Jo men på min skærm vises det nummer, der kalder op, så der må være et
> eller andet alligevel.

Routeren kender nummeret, da den får det oplyst via ISDN-signaleringen.

> 3Com siger, at routeren blot lader opkald gå lige igennem til analog
> siden.
> Men så må der være indbygget et eller andet i mit EICON DIVA T/A.

For at din nummerviser eller Beocom-telefon kan vide nummeret, skal
dette signaleres ud på den analoge port på en speciel måde, når der
sendes ringesignal ud.

Noget udstyr kan udsende dette, det gælder f.eks. Eicon Diva og Cisco
803, mens andet udstyr ikke kan.

> 3Com siger endvidere, at det er noget, man skal bede sin udbyder om,
> men jeg har jo abonnement på 'vis nummer', og TDC supporter ikke
> routere

Når 3Com svarer sådan, ved de enten ikke, hvad de taler om, eller også
er det rent faktisk supporteret af routeren at sende signalerne videre
ud på bagsiden (en ISDN kan nemlig også bestilles uden "vis nummer").

Hvis routeren KAN gøre det, skal du nok undersøge, om der findes noget
om "caller ID"-signalering på de analoge porte, eller om du eventuelt
skal have routeren opgraderet til en nyere firmware.

--
Jens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-08-01 20:09

On Tue, 21 Aug 2001 21:05:06 +0200, Jens Fallesen <jf@avic.gg> wrote:

> [...]
>om "caller ID"-signalering på de analoge porte, eller om du eventuelt
>skal have routeren opgraderet til en nyere firmware.

Problemet er ofte, at spørgsmålet ikke stilles præcist nok.

Fx: "Understøtter denne router caller id?"

Svar 1: "Ja, routeren opfanger caller id'et"
Svar 2: "Nej, den sender ikke caller id'et ud på de analoge porte med
en passende standard dér"

--
- Peter Brodersen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 22-08-01 08:25

On Tue, 21 Aug 2001 21:09:06 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Problemet er ofte, at spørgsmålet ikke stilles præcist nok.

Du har nok ret.

>Fx: "Understøtter denne router caller id?"
>
>Svar 1: "Ja, routeren opfanger caller id'et"
>Svar 2: "Nej, den sender ikke caller id'et ud på de analoge porte med
>en passende standard dér"

Ja og det det, jeg ikke ved.

mvh, Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 22-08-01 08:26

> [...]
>om "caller ID"-signalering på de analoge porte, eller om du eventuelt
>skal have routeren opgraderet til en nyere firmware.

Jeg tror ikke min router kan. Men jeg har nu sat EICON'en til, og så
er der caller id

mvh, Erik