neutralisering af ældre kat
Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 19-08-01 21:58

Hejsa

Lige et spørgsmål, mine svigerforældre har en kat på 10 år der skal
neutraliseres så vil jeg lige høre for og imod at sterilisere en så gammel
kat det er jo et stort indgreb, og kan man egentlig give katte p-sprøjter og
hvis ja hvor tit?
Er der nogen erfaringer? p-srøjter er jo kradse sager men i og med katten er
ældre kan det vel forsvares overfor at sterilisere den eller hvad?

på forhånd tak

Tina

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 20-08-01 21:15

Er der slet ingen der ved noget please?

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-08-01 21:30

Hej Tina

Hvis ellers katten er sund og rask, så skulle der ikke være noget problem,
ved at lade hende neutralisere. Hun kan jo have mange gode år endnu *S*

Hilsen
Joan

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-08-01 22:33

Hej Tina

Uanset kattens alder (næsten... hvis den er 18 år og "skindød" er det sådan
ca. undtagelsen!) er kastration at foretrække fremfor p-piller/sprøjter!!
Simpelthen fordi hormoner er noget stads at give dem i mange år - og jo
flere år, jo større risiko for kræft, cyster mv. - og en 10 år gammel kat
kan jo leve i maaaange år endnu!!

Hvis katten er sund og rask så er det bare afsted med den

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk