USB kabel
Fra : Andre

Dato : 19-08-01 17:20

Er der nogle som har erfaring med hvor lange USB kabler kan være ??

Nogle siger 5 meter andre 10 og sted har jeg læst 70 meter. Jeg skal have
opsat et webcam 35 meter fra computerne.

Fra : Kim Henriksen

Dato : 19-08-01 18:58

Hejsa..

Et USB kabel må ikke være mere end 5m før at det skal en hub/forstærker
på...

se http://www.usb.org/faq/ans5.html#q1

--
M.v.h.
Kim Henriksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-01 19:39

"Andre" <andre21@ofir.dk> wrote in message
> Er der nogle som har erfaring med hvor lange USB kabler kan være ??
>
> Nogle siger 5 meter andre 10 og sted har jeg læst 70 meter. Jeg skal have
> opsat et webcam 35 meter fra computerne.

Hej Andre´

Som Kim siger. Så må USB være op til 5 meter. Eller op til 30 meter, med
Hub´s,.... Men hvem vil sætte 5 hub´s i serie?

Jeg ville stærkt anbefale dig,, som altså kun er en ide´.... Da jeg ikke
selv har prøvet det.. Men der findes mange USB til LAN adapters...

Du kan så sætte konvateringen,,, lige efter Web kameraet... Hvorefter du
strækker netkabel til din computer... Jeg ved så ikke om din computer så kan
forbinde med web kameraet... Måske er det så nødvendigt at sætte en Lan til
USB adapter op i nærheden af computeren...

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 01-09-01 16:59

USB->LAN adaptere virker kun hvis du sætter dem direkte i computeren (eller
i en hub forbundet til denne). De er kun beregnet til at virke som netkort.
De skal altså ikke forståes som egentlige mediekonvertere.

Jeg kan kun se fordelen med disse USB->LAN adaptere, hvis man hurtigt vil
lave noget LAN med en anden putter og man ikke har lyst til at skille dyret
ad, for at sætte et rigtigt netkort i. USB's båndbredde er på 12Mbit,
hvilket ikke er overvældende i forhold til de 30-40Mbit en alm. desktop-PC
gerne skulle kunne udnytte. Desuden kan man i USB-standarden ikke reservere
båndbredde - noget skrammel når man har andre "tunge" USB-enheder man gerne
vil bruge samtidig.

Mvh
/Per