Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
MAMIYA polaroid linse SÆLGES
Fra : Morten Skov Nielsen

Dato : 19-08-01 16:16

Det drejer sig om en:

MAMIYA, no. 48864
f = 127 mm
1:4.7

det er hvad der står på linsen, og som alm kamera bruger ser det for mig
ud til at blænde og lukketid kan instilles på selve linsen???

Der udover er der et KAISER 55mm Close Up +2 "filter" på linsen (kan
selvfølgelig skrues af, og benyttes på alm. objektiv)

Det hele ser ud til at være i orden og i god stand.
Den er købt på politiauktion, og politiet i Herning vil kunne bevidne
dette.
Er der nogen der har et bud, eller bare et bud på hvad prisen for en
sådan linse kunne ligge på?

Mvh Morten Skov Nielsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-08-01 17:04

Morten Skov Nielsen wrote:

> Det drejer sig om en:
>
> MAMIYA, no. 48864
> ...........cut......................
> Er der nogen der har et bud, eller bare et bud på hvad prisen for en
> sådan linse kunne ligge på?

Den er stort set værdiløs, hvis jeg ikke husker meget galt, så passer
den kun til et specielt Polaroid kamera der blev lanceret for ca. 25 år
siden, det var en speciel modificeret udgave af et tilsvarende Mamiya
kamera til 6x9 rulfilmkasseter og 4x5" planfilmskatter.

Polaroid kameraet blev solgt som et sæt med 3 udskiflige obejktiver og
et Polaroid bagstykke, og det var væssentligt billigere end den
tilsvarende Mamiya model, og derfor havde man bl.a. ændret lidt på
bajonetfatningen.

Polaroid fremstillede en speciel film til det pågældne kamera, hvor man
både fik et instant billede, og hvor det tilhørende negativ skulle ned i
en beholder med noget speciel kemi, og så kunne de skylles og tøres senere.

Mamiya og Polaroid kameraet blev aldrig en salgssucces, for det store
format var værdiløst, da kameraet ikke havde de tekniske kameras
mulighedder for horisontal/vertikal forskydning af objektiv og filmplan,
og det havde heller ikke mulighed for søgning og focucering på
filmplanet, det var udstyret med en viewfinder.

Så du spilder nok din tid, jeg tror ikke du kan finde en køber, og hvis
du endelig skulle være så heldig at finde en samler, der ikke har det
pågældne objektiv, så skal du nok ikke forvente at få meget over en
halvtresser.

Og så vil det iøvrigt være rart, hvis du fremover nøjes med at bruge
news:dk.marked.privat.foto til dine salgsannoncer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 20-08-01 18:58

Hej

Her er manden du søger !

http://www.mamiya.co.uk/forum/messages/1158.html

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?