Hvad nu??
Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 13:35

Jeg prøver at få Tema til at virke men uden held

Jeg får [Tilføj denne side i navigationsvisningen for at få vist side
banner] . Men i navigation er den pågældende side allerede.

Kan man ikke få banner og knapper vist på alle sider??. Hvordan??

Hjælpefilen er jo ikke noget værd

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Berit Hartvith

Dato : 19-08-01 18:18

Hej Finn

Jeg var sjovt nok lige ved at stille samme spørgsmål, da jeg så dit og
ventede på svar, men er vist lidt sølle med det, men jeg har siddet og
knokklet lidt med det og har fundet ud af følgende:

I navigation skal du ved træk og slip lave relationerne mellem siderne -
marker startsiden og klik formater - fælles kanter klik af hvor du vil have
navigationsknapperne. Husk at tjekke "inkluder navigationsknapper: De vil
automatisk "dukke op" i forhold til navigationsbilledet. Under indsætmenuen
vil du kunne indsætte bannere

mvh

Speednissen

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 19:54

"Berit Hartvith" <berithartvith@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ventede på svar, men er vist lidt sølle med det, men jeg har siddet og
> knokklet lidt med det og har fundet ud af følgende:

Hej Speednisse

Jo jeg måtte også selv gå igang og kom til nøjagtig samme løsning som dig så
løsningen må jo være rigtig når vi er 2 som fandt ud af det??

Det er bare en farlig masse link i Navigationen at holde styr på blot ved 4
sider som skal linkes på kryds og tværs men efter lidt tid så er det faktisk
rigtig behageligt at arbejde med. Bagefter klikker man så på Hyperlink
fidusen og så tjekker den om alle hyperlinks er i orden...smart.

Jeg lavede en side med temaer og uploadede den for at se resultatet og det
er faktisk godt. MEN du skal jo oploade ca. 100 filer ???. Blot for at få et
tema med et banner og 3 knapper til at virke?? Kan det være rigtig??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Berit Hartvith

Dato : 19-08-01 21:29

Hejsa Finn

Den er vist god nok - hvis du ser på selve størrelsen i alt er det vist ikke
så meget. Frontpage laver en masse hjælpefiler som skal ligge på Webstedet
hvis alle Frontpage-funktionerne skal virke. Jeg vil på min side gerne have
en navigationspanel til en delmængde af siderne og har også lagt dem ind i
navigationsvisning, men de "blander" sig med resten. Så jeg har vist kun den
mulighed at lave et sub-web, men det understøtter min udbyder ikke uden
yderligere betaling - bad luck

mvh
SP

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 21:30

> [...]
den
> mulighed at lave et sub-web, men det understøtter min udbyder ikke uden

Hej Nisse,

Jeg så noget da jeg lavede disse temaer. I menuen Tema kan du vælge om
temaet skal bruges på alle sider eller kun på nogle af siderne. På den måde
kan du vist få dit ønske opfyldt?? .

Nej størrelsen på filerne som FP laver til temaerne er ikke store. Jeg lagde
ikke mærke til det ved det første web jeg lavede for programmet overførte
dem jo bare af sig selv i de rette foldere. Det var først da min lille niece
på 10 ville have tema på hendes sider at jeg opdagede for hun har en
hjemmeside hos Whitehat.dk og her er ftp ikke tilladt. Man skal overfører
siderne via et webinterface og så er ca. 100 filer godt nok meget manuelt at
udpege stien på

Send lige din url når din hp er færdig..jeg ville godt se resultatet at dit
tema.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : ThomasD (dk)

Dato : 20-08-01 15:48

> [...]
ind i
> navigationsvisning, men de "blander" sig med resten. Så jeg har vist

Hej, det behøver du ikke. Du skal opbygge navigationsstrukturen i
navigationsvisningen (ved træk og slip som du selv tidligere var inde
på). Først de overordnede sider, startssiden plus evt. flere, så de
underordnede i første niveau, dernæst de underordnede i andet niveau,
som refererer til en underordnet side i første niveau og så fremdeles.
Du skal arbejde med Indsæt/navigationspanel og Egenskaber for
navigationspanel. Det kan være drilsk, og det vil gerne "blande sig" -
som du skriver - men det fungerer, når det bliver gjort korrekt. Gå evt.
til www.dansk-oss.com/malaga/ som er et eksempel på, hvordan det kan
gøres.
Mvh Thomas