Mac OS X og dyndns.dk
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-08-01 13:20

Hejsa,

Jeg er temmelig newbie mht. Unix, men jeg ved at der sidder folk her i
gruppen, som ved en hel del.

Er der nogen af jer, som har prøvet at få dyndns.dk's automatiske
opdatering til at virke under Mac OS X - eller kan jeg godt opgive det?
Det er godt nok lavet til Linux, men er det ikke næsten det samme med
Mac OS X?

Jeg har _ingen_ erfaring med cron og den slags og det hele er lidt sort
for mig, men hvis der er nogen der kan gennemskue det, vil jeg være glad
for lidt hjælp!

--
René

Fra : *nico*

Dato : 21-08-01 13:35

Det er rimeligt simpelt, men ikke helt auromatiskt.

På forsiden hos dyn når du er logget ind står der et crontab. kopier dette
og sæt det ind som startside i din browser.

Hvergang du så åbner din browser opdaterer dyn helt automatiskt din
nuværende ip.

mvh
nicolai !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-08-01 22:58

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
> og sæt det ind som startside i din browser.
>
> Hvergang du så åbner din browser opdaterer dyn helt automatiskt din

Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg kunne godt tænke mig et script
der kørte i baggrunden, der tjekkede for ændringer af IP-adresserne og
sendte dem til dyndns, hvis der var ændringer.

--
René