News?
Fra : Jesper

Dato : 19-08-01 09:40

Hej

Jeg påtænker at få ADSl eller lignende til at have en server stående på og
til at hente diverse binaere nyhedsgrupper.

Hvilke udbydere har lukket for de binaere grupper?

Hilsen Jesper

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-08-01 10:14

"Jesper" <jesper_xp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
server stående på og
> til at hente diverse binaere nyhedsgrupper.
>
> Hvilke udbydere har lukket for de binaere grupper?

Hej.

Orange har midlertidigt lukket for de binaere grupper.

Mvh HAA:

Fra : jack Ryan

Dato : 19-08-01 13:06

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <jesper_xp@hotmail.com> wrote in message

> server stående på og

> Hej.
>
> Orange har midlertidigt lukket for de binaere grupper.
>
> Mvh HAA:

Og ifølge Orange selv bliver der ikke lukket op for fy fy grupperne igen
(Warez,moviez,mp3) så vidt jeg har forstået er det kun de danske binaere
grupper der bliver åbnet igen. Teledanmark har lige fået ny News sever og
den er temmelig god og har de fleste grupper.
Jack Ryan

Fra : Andreas

Dato : 19-08-01 12:11

On Sun, 19 Aug 2001 10:39:55 +0200, "Jesper" <jesper_xp@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg påtænker at få ADSl eller lignende til at have en server stående på og
>til at hente diverse binaere nyhedsgrupper.
>
>Hvilke udbydere har lukket for de binaere grupper?

Udbyder og udbyder.............Sunsite tilbyder ihvertfald adgang til deres
newsserver men, de fører ikke binære grupper og iøvrigt kun danske samt nogle
Linuxede.
Så man kan vel godt sige at de, har lukket for binære grupper med mindre, jeg
har misforstået dit spørgsmål?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Jesper

Dato : 19-08-01 13:05

>Så man kan vel godt sige at de, har lukket for binære grupper med mindre,
jeg
>har misforstået dit spørgsmål?

Hej

Ja du har nok misforstået mig - det jeg ønsker er en xdsl-udbyder som
tilbyder en routed løsning med fast IP og som giver adgang til alle
nyhedsgrupper som på en normal dial-up konto.

Indtil videre er Orange altså udelukket da de har lukket for de fleste af de
binaere grupper.

Jeg satser lidt på Tele Danmark men er stadig ved at forsøge at finde ud af
hvorfor NAt er så dårligt for folk med egne servere samt hvad en /30 løsning
er

Hilsen Jesper

Fra : Gustaf Serve

Dato : 19-08-01 13:57

On Sun, 19 Aug 2001 14:05:10 +0200, "Jesper" <jesper_xp@hotmail.com>
wrote:

>Jeg satser lidt på Tele Danmark men er stadig ved at forsøge at finde ud af
>hvorfor NAt er så dårligt for folk med egne servere samt hvad en /30 løsning
>er

Hvis du ikke ved hvad en /30 er, har du heller ikke brug for een.

Hvorfor er NAT dårligt for folk med egne servere? Jeg kender ikke til
TDC's routere, de leverer med ADSL løsningerne, - men se dig om efter
en router hvor du kan opsætte en DMZ (hvis du ikke vil rode med port
forwarding)

--
Gustaf Serve

Fra : JW

Dato : 19-08-01 14:02

> [...]
af
> hvorfor NAt er så dårligt for folk med egne servere samt hvad en /30

nat er ikke dårligt for folk med egne servere... det er nat implementeringen
i routerne, der er problemet.

jeg ville nok heller ikke tage cybercity, da jeg har hørt mange klage over
tab af postings og ikke nok cachede meddelelser i de binære grupper. +når
der postes til dem, kan der vist gå pænt lang tid...

derudover kan du ikke rive en konstant 2mbit gennem på den...

jeg sidder og svinger ml 2kilo - 35kilo (TOP MAX)... den kører normalt ca.
13-16 kilo gennem, når jeg downloader beskeder.

skal dog siges, at jeg ellers ingen problemer har med de rene tekst grupper.

/J

Fra : Jesper

Dato : 19-08-01 15:24

Hej

>nat er ikke dårligt for folk med egne servere... det er nat
implementeringen
>i routerne, der er problemet.

Jamen hvad er det der gør det dårligt?
Og hvordan kan man komme uden om det?

Hilsen
Jesper

Fra : JW

Dato : 19-08-01 20:58

> Hej

> implementeringen
>

> Jamen hvad er det der gør det dårligt?
> Og hvordan kan man komme uden om det?

du kan købe en nat løs forbindelse... ring evt. til den isp, du har tænkt
dig at benytte og hør om mulighederne for at få offentlige ip adresser.
cybercity udbyder det bla.

deres produkt hedder 4extra ip adresser og giver dig for den nette sum af
50,- om måneden en offentlig ip adresse, du kan benytte.

/J

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 19-08-01 22:19

On Sun, 19 Aug 2001 21:57:41 +0200, "JW" <themuss@it.removethis.dk>
wrote:

>deres produkt hedder 4extra ip adresser og giver dig for den nette sum af
>50,- om måneden en offentlig ip adresse, du kan benytte.

Er prisen lige blevet sat ned? Jeg giver da 100,- + moms.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Fra : JW

Dato : 22-08-01 15:30

"Arild Ehrenskjöld" <lth@solin.dk> wrote in message

> Er prisen lige blevet sat ned? Jeg giver da 100,- + moms.

du har selvfølgelig ret. det koster 100,-

/J