Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bag facaden
Fra : lehd

Dato : 19-08-01 06:33

Nyt billede til kritik. http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html?pic=307
Jeg havde en periode med huse, tage og særligt vinkler, og der er dette et
af dem jeg selv bedst kan lide, men hvad siger dommen ?

Kirsten Lehd
www.slaegt.dk
www.kirsten-lehd.dk

Fra : SEB

Dato : 19-08-01 11:24

lehd skrev:

> Jeg havde en periode med huse, tage og særligt vinkler, og der er dette et
> af dem jeg selv bedst kan lide, men hvad siger dommen ?

Billedet er taget i gråvejr, og virker lidt trist synes jeg.

Hvis du har muligeheden for det, skulle du tage hen til stedet
en dag hvor der er sol. Den slags motiver, som du har vist et
af her, bliver bedst, hvis der er nogle dekorative slagskygger
på. Og én ting mere: Du bør skære billedet til, så det ikke
fremstår skævt.

Tag en tur hen til husene en dag i solskin, og se om der ikke er
nye muligheder
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : lehd

Dato : 19-08-01 12:15

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremstår skævt.
>
> Tag en tur hen til husene en dag i solskin, og se om der ikke er

Jeg indrømmer min fadæse med at det er væltet, men det er i indscanning.
Og nye muligheder.....øh...de har malet facader siden, så det ser helt
anderledes ud nu.
Men jeg må tilbage til Photoshop og rette husene op, måske jeg skal stjæle
en flot himmel, men så bliver det jo efterhånden fotokollage )
mvh Kirsten lehd

Fra : lehd

Dato : 19-08-01 13:40

Hej
Tak for kritikken, jeg har forsøgt at rette op på huset, men syntes hurtigt
det øverste tag så vælter.
Jeg har også prøvet at ændre til sort/hvid, se mine forsøg på
http://www.kirsten-lehd.dk/foto_lehd/index.htm
Hilsen Kirsten

Fra : \"Jensen\"

Dato : 19-08-01 13:33

Det skæve i billedet har andre bemærket, men jeg synes også at det virker
"forkert" at du har lagt skygge på for at løfte billedet op fra baggrunde da
det jo sider i en ramme. Havde rammen ikke været der ville virkningen have
været en helt anden.
Som det også er bemærket ville noget sol have kunnet give nogle gode
skygger, særlig med en vinkeltrappe kan man være heldig.
Jensen

Fra : lehd

Dato : 19-08-01 15:04

""Jensen"" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> det jo sider i en ramme. Havde rammen ikke været der ville virkningen have

Hej
Først var jeg ikke klar over hvad du mente , men ok, den ramme jeg har på
billeder er jo blot skyggen.
Når den så bliver lagt ud på Fotokritik ryger den automatisk ind i den sorte
ramme, og det kan jeg godt se i mit tilfælde ikke er så heldigt.
Måske man kan få webmaster til at give mulighed for at vælge ramme til og
fra
mvh
Kirsten lehd

--